שלום! יש לי שאלה לגבי תכנון מס בינלאומי. אני לא באמת מבין בזה כלום, אז מקווה שזה לא יישמע מגוחך. אגיד גם מראש - אין לי כוונה לעשות שום דבר ממה שאני מתאר מבלי אנשי מקצוע... אני בעיקר סקרן. נניח שהייתי מקים חברה במדינה בה מס החברות הוא נמוך מאד, אולי אפילו אפסי (איי מאן / אנגווילה, ג'רזי ומקלטי מס דומים). וגם נניח שהייתה לי דרך חוקית להראות שהשליטה והניהול של החברה הוא מחוץ לישראל. כמובן שגם הייתי מקים חשבון בנק עסקי באותה מדינה עבור החברה שלי. בשביל לפשט את השאלה עוד יותר - נגיד גם שכל ההכנסות הן לא פאסיביות, אז כל הנושא של חברה נשלטת זרה לא רלוונטי.
בשלב מסויים הייתי רוצה להעביר את הכסף שהחברה שלי הכניסה אל חשבון הבנק שלי בישראל, והייתי רוצה להפחית כמה שניתן בצורה חוקית את חבות המס שלי. אם הייתי מבקש הלוואה מהבנק שבו נמצא החשבון של החברה שלי , נניח הלוואת לומברד כנגד נכסים שכבר נמצאים בחשבון הבנק של החברה, ותוך יום/שבוע החברה שלי הייתה מחזירה את ההלוואה לבנק. אז בשלב הזה בחשבון שלי בישראל יש כסף שהגיע מהלוואה מהבנק הזר שבו יש חשבון לחברה שלי, וההלוואה עצמה כוסתה על ידי נכסים שהיו בחשבון של החברה. כיצד רשויות המס בישראל יסתכלו על זה? האם מבחינתן זה יהיה חוקי? האם זה יהיה חייב במס? האם זו פעולה שניתן לחזור עליה? תודה! דימה
|