אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

אילו זכויות מגיעות לנפגעי טביעה בבריכה או בים

  • 04/08/2022
  •   מאת: עו"ד תומר בכר
  • צפיות: 2072
מידי שנה, בעיקר בחודשי הקיץ, אנו נחשפים בחדשות כמעט על בסיס יומיומי, לידיעות המבשרות על מקרי טביעה בבריכה או בים. ברבים מן המקרים הללו, הנפגעים נותרים עם נזקי גוף קשים ביותר ולמרבה הצער, לעיתים קרובות, מסתיימים מקרי טביעה גם במוות. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני נזיקין
אילו זכויות מגיעות לנפגעי טביעה בבריכה או בים
In order that drowning victims and their families, God forbid, do not miss out on such and such rights, or any compensation they deserve, we have put in writing in this article a detailed explanation of the important points that we recommend everyone who is thinking of filing a claim on the matter, to know and apply.

Drowning injuries usually involve at least one of 2 main areas of medicine. Orthopedics and Neurology.

Drowning damage in the orthopedic field

Damages in the field of orthopedics are most often caused in cases where a person performed a "head jump" into a pool or other shallow water source (e.g. a creek, river, spring, water dam, etc.), while hitting his head hard on the bottom of the pool, resulting in significant damage to his neck vertebrae and the back, as well as to the bones of the skull.

In such cases, the victim may be left with significant orthopedic disabilities due to, for example, disc herniations, disc protrusions, vertebral fractures, etc.

Drowning damage in the neurological field

Damages in the field of neurology are usually caused in two ways. The first is following a lack of oxygen to the brain following drowning and actually suffocation. The second, following the orthopedic damages, such as upper or lower limb paralysis for example.

במקרים כאלה הנפגע עלול להיוותר עם נכויות משמעותיות לצמיתות, אשר עלולות להגיע לכדי 100% נכות נוירולוגית.

אילו חוות דעת יש לצרף לתביעה?

לצורך הגשת התביעה לפיצויים בגין נזקי טביעה, יש צורך להצטייד בחוות דעת רפואיות בתחומי הפגיעה (אורתופדיה, נוירולוגיה וכו') וכן רצוי מאד לצרף לכתב התביעה גם חוות דעת המתארת את הצרכים המיוחדים שלהם נזקק הנפגע, במידה ויש כאלה, חוות דעת המתארת את עלויות ההוצאות בגין הטיפולים הרפואיים והצרכים המיוחדים שנדרשים לנפגע וכו'.

חוות דעת רפואיות הן בעצם המסמך עליו מתבסס התובע לצורך הוכחות נזקיו הרפואיים. לא ניתן לנהל תביעה בנזיקין ללא חוות דעת רפואית המסבירה באופן ברור מהם הנזקים שנגרמו בעקבות האירוע ומה המשמעות של נזקים אלו מבחינה תפקודית עבור הנפגע.

כמו כן, במקרים רבים יש צורך לצרף גם חוות דעת של מומחה בטיחות, אשר מפרט ומסביר בה את המחדלים והרשלנות של מי שנגדו מוגשת התביעה.

תפקידה של חוות הדעת בתחום הבטיחות, היא להוכיח שטענותיו של התובע בדבר קיומה של רשלנות מצידו של הנתבע, אכן מבוססות ונתמכות בקביעות סמכותיות המתארות מה לא נעשה כחוק מצידו של הנתבע.

סוגי התביעות האפשריות בעקבות נזקי טביעה

ישנן מספר סוגי תביעות אפשריות, אשר יכולים להגיש מי שנפגעו באירוע טביעה או בני משפחותיהם.

1. תביעת נזיקין כנגד הגורמים אשר ברשלנותם גרמו או לא מנעו את האירוע.

2. תביעה מול המוסד לביטוח לאומי – נכות כללית, סיעוד, שירותים מיוחדים, נפגעי עבודה (כאשר מדובר באירוע טביעה שקרה במסגרת עבודה).

3. תביעה מול חברת ביטוח במסגרת פוליסת ביטוח פרטית כגון נכות מתאונה, אבדן כושר עבודה וכו'.

4. תביעה מול קרן פנסיה – במקרים של אבדן כושר עבודה.

מה צריך לעשות/לא לעשות לאחר התאונה על מנת להצליח בתביעה?

נפגעי טביעה או בני משפחותיהם של מי שמצאו את מותם בעקבות טביעה, צריכים להכין את המסמכים הבאים לצורך הגשת התביעה:

1. תמונות של מקום האירוע – כמה שיותר תמונות מזוויות שונות אשר מהן ניתן להבין היכן בדיוק קרה האירוע ומה היו הגורמים לאירוע (לנסות לצלם את המחדלים הבטיחותיים אשר גרמו לאירוע. למשל, חוסר שילוט אזהרה).

2. לבדוק אש יש במקום האירוע מצלמות אבטחה. אם כן, יש לצלם אותן בסט התמונות של מקום האירוע כמפורט בסע' לעיל.

3. כל המסמכים הרפואיים – כולל מסמכי מד"א, בית חולים וקופת החולים.

4. פרטי עדים לאירוע – חשוב מאד לקבל את פרטיהם של עדי הראייה, אשר היו במקום האירוע וראו במו עיניהם את כל מה התרחש. מידע זה יעזור בהמשך להוכיח את טענות הרשלנות.

5. להימנע מיצירת קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים באירוע אשר עלולים להיות נתבעים. לא לשוחח איתם ובטח שלא לחתום מולם על שום מסמך.

6. להימנע מקשר עם חברת הביטוח של מי מהנתבעים האפשריים או עם חוקרים מטעם חברות הביטוח. כל מענה לשאלות חוקרים או מתן פרטים לחברת ביטוח עלול לסכן עבורכם את התביעה. גם אם יגידו לכם שהם רוצים לעזור לכם – אל תאמינו! פשוט לא לדבר עם אף גורם מטעם הנתבעים האפשריים.

7. מומלץ ביותר ליצור קשר עם עורך דין העוסק בייצוג נפגעי טביעה בהקדם האפשרי, על מנת לתת לו לנהל את כל העניין משלב מוקדם ככל האפשר ובאופן זה להימנע מעשיית טעויות שיכולות אח"כ להשפיע על גובה הפיצוי שישולם.

ייצוג משפטי לנפגעי טביעה

כמי שמייצגים נפגעי טביעה רבים ומשפחות אשר איבדו את יקיריהם בעקבות טביעה בים או בבריכה כבר למעלה מ-21 שנים, אנו מודעים הייטב למורכבות של תיקים מסוג זה, אשר בדרך כלל מצריכים ניסיון משמעותי בניהול תביעות בתחום הנזיקין והביטוח.

משרדנו מטפל בכל סוגי התביעות האפשריות בגין נזקי טביעה ולכן אנו יכולים באמצעות ניהול נכון וחכם מול כל הגורמים הרלוונטיים, למקסם את הפיצוי המשולם לנפגע או לפני משפחתו.

נשמח לעמוד לרשות כל מי שנפגע או בני משפחותיהם של נפגעים, במתן ייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות, על מנת לכוון, להסביר ולעזור ברמה המשפטית, כדי להבטיח את תשלום הפיצוי המקסימלי.

 

*כותב המאמר – עורך דין ונוטריון תומר בכר, בעלים של משרד עורכי דין בתחום הנזיקין והביטוח, המדורג ע"י חברות הדירוג היוקרתיות בארץ כמוביל בתחומו כבר שנים ברציפות, מכהן כיושב ראש (משותף) של ועדת נזיקין במחוז תל אביב של לשכת העורכי דין.

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני נזיקין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק