אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

רטוריקה - בתחבולות עשה לך הרצאה

  • 07/04/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 1400
שימוש נכון ברטוריקה, יכול לקבע את זיכרון האדם הדובר ודבריו."יש לי חלום" קרא בידיים מונפות מרתין לותר קינג, קריאה הממשיכה להדהד בעולם, להלן מאמר על רטוריקה. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני עבודה

גנב ההצגות - סדנת שפת גוףאיך ליצור סמפטיה ו"קליק" עם אנשים?

כיצד לקרוא בני אדם על פי שפת גופם?

טיפוח התדמית והביטחון העצמי?

איך משכנעים בקלות, בעסקים ובחיים? ועוד...

 "גנב ההצגות" - הסדנה לפיתוח תקשורת בין אישית ושפת גוף>>  

ידיים באויר. אל דאגה זה לא שוד. רק שיטה נוספת מבית היוצר של אמנות הרטוריקה. ידיים מונפות באויר, מושכות את תשומת לב המאזינים ומעמידות את הנואם ודבריו במרכז הענין של השומעים.

רטוריקה - המפתח להצלחת כל נאום, הרצאה, ראיון וסתם שיחת רעים. 

למעשה רטוריקה היא שיטת שיכנוע. אך בניגוד לשיטות שיכנוע, העושות שימוש לדוגמא בטיעונים מטיעונים שונים כדי להוכיח את צדקת עמדתם, רטוריקה משכנעת באמצעות שפת גוף וקול.

שימוש ברטוריקה נכונה, מסייע לאדם לשכנע את בני שיחו ומקל עליו את השגת מטרותיו.

משחר האנושות נודעה לאמנות הרטוריקה משמעות רבה ובימי הבינייים עם התפתחותה של החברה האנושית הדמוקרטית, היתה הרטוריקה כלי לימוד חיוני בצד מדעים הכרחיים נוספים.

רטוריקה – מה עושים עם זה

מאז ימי הביניים ועד ימינו אנו, זוכה הרטוריקה לעדנה מחודשת, על רקע התפתחות הדמוקרטיה, מעמדו של הפרט ופריחתן של קבוצות ואירגונים, התומכים בחופש ביטוי והתארגנות. קבוצות אשר שליטה מיטבית ברטוריקה היא לחם חוקם.

הדיאלקטיקה שהתפתחה בימי הביניים, ועסקה בפיתוח תובנות מדעיות וחברתיות דרך שאלת שאלות ומתן תשובות, היתה קרקע פוריה להתפתחות הרטוריקה, וכיום הרטוריקה משמשת בעולם המודרני ברוב תחומי החיים. החל מבית המשפט, על אנשי המשפט היושבים בו, העושים שימוש ברטוריקה להוכחת צדקת טענותיהם, עבור דרך חברי הכנסת ושרי הממשלה אשר מעל לדוכן הנואמים ועד מדריכי תנועות הנוער, מורי בתי הספר ומרצים בכיתות האוניברסיטה.

רטוריקה אינה רק כישורי דיבור ודידקטיקה. רטוריקה נכונה תכלול גם אלמנטים של שפת גוף המשמשת את האדם הדובר ליצירת קשר פיזי עם קהל מאזיניו, המשלים את הקשר המנטלי הנוצר כתוצאה מהדברים הנשמעים.  

במהלך שנותיה, שימשה הרטוריקה ככלי גם בידי דיקטטורים ושרלטנים. נאומיו של היטלר מנהיג המפלגה הנאצית, זכורים בעיקר בשל הרטוריקה, לעיתים הגרוטסקית שנהג להפגין במהלך נאומיו. היטלר הירבה לנופף בידיו, טון דיבורו נע בין צווחות מסמרות שיער לקול עדין ומתקתק והוא הרבה לעווה את פניו מתוך רצון לרתק לדבריו את קהל השומעים.

אז מה באמת צריך?

רטוריקה באה לידי ביטוי בשתי צורות נפוצות. פניה לשכל מחד ולרגש מאידך. רטוריקן טוב ידע לשלב בין הטיעונים המשכנעים והנחרצים, לבין המילים החלקלקות. וידע להתאים לכך שפת גוף שתהלום את נושא השיחה ומטרותיה. אמנות הרטוריקה מורכבת משפה עשירה, ורטוריקנים נוטים לעשות שימוש רב במטבעות לשון, ניבים, מילים ציוריות ומילים מעצימות - כאלה החורגות מהשפה הצפויה המקובלת.

כמובן שיש לזכור, כי קיים קשר הדוק בין חזותו החיצונית של הדובר, לבין הנושא עליו הוא מביע את דעתו. רטוריקן שידע להתאים את הופעתו החיצונית על מרכיביה, לקהל אליו הוא פונה, יצליח בקלות רבה יותר לרתק אותו אל דבריו.

הקשיבו הקשיבו

בלב לונדון, בין עצים ירוקים, נמצא גן העדן לנואם המתחיל – הייד פארק, זה השם. למעשה זהו אחד מהגנים המלכותיים, אך בכל יום ראשון הופכת הפינה הצפון מזרחית של הפארק לפינת נואמים מרהיבה. כל אדם שחשקה נפשו להביע דעתו בכל נושא שיחפוץ, יכול להגיע, רצוי מצוייד בארגז כבימה מאולתרת ולשטוח את משנתו בפני כל מי שמוכן יהיה להקשיב וגם באוזני מי שלא.

לעיתים שימוש נכון ברטוריקה, יכול לקבע את זיכרון האדם הדובר ודבריו בדברי ימי האנושות."יש לי חלום" קרא בידיים מונפות מרתין לותר קינג, קריאה הממשיכה להדהד בעולם. רטוריקה אינה חלום. היא ברת השגה. היא מהנה וחיונית ולכן דברו בגוף, בקול. דברו בידיים, רק בלי אלימות.

click why do men cheat i dreamed my wife cheated on me
my husband cheated with a man click here open
infidelity click here link
infidelity married affairs sites link
how to catch a cheat how many men have affairs why do married men cheat
why most women cheat go women that cheat
i dreamed my husband cheated on me what to do when husband cheats wife cheat
wife who cheated reasons married men cheat why do women cheat with married men
married men who have affairs why does husbands cheat married woman wants cheat
married men who have affairs why does husbands cheat married woman wants cheat
husband cheated wife husband cheated on me why women cheat on their husband
click here viagra vision read
link signs of a cheater women who cheat
cheaters caught cheat on my wife when married men cheat
i dreamed my husband cheated on me husband cheated on me read
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני עבודה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק