| באוגוסט האחרון נסעתי עם חברה לחופשה בראש פינה, היינו אמורות להשתכן אצל בצימר למשך 2 לילות בסכום של 510 ₪ ללילה (סה"כ 1020 ₪). עפ"י בקשתו, מסרתי לבעל הצימר, את פרטי כ.האשראי שלי לביטחון במעמד ההזמנה הטלפונית.
כשהגענו לצימר, בשעות הצהריים המוקדמות, הופתענו לגלות כי חם ולח מאד בחדר. הבחנו כי המזגן ישן מאד ובעל הספק נמוך שלא מתאים לחלל הצימר שהיה גדול יחסית. ניסינו להנמיך טמפרטורה, להגביר את עוצמת המזגן, אך גם כעבור שעתיים, החדר לא התקרר כלל. החום היה נוראי והחלטנו לקרוא לבעל הצימר שלא ממש הבין מה הבעיה, מבחינתו החדר היה בטמפרטורה סבירה. ואמר ש "לא מזמן המזגן עבר תיקון והוא בסדר עכשיו".
לאחר שהסברנו לו ש"אין לנו אויר ומחניק כאן", הוא הציע להביא לנו מאוורר. כמובן שהדבר לא היה מקובל עלינו, הסברנו לו כי בתמורה לכספינו, חדר ממוזג היטב בחודש אוגוסט אינו בקשה חריגה.
הוא המשיך להתעקש שהטמפרטורה בחדר סבירה, אז שאלנו אותו, אם יש ברשותו יחידות נוספות שאולי שם המצב טוב יותר. לאחר בדיקה של שתי יחידות נוספות שברשותו, שהיו ריקות, המצב היה זהה. מזגן ישן מאד, בעל הספק נמוך, שלכל היותר מספק אפקט של מאוורר חלש בחדר. לאחר כשעה נוספת שבה התלבטנו מה לעשות, הגענו להחלטה שאנחנו לא מסוגלות להישאר במקום ונאלץ לחפש מקום אחר בהתראה קצרה. הודענו לבעלים שזו החלטתנו ואנו מצטערות מאד, הצענו לשלם לו סכום סמלי של 200 ₪ במזומן על הטרחה וביקשנו להיפרד כידידים. אך הוא להפתעתנו, ביקש סכום מלא. 510 ₪ עבור 3 השעות שבהן בזבזנו את הזמן החופשה היקר שלנו. הסברנו שהדבר לא מקובל עלינו מכיוון שלא סופקו לנו תנאים אלמנטריים לשהייה אצלו. הוא הסכים "לרדת" ל 400 ₪ וגמגם משהו על זה שהיו לו לקוחות שרצו 2 חדרים ובגללנו הוא לא יכול היה לארח אותם. לא השתכנענו כלל וגם הסכום הזה נראה לנו מופקע לנוכח התמורה שקיבלנו, אך הבנו שבזבזנו גם ככה, שעות יקרות שלא יוחזרו לנו בעד שום סכום כסף וכדאי שנתחיל לחפש מקום אחר. החלטנו לעזוב את המקום והודענו לבעלים שלמרות שהדבר לא מקובל עלינו כלל, אין לנו כרגע יותר מזומן ואת 200 השקלים הנותרים שהוא דורש הוא יכול לגבות מכרטיס האשראי שנמסר לביטחון.
כעבור כחודש גיליתי להפתעתי כי בתאריך ה 18.8.08 כרטיס האשראי שלי שנמסר לביטחון חויב ע"י בעל הצימר בסכום לא אחר מאשר 820 ₪. שזהו הסכום המלא של 2 לילות פחות 200 השקלים ששולמו לו במזומן.
פניתי עד כה לחברת כרטיס האשראי, שהסירה אחריות וטענה כי היא לא יכולה לטפל במקרה. וגם לעמותה "אמון לציבור" ששלחה 2 מכתבים אל בעל הצימר שבהם נדרש להחזיר את הכסף, אך עד כה לא התקבלה שום תגובה ממנו.
שאלתי היא, האם יש לי עילה לתביעה? כולל תביעה על עוגמת נפש ואם כן, איזה סכום נהוג לתבוע על מקרה שכזה?
תודה רבה
|