אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני ביטוח 15:09   25/04/2024 האם הצתה של רכב ע''י ילד קטן מזכה ב... האם חברת ביטוח יכוחה לדחות תביעה של רכב שנשרף  בטענה ששרפת רכב שבוצעה ע''י ילד קטן הרי היא כ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 14:37   25/04/2024 סחר מרחוק השאלה בנושא סחר מרחוקקניה באינטרנטבאמצעי תווי קניהיש פטור מהחזר כספי?ניתן לתת רק זיכוי?
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 23:55   24/04/2024 אחריות המוכר vs. תחזוקת הקונה שלום,האם בשנות האחריות (אחרי שנות הבדק), אי טיפול בדירה לפי הוראות התחזוקה והשימוש בחוברת שנמסרה ...
  • פורום ביטוח לאומי 23:44   24/04/2024 נכות כללית בזמן מאסר שלום האם ממשיכים לקבל בצורה רגילה נכות כללית בזמן מאסר מבלי לעדכן כלום בביטוח לאומי.מפסיק לעבוד ו...
  • פורום דיני עבודה 12:35   24/04/2024 aaaa aaaa

תיקון בקשה לרישום סימן מסחר

לעתים מבקש רישום סימן מסחר מעוניין בתיקון הבקשה בטרם הושלם הדיון בה. הדבר אפשרי, בנסיבות מסוימות, תוך שנחסכת ממבקש הבקשה הגשת בקשה חדשה. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום זכויות יוצרים
רישום סימן מסחרי
הדיון בבקשה לרישום סימן מסחר בישראל נמשך, לרוב, חודשים ארוכים. לעתים מתעורר הצורך לתקן את הבקשה טרם השלמת ההליך. כך למשל, במקום בו התגלה כי חלה טעות בבקשה כפי שנוסחה בעת הגשתה או במקום בו סבורים בוחני לשכת סימני המסחר כי הסימן שנתבקש רישומו אינו כשיר להירשם כסימן מסחר, מנימוקים שונים, אך קיימת אפשרות של שינוי הסימן אשר יאפשר את קיבולו על ידי הלשכה.

בנסיבות בהן מתאפשר תיקון הבקשה, יכול מבקש הבקשה להמשיך בהליך הרישום הקיים מבלי שהוא נדרש להגיש בקשה חדשה ונפרדת ולחזור ל"קצה התור" בו עומדים המבקשים אשר הגישו בקשות לרישום סימן מסחר. הגשת בקשה חדשה אף כרוכה בתשלום אגרה גבוהה יותר.  

הנסיבות בהן רשאי רשם סימני המסחר להרשות תיקון בקשה לרישום סימן מסחר פורטו בתקנה 22א לתקנות סימני מסחר, 1940.

על פי התקנה, ניתן לאשר את בקשת התיקון "מטעמים אלו בלבד":

(1) תיקון שמו או מענו של המבקש, בשל טעות או שינוי שחלו בהם;
(2) תיקון פרטת הסחורות והשירותים שבבקשה לצורך הבהרתה או צמצומה, אך לא לשם הרחבתה;
(3) תיקון טעות או עריכת שינוי בסימן שרישומו התבקש, בתנאי שהשינוי או התיקון אינו מחייב חיפוש ובחינה נוספים ואינו מרחיב את הזכויות הנובעות מהרישום.

ככלל, ניתן לראות כי מתקין התקנות מנע אפשרות לתיקון בקשה אשר קבלתה עשויה להביא להרחבת גבולות הסימן, ביחס לסימן כפי שהוגדר בבקשת הרישום עצמה ואולם הוא אפשר את שינוי הגדרת הסימן על דרך צמצום גבולותיו – הן ביחס לפרטת הסחורות והשירותים והן ביחס לזכויות הנובעות מהרישום.

בנוסף, על הבקשה להיות בקשה שאינו מחייבת "חיפוש ובחינה נוספים" ביחס לסימן כפי שהוגדר בבקשה המקורית. לרוב, הכוונה לתיקון שאינו כולל תוספת של רכיבים מרכזיים נוספים לסימן באופן המצריך בדיקה רחבה יותר של בוחני לשכת סימני המסחר, בדיקה הבאה לוודא, בין היתר, כי הבקשה החדשה אינה "מתנגשת" בסימנים קיימים הרשומים על שם אחרים.

כך למשל, הוספה של מילה שהיא סימן מילולי רשום של מבקש הבקשה, לבקשה קיימת, היא דוגמא לתוספת שאינה מחייבת חיפוש של בוחני הלשכה לשם בחינת כשירות הסימן החדש, "שכן חזקה כי הסימן הרשום נבחן ורשום כדין. כך גם בהוספת סימן רשום של אותם בעלים לא תהא חשודה ההוספה בהרחבת זכויות" [החלטה בעניין בקשה לרישום סימן מסחר מס' 240724 (החלטת כב' הרשם בדימוס, ד"ר אסא קלינג, מיום 4.8.2015)].

לאור אפשר כב' רשם סימני המסחר בהחלטתו הנ"ל לבעלת הזכויות בסימן המילולי VASELINE להוסיף את המילה לבקשה לרישום סימן תלת ממדי, אשר סורבה לאחר בחינתה הראשונית; בהחלטה אחרת אושר תיקון בקשה לסימן מסחר על דרך של צמצום פרטת הסחורות שבבקשה [ראו החלטה בעניין התנגדות לרישום סימן מסחר 250509 "טורלבו" (בקשה לתיקון רשימת הסחורות) (החלטת כבוד סגנית הרשם הפוסקת ז'קלין ברכה מיום 11.8.2015)].

לסיום דברינו נציין כי כפעולות רבות אחרות, אף הגשת בקשה לתיקון סימן מסחר כרוכה בתשלום אגרה ללשכת סימני המסחר.

*הכותב, עו"ד אפי אהרונוב, מנהל את פורום זכויות יוצרים באתר.

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום זכויות יוצרים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק