מאיר שלום
ניתן למצוא באתר רשם האגודות השיתופיות את מלוא המידע הדרוש לצורך הקמת אגודה שיתופית ורישומה:
מסמכים נדרשים:
1. טופס רישום אגודה - ניתן להורדה מאתר רשם האגודות השיתופיות
2. תקנון אגודה:
לבקשה יש לצרף את תקנון האגודה בשלושה העתקים מקוריים - העמודים בכל העתק צריכים להיות ממוספרים ומודפסים מצדו האחד של הדף. על המייסדים לחתום בסוף כל עותק של התקנון. החתימה צריכה להיות מאושרת על-ידי עורך דין או רואה חשבון. עורך הדין או רואה החשבון יאשרו שהמייסדים חתמו בפניהם.
אם המייסדים הם תאגידים, יאשר עורך הדין/רואה החשבון שהחותמים מוסמכים לחתום בשם התאגידים המייסדים ושחתימתם מחייבת את תאגידים הללו, בהתאם לנוסח שבטופס הבקשה.
3.בחירת שם האגודה
על שם האגודה חלות הוראות חוק החברות בדבר שם של חברה, ובהן האיסור לבחור שם שיש בו משום תרמית או הטעיה או שם שעלול לפגוע בתקנת הציבור או ברגשותיו.
על כל אגודה לכלול בשמה את המילה "שיתופית"
4.איך מגישים בקשה:
יש להדפיס, למלא ולשלוח את טופס רישום אגודה, בצירוף המסמכים הנדרשים ושלושה עותקים של התקנון, חתומים בידי המייסדים, במשלוח דואר, אל רשם האגודות השיתופיות, רחוב הצבי 15, קומה 5 ירושלים 9438862.
בהצלחה
בברכה,
יעל פרי, עו"ד
מנהלת פורום אגודות שיתופיות
מגדלי עזריאלי, ת"א
טל': 03-7444745; מייל: yael@py-law.co.il
|