| 1. סלוגן יכול שיהיה מוגן בזכות יוצרים או כסימן מסחר. ההעדפה העקרונית היא לדיני זכויות יוצרים, אך בשימוש ניכר, לאורך זמן, יכול סלוגן לרכוש אופי מבחין, הכרה והוקרה, ולשמש כסימן מסחר בפועל. הדבר טעון הוכחה.
2. אם דיני זכויות היוצרים חולשים על הסלוגן שציינת, אין להעתיקו. יש להוכיח שהיתה העתקה, קרי מודעות, או לפחות התקיימו תנאים מתאימים לאפשר הזדמנות למודעות כזו.
3. אם דיני סימני המסחר חולשים על הסלוגן, אזי רק אם נעשה בו שימוש מסיבי, ולאורך זמן רב, הוא יזכה להגנה. במקרה כזה אין צורך להוכיח העתקה בפועל, אלא רק כי הסלוגן של המתחרה דומה באופן מטעה (וזה, כפי נראה, המצב).
4. לסיכום, התרופה תמונה ביכולת ההוכחה שלך: העתקה מחד (לצורך הגנת זכות יוצרים), או שימוש מאסיבי ולאורך זמן מאידך (לצורך הגנה כסימן מסחר).
|