שלום לך, שאלתך לא מספיק ברורה ואנסה לענות עליה מכמה היבטים. 1. ככל שמדובר בעבודה ללא תלוש שכר, משמעה הכנסה "שחורה", וביטוח לאומי לא ייקח אותה בחשבון. כי אינה מוצהרת ובניגוד לחוק. 2. ככל שמדובר בעבודה שניתן לגביה תלוש שכר, ושולמו דמי ביטוח לאומי רק שלא נעשה תיאום מס, מצבך טוב יותר ולהבנתי ההכנסה תילקח בחשבון וייעשה תיאום מס, ובמידת הצורך תצטרך לשלם את החסר. 3. ככל שמדובר בעבודה שניתן לגביה תלוש שכר, ונניח שלא שולמו כלל דמי ביטוח (לא ברור איך אפשרי, מכיון שגם בשכר מינימלי יש חובת ניכוי דמי ביטוח), כאן עלולה להיווצר בעיית זכאות מכיון שהזכאות לאבטלה מתחשבת באותם חודשים ששולמו בעדך דמי ביטוח, לפיכך ייתכן כי תלוש מסוג כסזה לא יילקח בחשבון. ובכלל מדוע לא לעשות עכשיו תיאום מס, עדיף עכשיו מאשר כלל לא.
מקווה שהייתי לעזר, אם צריך משהו נוסף - אני כאן.
בברכה,
סיגלית שאלתיאל, עו"ד
מנהלת פורום ביטוח לאומי
בן יהודה 13, ירושלים
טל: 02-6221737; מייל: s.shaltiel@gmail.com
|