| לאביב שלום
עסק של שליחויות אמור לנהל ספרים לפי התוספת המזכירה אותו במפורש ובאין כזו לפי תוספת יא', תוספת הסל לנותני שרותים.
איכות ניהול הספרים נגזרת ממחזור העסק. מעל 1.7 מליון ש"ח לשנה , הנה"ח כפולה. מעל 650,000 ש"ח או אם יש 5 עובדים כולל הבעלים, ספר תקבולים ותשלומים, ספר כניסת טובין, ספר הזמנות, קבלות, קופה רושמת, חשבוניות, יתרות לקוחות וספקים סוף שנה, מלאי סוף שנה ותיעוד חוץ.
פחות מ-650,000 ופחו מ-5 עובדים-כמו קודם למעט ספר כניסת טובין.
באם ניתנים גם שרותי הובלה באמצעות כלי רכב של מטענים, יש לנהל גם ספר הובלות.
לעניין מע"מ על כלי רכב, יש את הכללים הרגילים, אם כל השימוש עסקי מלא, אם רוב-2/3 אם מיעוט-1/4, אם יש רישום מדויק-לפי הרישום.
לעניין הוצאות-רכב עצמאי או 45% לפחות או מלא בניכוי ערך שווי הרכב לשכיר. אם צמוד לעובד הכל מוכר.
בברכה
עו"ד, רו"ח יצחק פוגל , M.B.A., L.L.M
מנהל פורום דיני מיסים
|