| זו דעתי בלבד והיא אינה משקפת כל קשר למציאות (בהמשך להתכבות עם משה, רק לצורך הבנה)
חברות הביטוח אומרות כי הן מוכנות לתת הנחה לכל נהג זהיר. זאת אומרת למי שלא היו תביעות בשלוש השנים האחרונות (כמובן שזה אומר שבטופס העדר התביעות לא צויינו תביעות כלל) נהנה מההנחה הכי גבוה, כביכול גם מי שרשום לו שיש לו תביעה כנגד חברת הביטוח שלו אם התביעה רשומה לפני שלוש שנים, עדיין יש הנחה על השנתיים שבהן תביעה לא רשומה. חברות הביטוח אומרות שהן רוצות את כל מי שמוכיח להן שהוא נהג זהיר, ואף אומרות, כי עדיף נהג שנהג ברכב בשלוש שנים ואף עשה תאונה אחת או שתיים (כי כבר מנוסה בכביש) ולא נהג צעיר כביכול שלא נהג ולא צבר וותק כלשהוא על הכביש, אין הדבר מפלא את הנהגים החדשים לרעה, מדובר בחברות פיננסיות בסך הכל, חברות כלכליות, המפקח על הביטוח לא רק שומר על האזרח הקטן מפני החברות אלא גם על החברות שלא יפשטו רגל ואי אפשר לצפות מהן לתת הנחה לאדם שלא נהג מכיוון שהסיכון הכי גבוה הוא לאדם לא מנוסה כלל וכלל על הכביש, אם הסיכון גבוה המחיר גבוה, אם הסיכון נמוך (אפשר למדוד סיכון על פי העדר תביעות, אם נקי הסיכון נמוך יותר אם מלוכלך יכול להיות שיחליטו גם לא לבטח אותך בחברת הביטוח הזאת או שאם יבטחו גם יעשו זאת ביוקר) אזי המחיר נמוך ואם גבוה המחיר גבוה.
סתם דוגמה שונה מהחיים.
כאשר יש לך כרטיס חבר לH&O לדוגמא, אז נותנים לך הנחות, אם אין לך אותו אז אין לך הנחות שם. אותו דבר בביטוח כאשר יש ביטוח על שמך לפחות פעם אחת אז בפעם הבאה שתרצה לרכוש ביטוח בחברה אחרת או אצל סוכן אחר תוכל לבקש להנפיק לך את הטופס הזה מהחברה האחרונה שבה היתה. ואם תאמר כי על כרטיס ברשת ביגוד אתה משלם, אז כביכול גם על עבר ביטוחי אתה משלם בעצם כך שאתה מבוטח בחברה מסויימת לתקופה מסויימת וזה מקנה לך את הזכות לבקש את העדר התביעות הזה.
ובקיצור, כאשר אומרים שיש הנחה בגין משהו, זאת הנחה רק בגין אותו משהו, ואם אין את אותו משהו, אז לא תהיה הנחה, אי אפליה, רק החלטה פיננסית כלכלית שאותה מאשר במקרה זה גם המפקח על הביטוח.
מקווה מאוד שעזרתי להבין את התהליך.
***צונזר ע"י המערכת- השארת פרטי ההתקשרות בניגוד לתקנון האתר***
|