| ניהול תיקים הוא רק חלק קטן מניהול משרד עצמאי. קודם כל הכי חשוב זה היכולת שלך להשיג תיקים, להביא לקוחות ולא סתם לקוחות כאלה שיביאו תיקים שיש בהם כסף. בנזיקין הבעיה העיקרית היא ששכה"ט מתקבל בד"כ רק בסוף הטיפול וזה אומר שתצטרך מרווח נשימה גדול מבחינת ההוצאות שיהיו עד שהכסף יתחיל להכנס. כדי ליצור משרד ריווחי צריך זרימה קבועה של תיקים חדשים, מומלץ להשיג איזה ריטיינר או שניים (אני השגתי ריטיינרים ואז פתחתי, ככה היה לי תזרים כסף שוטף לכיסויי ההוצאות). אח"כ יש את נושא האדמיניסטרציה שצריך לטפל בה ואם הכסף לא אמור להתקבל מחב' ביטוח אז יש גם נושא של גביית שכה"ט. כמו כן אני לא יודע איזה נסיון יש לך בקביעת שכ"ט לפי גודל או סיכויי התיק, יש תיקים שלא כדאי בכלל לטפל בהם (איך מזהים לקוחות שקרנים, כדי שזה לא יתפוצץ לך בפרצוף אחרי שהשקעת עבודה) או בקיצור נסיון בניהול התיקים בביהמ"ש אינו מספיק.
לגבי כניסה לשותפות, אני לא ממליץ. שותפות היא מקור לריבים והרבה תחושות לא נעימות שאחרים מתעשרים על גבך או מעלימים ממך הכנסות ועוד כיוצא באלה הרגשות רעות. עדיף להיות שכיר או עצמאי לבד. ניתן כמובן לאחד כוחות עם עצמאים נוספים כאשר אין שותפות אמיתית, כל אחד עובד לעצמו ורק חולקים בשירותי המשרד ונותנים חזות של משרד גדול עם הרבה עו"ד, אבל כל אחד מתנהל כלכלית בנפרד.
|