| קודם כל אני רוצה לציין שאני לא מכיר כלל וכלל את עורכת הדין הנכבדה ****, ואין לי שום קשר איתה.
כמובן שמי שעומד מהצד רואה את הדברים בשונה ממי שהיה שם
במקרים כאלה, הנטיה היא לפתור את הבעיה העיקרית (חתימה על חוזה השכירות) ולא להתרכז בטפל (הבעיות עם עורכת הדין), שיתגמדו בחלוף יומיים שלושה, כי לפעמים האחד משפיע על השני.
אבל אם אכן יש בעיות מהסוג הזה, רצוי לפתור אותן בצורה פחות דרסטית, כמו למשל, לבקש מהמשכיר להצטרף לפגישה עם עורכת הדין שלו, כדי שהוא אישית ידאג לכך שלא יהיו בעיות, לרבות חריגה מסמכות של עורכת הדין שפועלת שלא על פי הוראות המשכיר.
אבל, אם את מתעקשת להגיש תלונה, אני אנחה אותך כיצד עושים זאת.
לצורך הגשת תלונה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נגד עורך דין, יש להגיש את התלונה בטופס מיוחד המיועד לתלונה כזו.
הנחיות להגשת תלונה (הכוללות את הטופס) מצורפות בקישור
בתלונה את כמובן תפרטי את כל העובדות שהיו, ותצייני שתפקידה של עורכת הדין היה לייצג את שני הצדדים לצורך השגת חוזה שכירות חדש (גם אם שכרה משולם על ידי המשכיר בלבד), ולכן את לא היית צד ג', ולכן על עורכת הדין חלים כל כללי האתיקה שבין לקוח ועורך דין.
הדבר נקבע גם בפסיקת בית המשפט העליון - ציטוט:
"החובה המוטלת על עורך-הדין לפי החוק לפעול לטובת שולחו בנאמנות ובמסירות, מטילה על
עורך-הדין מעמסה קשה למדי שעה שהוא מתיימר לשרת שני לקוחות בעלי אינטרסים מנוגדים.
אבל אין בהסכמתו לשרתם בעת ובעונה אחת כדי לפטור אותו מחובה אלמנטרית זו, ועליו
לשאת בתוצאות המשמעתיות והאזרחיות הנובעות מהפרת החובה כלפי אחד מהם"
[ע"א 6645/00 שלמה ערד, עו"ד נ' ז'אק אבן]
ואני מאחל לך בהצלחה.
|