אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

הבהרה

  • הטעייה ואי כיבוד חוזה מצד חברת סלולר
    ניר | 03/04/2008 09:27

    בתאריך ה-11/02/08, הגיעו מספר סוכני מכירות של חברת הסלולר לבסיס הצבאי בו אנוכי משרת. אחד מאותם סוכנים הבטיח לי במסגרת תוכנית חיילים, כי אקבל את מכשיר הטלפון חינם, ללא כל התחייבות כספית או תשלום חודשי כלשהו למעט החוזה עליו סיכמנו לפיו עבור כל שניית שיחה אשא בעלות של 1 אג'. ברצוני להדגיש, כי החתימה בוצעה דרך האינטרנט והובטח לי, שהחוזה יישלח למייל שלי, שכן כלל לא נתנו לי לקרוא אותו במחשבו של הסוכן. לא למותר לציין, כי החוזה הוצג בפניי רק לאחר שהלכתי למוקד שירות לקוחות ב 24.03. אציין ואומר, כי במעמד חתימת העסקה, שאלתי לא פעם אחת האם המכשיר בחינם והן האם אין עלויות כספיות חודשיות כלשהן, לא למותר לציין, כי סוכן המכירות אמר מספר פעמים כי הוא בטוח בכך שיש רק תשלום בגין השימוש במכשיר.- כך שאינני מבין מדוע טוען הסוכן כי טעה במעמד החתימה. (כאמור בסעיף 7 למכתבי). סוכני המכירות היו כל כך נחושים בדעתם שאכן כך הדבר ואף רצו לדבר עם אחותי, היות והיא משלמת על חיובי השיחות שלי וזאת בשל היותי חייל בשירות סדיר. 5. לאחר שבועיים ימים ממעמד חתימת החוזה, שלחתם לביתי שובר לפיו עלי לשלם ולשאת בעלויות המכשיר בסך 684 ₪ אשר יחולקו ל36 תשלומים. מיד פניתי למוקד שירות הלקוחות של חברת אורנג', אציין כי חלפו מרגע פנייתי למוקד יומיים שלמים עד אשר חזרו אלי וציינו כי מדובר בטעות בחוזה. בתאריך ה-27.02.08, אודה אותו סוכן בטעות: "אני מצטער, הטענו את הבחור, הוא יוכל להחזיר את המכשיר ולשלם את הסכום בו דיבר". (קיימת בידי הקלטה שלו בדבר ההטעייה) סוכן נוסף, מטעם החברה יצר עמי קשר, וציין כי אכן חלה טעות ואוכל לבטל את העסקה. לדבריו: כל מה שנותר לי הוא להגיע לאחד ממוקדי השירות של החברה, לומר את שמו, להחזיר את מכשיר הטלפון. אציין בנוסף כי בשיחות הטלפון שניהלתי עם מוקד שירות הלקוחות של החברה, בתאריך ה-29.02.08 עם המוקדנית נאמר לי שחלה טעות מצד סוכן המכירות וכי הנושא בבדיקה על ידי המנהל וכי אזכה לתשובה בימים הקרובים. (מספר הפנייה: 170290782). במעמד שיחה זו, ציינתי כי אפנה למועצה להגנת הצרכן, ועד אז אין בסמכותם לגבות את התשלום על המכשיר- בקשה זו אושרה ע"י המוקדנית. (הפקס נשלח למועצה להגנת הצרכן בתאריך ה- 2.3.08) - כאמור לתשובה מפי המנהל לא זכיתי לאור כל זאת, אין מחלוקת כי במעמד העסקה חלה הטעייה מצד סוכניכם, שכן אין סיבה אחרת לבקשת תשלום על מכשיר שהובטח כחינם ובהעדר חיוב בגין מספר דקות מינימאלי לשיחה. אציין כי במשך אותו פרק זמן של שבועיים ימיים ממעמד חתימת החוזה ועד למועד קבלת מכתב הגבייה דיברתי בסכום שאינו עולה על 10 ₪, והחל מרגע זה ועד היום לא השתמשתי במכשיר. - רק מאחר שהמכשיר ניתן "חינם", ללא כל עלויות חשתי לנכון לדבר במכשיר, אחרת כלל לא הייתי לוקח את המכשיר ונחשף להרפתקה מתישה, אי מוסרית שכזו ונפגע. אני כבר רודף אחרי החברה למעלה מחודש ימים, כותב פקסים ומתקשר ואף גורם לא חוזר אלי, קיבלתי מכתב הסכמה לפיו אני אשם וחל עלי איסור לספר לכל גורם על התרחשות זו ורק אם אחתום על המסמך אזכה לביטול העסקה. היות ומדובר בהטעיה מכוונת מצד סוכן החברה, בהעלמת עובדה מכריעה במעמד חתימת החוזה, אי- הצגת החוזה, הנני מודע כי יש לי את הזכות במסגרת החוק לבטל את העסקה, אולם תמה אני מדוע מכריחה אותי החברה לפעול על פי החלטתם: להחזיר את המכשיר בנקודת השירות או לשמור את המכשיר ולהצטרף לחבילה אחרת ולא זו שנחתמה עימכם, בסך 200 ₪ ואז לא אשא בעלויות המכשיר?!. לצערי, לא בזאת הסתיים הנושא, לאחר כשבוע ימים ממעמד השיחה המדוברת עם מוקדנית החברה, נחסמה בפניי באופן פלא הגישה למשלוח S.M.S, ורק בשיחה עם מוקד התמיכה הטכנית נמסר לי כי חלו שינויי הגדרה במכשיר, וכי הם אינם יודעים מהי הסיבה אך הבעיה טופלה. אך לא די בזאת, מעללי חברת הסלולר רק החריפו: א. מצפייה בחשבון החודשי שלי המופיע באינטרנט, מסתבר כי החל מחודש זה תחל החברה לגבות: "חיוב חודשי עבור ציוד קצה מספר חשבונית 2832060". דהיינו:תשלום חודשי על המכשיר, שכאמור הובטח לי כחינם. ב. כמו כן, החל מחודש הבא, הטבת 25MB לגלישה בפורטל Obox Live תסתיים, ואינני בטוח שהחברה, לא תחדשה אוטומטית. למרות שציינתי בשיחה מתאריך ה- 09.03.08 כי אינני רוצה הטבה זו ואינני משתמש כלל בשירותי האינטרנט שלהם. לאור כל השתלשלות ההונאה וההטעיה, אני חש מרומה ומאוכזב. לא רק שניצלו את תמימותי, לא ענו לפניותיי, עברו על החוק, כעת חברת הסלולר גובה כספים מחשבוני ומנהלת מלחמת התשה מרשעת וזדונית. – החברה הוכיחה לי שאין על מי לסמוך! שהיא פועלת בניגוד לעקרונות הגנת הצרכן! שאתם בזים למועצה להגנת הצרכן ולהחלטותיה! חרד אני לדעת כמה חיילים נוספים, המשתכרים מהמשכורת החודשית הצבאית, נפלו בפח כמוני?! כמה עוד חויבו בתוכניות שלא עליהן חתמו בחוזה המקורי או שהובטח להם?! . כרגע אני יודע על עוד 2 חיילים נוספים ואין אני יודע מה ניתן עוד לעשות בכדי לפתור את הנושא ואת עוגמת הנפש הזו

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • הבהרה
      ניר | 03/04/2008 10:11

      לאור כל זאת, אני מעוניין לדעת האם ניתן לחייב את החברה לבטל את העסקה ללא כל חתימה על המסמך שלהם? האם החלטות המועצה לצרכן ומשרד התמ"ת הן מחייבות? כלומר: במידה והממונה על תלונות הציבור- עו"ד קמחי, יחליט שעל החברה לקיים את החוזה שהובטח לי, האם אז חייבת החברה לעשות כדבריו? בתודה מראש

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • הטעיה
        ד"ר ויסמן יובל, עו"ד | 03/04/2008 12:32

        ניר שלום. המאסה ששלחת לא כל כך מתאימה לפורמט של פורום משפטי התואם יותר שאלות קצרות וקונקרטיות. לגבי שאלתך האם אתה יכול לדרוש את ביטול החוזה מבלי לחתום על מסמך כלשהו הרי התשובה התאורטית היא כן אולם אני מטיל ספק רב אם החברה תסכים לזה בלי הליך משפטי ארוך ומסורבל שההצלחה בו לא מובטחת ועלויותיו לא נמוכות. החלטות והמלצות של ממונה על תלונות הציבור ככלל לא מחייבות את החברה אבל בבית משפט יהיה להן משקל שכן זה גורם נטראלי לכאורה שבדק את התלונה והגיע למסקנה כזו או אחרת. ד"ר יובל ויסמן, עו"ד מנהל פורום דיני חוזים

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

        • תשובה
          ניר | 03/04/2008 15:57

          סליחה על מסת החומר, חשבתי שכדאי להציג את התמונה הרחבה וכל הפרטים הרלוונטים. אודה לך אם תוכל לענות על מספר שאלות לגבי פנייה לבית משפט לתביעות קטנות? האם לאור הפירוט ולאור הקלטות השיחות בהם מודים בטעות ניתן לומר שיש קייס לתביעה? והאם 3 חיילים שעשו להם את אותו דבר זוהי עילה לטעון כי מדובר במדיניות של החברה וזוהי הטעייה מכוונת? תודה מראש, ניר

          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
          מסך מלא השב

          • תשובה לתשובה
            ד"ר ויסמן יובל, עו"ד | 03/04/2008 16:48

            ניר תאר לך שכל אחד יחשוב כמוך ויעביר מסות של חומר עובדתי. במקרה כזה אפשר יהיה לענות לפונה אחד או שניים ליום וחבל. אתה כמובן יכול להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות אם אתה סבור שנגרם לך נזק. הקלטות עשויות לסייע לך בהוכחת טענותיך. אם תצליח להביא 3 חיילים שיעידו שגם להם נאמרו הדברים יש להניח שבית המשפט יטה במקרה כזה לקבל את גרסתך שתתמך על ידי 3 אנשים שאין להם קשר אליך. בהצלחה.

            האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
            מסך מלא השב

            • תשובה
              ניר | 04/04/2008 10:47

              שלום רב, קודם כל תודה על התייחסותך הכנה והעזרה. כרגע אני יודע ובקשר עם עוד 2 חיילים (סה"כ כולל אותי אנחנו 3) ולטענת אחד החיילים הוא מכיר מקרים נוספים בבסיסים אחרים, בהם לא התאפשרה כלל ביטול העסקה למרות שמדובר באותן נסיבות. כמו כן, דיברתי עם חברת הסלולר, ופתאום הם מסכימים לנסח את מכתב ההסכמה ולמחוק את המילים "ביטול העסקה הוענק לנו לפנים משורת הדין".... האם שינוי זה מעיד על כך שהם יודעים שהם טעו או לחילופין כתבו ניסוח קודם משפיל? ושוב תודה וסליחה על כל ההטרדה

              האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
              מסך מלא השב

              • ביטול הסכם עם חברה סלולארית
                ד"ר ויסמן יובל, עו"ד | 04/04/2008 13:24

                ניר שלום! אני מציע שתפסיק ליחס לחברה סלולארית גדולה תכונות של עסק קטן. החברה פועלת ממניעים מסחריים גרידא. אם היא סבורה שאפשר להוריד אותך מהעץ בזול היא תפעל על מנת להוריד אותך . אם לא אתה ממש לא איום עבורה. מצדם אתה יכול לתבוע. אם אתה מושפל מניסוח כזה או אחר זה ממש לא פונקציה עבור החברה. תתעורר ותתבגר! ד"ר יובל ויסמן, עו"ד מנהל פורום דיני חוזים

                האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
                מסך מלא השב

              • תפסיק כבר עם השאלות המטופשות
                שי | 06/04/2008 17:08

                די כבר נודניק

                האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
                מסך מלא השב

                • לשי
                  דור | 09/04/2008 13:11

                  גם לי קרה אותו מקרה בדיוק. ולדעתי השאלות בדיון הן נכונות. לי בסופו של דבר ביטלו את החוזה כי אבא שלי הוא עו"ד. ואחרי מכתב אחד לשירות הלקוחות ואיום בהגשת תביעה הם התקפלו. תדע לך שי, שאם אתה לבד ואין לך עזרה אז אתה מחפש את כל האינפורמציה שצריך בכדי לצאת מהחוזה המוטעה. ככל הנראה, עליך עוד לא עבדו אבל יהיה מעניין לראות מה תעשה. אתה צריך להתבייש שאתה פונה ככה לחיילים

                  האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
                  מסך מלא השב

    • שאלה לעו"ד
      לירון | 03/04/2008 16:04

      לאחי קרה דבר דומה, האם לאור כל ההתנהלות הוא יכול לתבוע עוגמת נפש? האם הוא זכאי ליצוג באמצעות הפרקליטות הצבאית, למרות שהוא בחופשת שחרור?

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • תשובה מעו"ד
        ד"ר ויסמן יובל, עו"ד | 03/04/2008 16:50

        שלום לירון. ניתן לתבוע בגין עוגמת נפש אבל העיקר כאן זה הנזק הממשי. בישראל לא פוסקים סכומים משמעותיים בגין עוגמת נפש ודאי לא במקרים כאלה.

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

        • למה לא מדובר בעוגמת נפש?
          לירון | 04/04/2008 10:40

          האם כל הזמן שאחי "מבלה" במרכזי השירות והטלפונים לשירות לקוחות הם לא עובדה כי הוא מבזבז מזמנו ולא נהנה כלל מהמכשיר? האם זהו נזק ממשי או טענה לעוגמת נפש? אודה לך אם תוכל להסביר בדוגמא למה הכוונה נזק ממשי. תודה רבה מראש ושבת שלום

          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
          מסך מלא השב

          • עוגמת נפש
            ד"ר ויסמן יובל, עו"ד | 04/04/2008 13:29

            לירון שלום ! נזק ממשי הוא הפסד השתכרות עכב כך שמכשיר הטלפון לא עובד ולקוחות לא יכולים להתקשר או התפוצצות של הטלפון וגרימת נזק גופני. עוגמת נפש כשמה כן היא. אם נאלצת לעמוד בתור שוב ושוב לתיקון המכשיר (אף אם אתה מובטל וזה לא פוגע ביכולת ההשתכרות שלך) או שנאלצת להתקשר שוב ושוב לשרות לקוחות ולהמתין למענה וכו' או שהעליבו אותך או התיחסו אליך בזילזול זה עוגמת נפש.

            האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
            מסך מלא השב

            • שאלה
              לירון | 09/04/2008 13:05

              חברת הסלולר, טוענת לאחי זמן סביר לביטול החוזה, אבל רק אחרי 10 ימים נתנו לו את האישור הסופי ואז לא הסכימו לבטל את החוזה בלי חתימה על כתב הסכמה , כמו שרשם מישהו קודם בפורום, האם זוהי סחבת? והאם זוהי עוד טענה לעוגמת נפש? והם קיים מושג של זמן סביר לביטול עסקה? הרי לקח לאחי 14 יום עד שראה שעבדו עליו!

              האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
              מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק