אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני עבודה 11:17   04/05/2024 חופשת לידה שלום רב,נימצאת מאוקטובר  23 בחופשת לידה.מתכוונת לחזור לעבודה בעוד כחודשיים.המעסיק טוען שלא נ...
  • פורום פלילי 09:30   04/05/2024 תודה על התגובה שלום אמיר ותודה על התגובה .. כן בסוף החקירה לקחו ממני טביעות אצבע וצילום ... חודשיים אחרי החקירה ...
  • פורום דיני משפחה 22:32   03/05/2024 זכותה של הידועה בציבור לרשת אודה לך על קבלת תשובתך . הידועה בציבור קיבלה אישור מהביטוח הלאומי שנה אחרי שאושרה הירושה . לא היה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 20:41   03/05/2024 האם 2 אחים יכולים לקנות אותו חלק? 3.5.24האם 2 אחים שלכל אחד מהם רבע אחוז באותה דירת ירושה יכולים לקנות רבע אחוז של אח אחד שרוצה למכ...
  • פורום צוואות וירושות 20:35   03/05/2024 2 אחים שרוצים לקנות חלק בירושה האם אח אחד יכול לקנות חלק של אח אחר באותה דירה שירשו מבלי קבלת האישור לכך מצד שאר היורשים?

ביהמ"ש העליון אישר בקשה לעריכת משפט חוזר למורשע בניסיון רצח

  • 01/01/2014
  •   מאת: הסנגור
  • צפיות: 1312
בית המשפט קבע שהפגם הדיוני החמור שהוביל ל"הולדת" ראיה הקים חשש של ממש לעיוות דין בהרשעת המבקש בעבירת ניסיון הרצח ועל כן הורה על קיומו של משפט חוזר בעניינו. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום פלילי
מ"ח 511/12

בית המשפט העליון קבע שהפגם הדיוני החמור שהוביל ל"הולדת" ראיה שטרם הוצגה בפני בית המשפט ועשויה לשנות את תוצאותיו, הקים חשש של ממש לעיוות דין בהרשעת המבקש בעבירת ניסיון הרצח ועל כן הורה על קיומו של משפט חוזר בעניינו בבית המשפט המחוזי. 

המבקש הורשע בשורת עבירות שבראשון ניסיון רצח ונידון ל 16 שנות מאסר בפועל. כנגד המבקש הוגש כתב אישום המחזיק שני אישומים. על פי האישום הראשון, הגיעו המבקש ואדם נוסף לקיוסק בבת ים שבו עבד המתלונן. המבקש החזיק באקדח ללא רישיון ואילו השותף נשא עימו סכין. כשהגיעו לקיוסק, המבקש ושותפו דחפו את המתלונן והפילו אותו. בשלב זה ירה המבקש במתלונן פעמיים והשותף דקר את המתלונן מספר דקירות. במהלך הדקירות בעט המבקש במתלונן מספר פעמים. עם סיום התקיפה נמלטו המבקש ושותפו מהמקום. כתוצאה מהאירוע נגרמו למתלונן חבלות רבות והוא עבר ניתוח. במהלך התקיפה נפגע גם המבקש ונגרם לו חתך. 

על פי האישום השני, בעקבות פציעתו של המבקש באותו הערב, נסע המבקש לאשדוד, במטרה לקבל טיפול רפואי. באשדוד פגש את בן דודו שמסר למבקש את כרטיס הזיהוי שלו וליווה אותו למרפאה. במרפאה קיבל המבקש טיפול רפואי תוך שהתחזה לבן דודו, ובהמשך התחזה בבית החולים כבן דודו. על פי הנטען המבקש התחזה לבן דודו על מנת להטעות את חוקרי המשטרה. 

בית המשפט המחוזי קבע כי המבקש ביצע את המיוחס לו שכן הוכח כי מצלמות האבטחה שהיו בקיוסק תיעדו את המבקש. תימוכין נוספים נמצאו באיכון מכשירו הסלולארי של המבקש, תיעוד פציעה ברגלו שהתיישבה עם הפציעה שאכן קרתה לו, התנהגותו המפלילה בעת בריחתו לאשדוד, התחזותו לאחר (בה הודה), ושתיקתו בחקירותיו. בית המשפט קמא קבע עוד שהתקיימה במבקש כוונת קטילה ועל כן הרשיעו בניסיון הרצח. 

