| שלום רב,
קראתי הים כתבה על כמה לוקחים האומנים על לקיחת שיריהם לפירסומות, ויש כמה דברים שאני מעוניין לברר. תענה על מה שאתה יכול במידה ותשכח פרט מסויים או שאני אשכח לשאול כי יש לי המון שאלות אשאל שאלת המשך .
1) הסכומים הם מאוד גבוהים , האם מי שמשלם עבור שימוש לפירסומת מקבל בלעדיות? כלומר האם לא יכול להיות מצב שהשיר פתאום יופיע בפרסומת אחרת ?
*זה בעצם אותה שאלה רק מצד אחר, האם שיר שהופיע בפרסומת לפני הרבה שנים יכול או לא להופיע בעוד פרסומת היום?
2) מי קובע או קובעים שיכולים להפיל את ביצוע העסקה (המבצע המקורי ,כותב המילים , המלכין , המפיק המקורי) לפי הכתבה בידיעות כלומר לפי השמות שהוצמדו ליצירות היתה תחושה שהמלחין הוא העיקרי ?
3)במידה והשתמשו בקאבר האם למבצע המקורי אין SAY ?
4)מה בדבר שינוי המילים?, למיטב זכרוני חלק מהפרסומות מביאות את השיר עצמו וחלק משנות את המילים למילים רלוונטיות יותר לשיר (כמו מילקי ומאקרנה לאחרונה) ממי צריך רשות או ששינוי המילים אפשרי אם כותבי המילים והלחן זה שני אנשים שונים?
תודה רבה רבה
|