| לפי החוק החדש (בתוקף מ- 25/5/08), הבעלות על יצירת הלוגו והקונספט היא לכאורה של המעצב, אלא אם הוסכם אחרת במפורש או במשתמע.
התוצאה, בהעדר הסכם מפורש, היא לא ברורה. האם חל הכלל, שהיצירה היא של המעצב? או שמא, הואיל ומדובר בעסק, העסק רשאי לעשות מדי פעם בפעם שימושים נוספים ואף התאמות בלוגו ובקונספט כיוון שציבור הלקוחות של העסק נסמך עליהם ואלו מייצגים את המוניטין של העסק?
הדבר הרצוי הוא לגבש הסכם בכתב בינך לבין היוצר המבהיר כי כל הזכויות הועברו לעסק, במלואן. עדיף הסכם מאוחר מאשר בכלל לא.
מעשית, אתה יכול לבקש את קובצי המקור מהמעצב. אם יתן לך, עליך ליזום הסכם דקלרטיבי מתאים. אם לא לא יתן לך, או יתנה את העברת הזכויות בתשלום נוסף (בסך הכל כנראה מגיע לו...), נסה ליזום הסכם רכישה של הזכויות תמורת התשלום שתסכימו עליו.
על ההסכם לכלול התייחסות הן לזכויות יוצרים והן לזכויות מוסריות (כדי למנוע דרישה שהשם שלו יופיע, למשל, על הלוגו של העסק, כמעצבו...), ועוד.
*הערת מערכת: לקריאה נוספת אודות חוק זכויות יוצרים
|