המבקש הגיש ערעור לבית המשפט העליון ושב וטען שלא הוכח כי הוא היה זה שהשתתף בתקיפת המתלונן. לחילופין טען המבקש שלא הוכח שליורה בסרטון האבטחה הייתה כוונה לקטול את המתלונן ומכאן שלא הוכחו יסודות העבירה של ניסיון רצח. בית המשפט העליון דחה את הערעור שכן נקבע שהוכח כי המבקש היה זה שתקף את המתלונן. גם טענתו החלופית של המבקש נדחתה שכן נקבע כי מדובר בהצגת גרסאות עובדתיות חלופיות שאין לאפשרה. עוד ציין בית המשפט שהעובדה שלא הצליח להשלים את העבירה אינה מעידה שלא הייתה לו כוונת קטילה. מכאן בקשה זו למשפט חוזר שהוגשה על ידי המבקש.

המבקש טען בבקשתו זו כי בידיו ראיה חדשה שלא הוצגה בעבר המוכיחה שלא עבר עבירה של ניסיון רצח. ב"כ המבקש הסביר כי המבקש התוודה שהוא היה זה שנראה בסרט האבטחה אלא שלא היו לא לו ולא לשותפו כוונות להמית את המתלונן, וכי לאירוע התקיפה היה המשך שלא הוצג בבית המשפט המוכיח שלא הייתה להם כוונת קטילה שכן, בסרט האבטחה שהושג על ידי ההגנה נראה בבירור כי לאחר סיום הסרטון שהוקרן בבית המשפט, הקימו המבקש ושותפו את המתלונן ונעמדו בסמוך אליו והמשיכו להתווכח עמו ללא כל הפעלת אלימות מצדם, ובסוף הסרטון נראו השלושה כשהם מתרחקים יחדיו מהמצלמה. ב"כ המבקש טען כי המדינה העלימה בכוונה את המשך הסרטון מבית המשפט ומההגנה וכי לאחר הצפייה בסרטון המלא התבררה מטרת הגעת השניים לקיוסק, שהייתה להתעמת עם המתלונן אך לא להרגו. הסנגור ביקש להרשיע את המבקש בעבירה המוגמרת של חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות בלבד. ב"כ המדינה התנגדה לקבלת הבקשה וטענה שקיומו של הסרט החסר לא היה ידוע לה או למשטרה בעת משפטו של המבקש וזאת מטעמים טכניים והבהירה כי דובר בתקלה שאירעה בתום לב. חרף תקלה זו טענה המדינה כי אין בראיה החדשה בכדי לשנות את תוצאות המשפט שכן השיחה עם המתלונן אירעה רק לאחר שהמבקש ירה בו מספר יריות ואיננה רלוונטית ליריות עצמן, שכן באותה עת של הירי התקיימה במבקש כוונת קטילה. 

בית המשפט קבע כי בתיק דנא התקיים פגם דיוני חמור שהוביל ל"הולדת" ראיה שטרם הוצגה בפני בית המשפט ועשויה לשנות את תוצאותיו. בית המשפט ציין כי אמנם מדובר בתקלה טכנית במהותה שאיננה מכוונת, אך שאין בכך בכדי ליטול את עוקצה שכן בגינה לא הונח בפני בית המשפט מלוא חומר הראיות הרלוונטי ובגינה גם נפגעה זכותו של המבקש לעיין בחומר החקירה שנאסף כנגדו, ומכאן שמדובר בפגם שחומרתו ועוצמתו בלתי מבוטלות.

עוד קבע בית המשפט שהמבקש הצליח לבסס הסתברות לכך שהצגת הקטע החסר בפני הערכאה הדיונית עשויה להביא לשינוי לתוצאות המשפט לטובתו, שכן בקטע הנוסף יש כדי לשפוך אור על הלך הרוח של המבקש בעת אירוע התקיפה. לטעם בית המשפט, לא ניתן לשלול לחלוטין את האפשרות כי אם היה בית המשפט נחשף מראש לסרט האבטחה במלואו, היה בוחן בעיניים אחרות את רגע הירי ואת טענת המבקש לפיה יכול היה להמית את המתלונן באמצעות הסכין של שותפו. 

*הסניגור - פרסום כל החידושים המשפטיים בתחום הפלילי>>

open married cheat cheat on your wife
women who cheat women who cheat reasons married men cheat
cheaters caught click here wife who cheated
read here cheater open
married men who have affairs what makes husbands cheat dating for married men
redirect why wife cheat open
when married men cheat affair dating sites go
link read here viagra without prescription in vietnam
redirect open go
redirect website why women cheat in relationships
cheat wifes link married woman looking to cheat
read link i want an affair
i dreamed my husband cheated on me reasons why wives cheat on their husbands read
reasons women cheat on their husbands open dating a married man
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום פלילי
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק