| שלום רב
ביום שישי האחרון, 15.01.2021 המחשב שלי ננעל ע''י Bitlocker, (כלי לאבטחת מידע של מיקרוסופט, שאמור להגן על הדיסק הקשיח במחשב במקרה של גניבה או אבדן). בכדי לשחרר את הנעילה הזו יש צורך בקוד בן 48 ספרות, שלפי מיקרוסופט, אמור להימצא בחשבון המשתמש שלי אצלם, והם מספקים 2 לינקים בכדי למצוא אותו.
לא מצאתי את הקוד הזה באף אחד מהלינקים, ופניתי לתמיכה אונליין עם נציג של מיקרוסופט, שכתב לי שהוא לא רואה את הקוד הזה בחשבון שלי, ושעליי לפנות ליצרן המחשב! פניתי לתמיכה אצל היצרן בארה''ב, ושם אמרו לי שזו לא בעיה שלהם, אלא של מיקרוסופט.
יצרתי קשר טלפוני עם מיקרוסופט ושוב הסברתי את הבעיה, והפנו אותי לטכנאי, שאמר לי שאין מה לעשות, רק למחוק את הדיסק הקשיח ולהתקין את מערכת ההפעלה מחדש, דבר שיגרום לאיבוד כל המידע כמובן.
לא היו לי הרבה ברירות, והטכנאי ליווה אותי לאורך כל התהליך, ובסוף הראה לי איך אני מגבה את הקוד הזה ואיך אני שומר אותו בחשבון שלי.
להפתעתי, עדיין לא ראיתי את הקוד בחשבוני. אז המשכתי לחפש ברשת ואז מצאתי פוסט של משתמש אחר, בפורום של מיקרוסופט ממרץ 2018, והמשתמש הזה כתב שמיקרוסופט הסירו את הלינק לקוד הזה, אבל לא עידכנו זאת! וניתן למצוא אותו בכלל בלינק אחר שממש לא קשור לחשבון מיקרוסופט, אלא לשירות הענן של מיקרוסופט!
(onedrive.live.com/RecoveryKey)
נדהמתי לגלות שהקוד היה שם כל הזמן הזה, 6 ימים לפני התקרית.
בקיצור, 3 נציגים וטכנאי של מיקרוסופט לא היו מודעים לאפשרות הזו, וגרמו לי לבזבוז זמן יקר ולאבדן מידע שהיה לי על גבי הדיסק.
אשמח לדעת האם יש מצב להגיש תביעה או לעשות משהו בנידון.
כמובן שיש לי את כל התעתיק של ההתכתבויות איתם בצ'אט.
תודה מראש.
עמי
|