| השאלה מתאימה יותר לפורום צרכנות אך מאחר ושאלת אענה.
בעקרון, במידה ותקופת האחריות חלפה, חיוביך כלפי הצרכן הסתיימו, אלא אם כן מדובר במוצר חשמלי אשר תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) חלות עליו, ואז אתה מחויב לספק חלקי חילוף למשך תקופה ארוכה יותר (בתשלום).
מאחר ועל פניו, אין תחולה לתקנות על ענינך, הרי שלכאורה אינך חייב דבר ללקוח.
עם זאת, טענת הלקוח כי למעשה מדובר בתקלה ישנה אשר היתה קיימת מתחילת השימוש במערכות.
אם נכון הדבר, הרי שיש לך חובה כלפיו.
מצד שני, העובדה כי לא העלה טענה זו כל התקופה, משמשת נגדו, ויתכן ומדובר בתקלה חדשה והוא מייחס אותה לעבר.
בכל מקרה, רצוי כי תברר לעומק מהי הבעיה, ורק אם אתה מתרשם כי מדובר בליקוי הנובע מהתקנה לקויה וכיו"ב, ולא מבלאי סביר, אזי, תשקול נושא התיקון כחלק מהשירות.
|