אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

ייבוא עדשות מגע- אחריות בנזיקין

  • ייבוא ושיווק עדשות מגע - אחראיות נזיקין
    אריאל | 06/02/2010 21:16

    שלום, ברשותי עסק קטן של ייבוא ושיווקף ולאחרונה ייבאתי לארץ, באמצעות אישורי אמ"ר במשרד הבריאות, עדשות מגע קוסמטיות, ללא הצורך במרשם רפואי. העדשות הללו מלוות באישורים בינלאומיים של רגולטורים רפואיים כגון CE Mark, ו-ISO. או במילים אחרות, המוצרים שהגיעו אלי, כביכול, אמורים להיות תקינים. עכשיו, כידוע, עדשות מגע זהו תחום רפואי לכל דבר, מתוקף גורם זר שנכנס לגוף האדם, ולכן מלווה בסיכונים רבים. השאלות שלי הן כדלקמן: 1. במידה והלקוח מבצע שימוש לקוי במוצר, ונפגע בעקבות כך, ואני לפני המכירה יידעתי את הלקוח באמצעות עלון שמכיל את כלל האזהרות והוראות השימוש, ויידעתי אותו כי במידה ויפעל בדרך שונה מאשר כתוב בהוראות, האחראיות היא עליו. האם תהיה לו עילה לתבוע אותי? או במילים אחרות, האם מספיק עלון שימוש למשתמש המספק מא' עד ת' את כל האזהרות והוראות השימוש? 2. במידה והלקוח נפגע מהעדשות, ולאחר בדיקה הוכח כי המוצר היה פגום, איך אפשר למנוע כזה מצב? כידוע לפי חוק הייבוא, היבואן אחראי על מוצרים פגומים, ולא היצרן. עכשיו, הרי, אני מייבא מוצרים מיצרן שברשותו אישורים רפואיים.. ולא ניתן לבצע בדיקת תקינות לעדשות טרם המכירה מכיוון שלאחר פתיחת הבקבוקון תוקף חיי המדף של המוצר יורד מ-3 שנים לשנה. אז חשבתי, שבעלון המצורף אני ארשום לצרכן כי באחראיותו של הצרכן לפנות לאופטומטריסט מוסמך על מנת לבדוק את כשירות העדשות, ובמידה וימצא כי הן לא תקינות, יחזיר אותן אלי. ואם הוא יחליט לא לפנות לאופטומטריסט, זה על אחראיותו. האם זה גם מבטל עילה לתביעה? תודה מראש. אריאל.

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • ייבוא עדשות מגע- אחריות בנזיקין
      עו"ד יקי רנד | 09/02/2010 12:51

      קצרה היריעה מלהשיב לך במסגרת פורום זה, שכן שאלותיך מורכבות ודורשות ייעוץ יסודי ומסודר. עם זאת אתייחס בקצרה. לגבי שאלתך הראשונה, אני סבור שתהיה לך הגנה סבירה מפני תביעה, במקרה של אדם אשר נגרם לו נזק כתוצאה מאי עמידה בהוראת השימוש ובלבד שמדובר במוצר צקני אשר קיבל את הכל האישדורים הנדרשים ע"פ דין. לגבי שאלתך השניה, לא נראה לי הפתרון המוצע על ידך. מדיניות צרכנית הוגנת, לא יכולה להטיל על הצרכן האחריות לפנות לאיש המקצוע כדי לבדוק האם המוצר תקני. מדובר בגזרה אשר הציבור לא יכול לעמוד בה, ואין כל היגיון צרכני בכך. מעבר לכך, האם אתה סמוך ובטוח כי כל אדם אשר קונה עדשות, יבחין כי העלון המצורף מפנה אותו לבצע בדיקת תקינות לעדשות? אינני בטוח כי האחריות לפגם במוצר, ולא על היצרן, במידה ומהוצר יגרום לנזק ויש לבדוק זאת ביסודיות. שנית, ובהנחה ואתה חשוף לתביעה, יש מקום לרכישת כיסוי ביטוחי מתאים.

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני עבודה 19/05/2024 | 19:22 שאלה דחופה הרשמת החליטה שלשיקול בית הדין ביצוע סיכומים בעל פה במועד דיון ההוכוחת.ברצוני להתנגד לכך וולגרום ל...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 19/05/2024 | 18:21 המשך ץ הדירה לא עברה שינוי בטאבו אבל הושכרה לאנשים זרים. העירייה גובה ארנונה נפרדת על הדירה מהבן שגר בה ...
  • פורום עורכי דין 19/05/2024 | 13:08 עץ במתחם אנחנו גרים במתחם בן 5 בניינים. הרכבי אברהם 13-21 תל אביב. בין הרכבי 19 ו21 נמצא עץ, העץ הוא ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 19/05/2024 | 10:04 ת"ק חובה להביא את העד או אפשר להסתפ... הגשתי תביעה על נזק הגד רשות מקומית .נפילה /מדרכהעד כתב לי מסמך עדות, לא תצהיר, עם מלוא פרטיו ,וצר...
  • פורום דיני חברות 19/05/2024 | 10:04 שינויים בעמותה שלום האם אפשר לפנות לבית דין רבני בעניינים של שינויים ובקשות בעמותה דתית כמו של בית כנסת?לדוגמה ל...
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק