אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני ביטוח 15:09   25/04/2024 האם הצתה של רכב ע''י ילד קטן מזכה ב... האם חברת ביטוח יכוחה לדחות תביעה של רכב שנשרף  בטענה ששרפת רכב שבוצעה ע''י ילד קטן הרי היא כ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 14:37   25/04/2024 סחר מרחוק השאלה בנושא סחר מרחוקקניה באינטרנטבאמצעי תווי קניהיש פטור מהחזר כספי?ניתן לתת רק זיכוי?
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 23:55   24/04/2024 אחריות המוכר vs. תחזוקת הקונה שלום,האם בשנות האחריות (אחרי שנות הבדק), אי טיפול בדירה לפי הוראות התחזוקה והשימוש בחוברת שנמסרה ...
  • פורום ביטוח לאומי 23:44   24/04/2024 נכות כללית בזמן מאסר שלום האם ממשיכים לקבל בצורה רגילה נכות כללית בזמן מאסר מבלי לעדכן כלום בביטוח לאומי.מפסיק לעבוד ו...
  • פורום דיני עבודה 12:35   24/04/2024 aaaa aaaa

המדריך השלם לעורך הדין הצעיר/ה – איך מוצאים עבודה?

  • 18/06/2012
  •   מאת: עו"ד צבי שמיר ועו"ד ...
  • צפיות: 6255
בכל שנה מצטרפים אלפי עורכי דין חדשים לקהילת עורכי הדין. מה עכשיו? איך שולחים קורות חיים? למי פונים? מה חשוב לעשות בראיונות העבודה וגם איך לא מתייאשים! שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום עורכי דין צעירים
ברכת חברים לכל העורכי דין הצעירים. 

לרגל המחזור החדש שהצטרף אל שורות המקצוע ליקטנו עצות קטנות וטיפים גדולים. 

קורות חיים

הפוך כותבים חיים קורות -הבנתם??? נסביר.

את אף אחד לא מעניין שבכיתה א' היית מצטיין שכבתי.

גם לא שהיית חניך תורן בצופים חודשיים ברציפות.

לכן כאשר מפרטים השכלה מתחילים מהסוף – מתחילים בLLB  (ובכל תואר נוסף שרכשתם כמובן, אם הוא יתרום לכם במשרה המיועדת) ומשם יורדים כרונולוגית לכיתה א' (טוב לא ממש כיתה א' אבל רק בל דאגו לפירוט קצר היכן למדתם בביה"ס תיכון לפחות). כנ"ל גם בניסיון תעסוקתי.

את קורות החיים יש לכתוב בפונט ברור וקריא, בגודל 12-14 בחצי רווח עד רווח עם שוליים של ברירת המחדל (מקום להערות ושאלות שהמראיין מציין לעצמו).

אם למראיין יהיה קשה / לא נעים לקרוא את קורות החיים, הסיכויים שלכם קטנים.

שימו לב שקורות החיים ערוכים בפרקים לפי הסדר הבא: 

פרטים אישים:  שם+ משפחה, כתובת, ת"ז, מצב משפחתי ומס' ילדים, רישיון נהיגה, תוכנות מחשב ושפות. 

השכלה: תארים, תעודות מקצועיות, השתלמויות וקורסים (אם עברתם השתלמות שאינה בהכרח קשורה למשפטים, לדוגמא קורס אימון, קורס הכשרה למתנדבים וכיוצ"ב, רשמו גם אותה, מראיינים אוהבים את השונה בקו"ח, ועניין שלכם בנושאים נוספים לרוב הם פתח לשאלות בראיון בנושאים שאינם משפטיים שבהם תוכלו להציג עוד יכולות שלכם).

ניסיון תעסוקתי: פרטו רק מקומות עבודה רלוונטים של השנים האחרונות. אם עבדתם כבני נוער בחופש הגדול, זה כנראה לא יועיל. אם עבדת כמזכיר/ה במשרד עו"ד במהלך הלימודים זה יכול לעזור דווקא. אם עבדת בעבודה ניהולית או בצוות גם זה יועיל. כאשר אתם כותבים ניסיון תעסוקתי חשבו איך לנסח בשורה או שתיים מה עשיתם בעבודה ואיזה יכולות הפגנתם שם, ואל תסתפקו רק בתיאור לקוני של שם המעביד והגדרה כוללת של העבודה. 

 "מזכירה במשרד עו"ד" – לא.

2008-2009 מזכירה במשרד עו"ד מיתר בת"א: תחומי אחריות: מענה טלפוני, ניהול יומן, פגישות, הכנת מסמכים לחתימה נוטריונית והכנת מסמכים לחוזי מכר דירה" – כן.  

נסו לשמור את קוה"ח במסגרת עמוד אחד בלבד (אם אתם צעירים כנראה שאין לכם מספיק ניסיון למלא יותר מזה ואם אתם בקריירה שניה מקדו הכתיבה בנושאים שיקנו לכם ערך מוסף).

אין לצרף גיליונות ציונים, המלצות, תעודות ומכתבי הערצה, אלא אם כן נדרשתם לכך.

יש הממליצים על תמונה קטנה שלכם ע"ג קורות החיים למעלה בצד. 

זכרו כי משרד שמפרסם מודעת דרושים מקבל עשרות עד מאות פניות. דפים מיותרים לא יקראו, לא יתרמו ליערות ולעצים, ורק יורידו את הסיכוי שיעיינו בקו"ח שלכם. 

מכתב נלווה

סיימתם לכתוב את קו"ח? מצוין עכשיו צריך לשלוח אותם. דאגו לשלוח מכתב נלווה ביחד עם הקו"ח. במכתב הנלווה תוכלו להתייחס למשרד הספציפי שאליו שלחתם את הקו"ח, למשרה המוצעת, ולרשום פנייה אישית שיכולה להגדיל את הסיכויים שתזומנו לראיון. 

ניתן להוסיף למכתב משפט כגון: "הנני עו"ד צעירה אך חדורת מוטיבציה לעבוד בתחום וללמוד מהטובים ביותר. אשמח שתזמנו אותי לראיון שבו תוכלו להתרשם מיכולותיי ומכישוריי באופן בלתי אמצעי". 

שלחו קו"ח בדרך הבטוחה ביותר שתגיע ליעד – פקס/ מייל/ דואר. תמיד מומלץ לגבות מיילים במכתב פיזי. לך תדע מה המזכירה עושה עם מיילים שמגיעים למחשב שלה.

כתבתם?שניה לפני ששלחתם עצרו.

קראו שנית את המודעה!!!

אתם עונים לדרישות? 

1. אולי... אבל אולי... יש משהו שאתם יכולים להוסיף לקורות החיים שיתאים רק למשרד הזה? להדגיש משהו שיש לו ערך מוסף... רק למשרד הזה (כמו לדוגמא... שבמקרה המשרד עוסק בעסקאות עם טנזניה ואתה בעוונותיך מדבר, קורא, כותב ומתקשר טלפטית בטנזנית עתיקה לרבות דיאלקט הכהנים). מצאת? תוסיף ו/או תדגיש.

2. עדיף לשלוח קו"ח ל-X  משרות מתאימות ולא ל-X10 משרות בתקוות שווא. 

התחושה האישית יותר נוחה כאשר לא נענית ע"י X  משרדים לעומת אי הענות ע"י X10 משרדים.

לאן שולחים ?היכן מוצאים עבודה?

שאלת מיליון הדולר. אבל על קצה המזלג:

דרך ויטמין P  - חברים- מכרים. זה אף פעם לא הזיק לאף אחד אז למה שזה יזיק לך?

דרך מודעות דרושים בעיתונות, באינטרנט, באתרים להשמת עורכי דין

בלשכת התעסוקה! תתפלאו אבל יש המון משרדי עו"ד שפונים ללשכת התעסוקה להעסקת עורכי דין. ולא, לשכת התעסוקה היא לא רק למי שרוצה לקבל אבטלה אלא גם למי שמעוניין סתם למצוא עבודה. 

לשלוח לחמכם על פני המים - נסו למצוא רשימת משרדים שעוסקים בתחום שלכם (לרוב המכללות למשפטים יש כאלו לטובת הסטודנטים שמחפשים התמחות). שלחו לכולם. אולי בדיוק מתפנה משרה? אולי מישהו יוצא לחופש או בדיוק יתפטר ביום שבו יגיעו קו"ח שלכם?

בפייסבוק/ בטוייטר/ בקבוצות עו"ד ברשת – גם כאן, נצלו את המדיה החברתית בדיוק כמו ויטמין P. או כפי שאומרים אם לא תשאל איך תדע? 

לשכות הגיוס במשטרה – למי שרוצה לעבוד כעו"ד במשטרה. הדבר כרוך בקורס שעוברים ועוד תנאים רבים שכדאי לברר מראש מה הם ואם זה מתאים לך. 

אתר נציבות המדינה – שם מפורסמים כל המרכזים למשרות בשירות הציבורי. צריך לעבור ראיונות ומבחנים. יש הממליצים על הכנה במכונים מתאימים בתשלום. בדוק התאמה למבחנים שתעבור וצורך. ברר מה עושים במבחנים וחפש מבחנים לדוגמא באתר הנציבות. 

בנקים- אם מעניין אותך לעבוד שם.

ראיון

1. כלל אצבע, לראיון יש להופיע בלבוש מחויט אך לא במדי משפט. 

רוב עו"ד לא לובשים מדי משפט ביום יום והופעה במדי משפט עשויה להיחשב כיומרנית.

2. אם לא תהיו נעימים באחד החושים (ראיה, שמיעה, ריח, מגע) לא תתקבלו! ולכן: גיהוץ, גילוח, צחצוח, דאודורנט ואפטרשייב/בושם אינם מילים גסות.

3. אבל – לא להגזים בבישום, לא ללבוש פרובוקטיבי. 

גם אם את שולחת את קטרין זיטה ג'ונס להתבייש בפינה, את לא חייבת ללבוש מיני. 

גם אם אתה כפיל של שוורצנגר (בימיו הטובים) אתה לא צריך בגד שמדגיש את הקוביות.

לחיצת יד איתנה עם כל היד אך לא לנהל תחרות שבירת ידיים. 
לדבר בקול איתן שנשמע, אך לא לצעוק.

ניחר גרונך? שתה טיפת מים.

4. מציעים לך לשתות? אתה לא בבית קפה, בקש כוס מים. 

כך אם ניחר גרונך במהלך הראיון, יהיה לך מה לשתות ואם אתה צריך 2 שניות לארגן מחשבתך תוכל "לגנוב" אותם בזמן שאתה לוגם.

5. בראיון של עו"ד צעיר, מראיינים עו"ד...צעיר - לא מצפים שתדע הכל! 

בהחלט רוצים לראות כיצד אתה מתמודד עם חומר לא מוכר ועם בעיות חדשות ועל כן אם אינך יודע את התשובה (בהנחה שלא שאלו אותך "מהי חקירה חוזרת") תסביר כיצד תתקוף את הנושא, היכן תחפש תשובות ומה תעשה. תהיה עצמך, כל ניסיון להיות משהו אחר ייחשף ויפיל אותך.

לא עסקת מעולם בתחום בו עוסק המשרד, אתה יכול לומר זאת אך להוסיף כי כפי שלמדת ביסודיות תחומים אחרים שהיו חדשים לך כי באופייך אתה קפדן, יסודי יעיל וזריז כך תלמד גם את הנושא החדש, וכי למיטב ידיעתך תשובות לשאלות ניתן למצוא ב... 

6.השאלה המכשילה. כמעט תמיד יש כזו, ולפעמים רק אתה חושב שהיא נועדה להכשיל.

7. אל תסתיר חולשות, תעדן אותן, תציג אותן כחוזקות בהגזמה (לדוגמא: פרפקציוניסט שמשגע אותו אם הפסיק לא במקום). ברר עם עצמך קודם לראיון מה מייחד אותך מאחרים. ברר עם קרובי משפחה ואולי מעסיקים קודמים במה תרמת יותר מאחרים. אי הכרה בנקודות תורפה מראה שאינך יודע להתמודד איתן.

מעוניין לעבוד בתחום משפטי אחר?

קודם כל תבדוק עם עצמך שזה לא מיאוס מעריכת דין באופן כללי אלא רק מהתחום שבו עסקת. אחרי שביררת ווידאת שהכל ישתנה ברגע שתחליף תחום, עשה בדק בית לאיזה תחום תרצה לעבור? האם אתה יודע משהו על התחום או שרק שמעת? 

לא כל הנוצץ זהב. לא כל מה שמספרים לך אמת. אז נסה לבדוק בקרב מכרים שאתה סומך עליהם או לחילופין בפורומים של התחום מה תחושותיהם של העוסקים בו מזה זמן.

אם אתה שונא אנשים ולהיות פסיכולוג אל תפנה לתחום דיני משפחה. אם אתה לא יכול רק לשבת במשרד וחייב ליטיגציה אל תתעסק רק בחוזים. הבנת את העקרון נכון? 

ואם אין לך שמץ של מושג איך ללמוד את התחום החדש? 

אז נסה למצוא חבר ללימודים שעסק בתחום הזה שיהיה מוכן להדרך אותך בהתחלה, או אולי סוג של מנטור, עו"ד ותיק שיוכל ללמד אותך בתמורה לעזרה. 

לפעמים צריך להתפשר בשכר, שעות ועוד תנאים והכל כדי להתקדם הלאה. 

השתדל למצוא עבודה חדשה תוך כדי שאתה עובד. זה קל יותר והרבה יותר מרגיע לדעת שיש לך הכנסה ושיש לך אפשרות בחירה. 

התקבלת למקום אבל אתה לא בטוח שזו משרת החלומות ? 

לא על זה פנטזת במהלך לימודי המשפטים? תתעורר! 

פנטזיות לחוד ומציאות לחוד, והמציאות מראה שיש הצפה של המקצוע ואם זה לא אתה זה יהיה מישהו אחר. 

אז אם עוד אין לך רקורד של שנים בתחום ואתה צריך להוסיף לקו"ח שלך שורה של ניסיון תעסוקתי כעו"ד ולא רק כמתמחה, כדי להגדיל סיכוייך להתקבל למשרת החלומות - קח בשתי ידיים כל הזדמנות שתקרה בדרכך! גם אם תעבוד שם תקופה קצרה. 

אם אח"כ תמצא משרה אחרת שמזכירה, ולו במעט, את משרת חלומותייך, נסה להתקבל אליה אבל השתדל להיות הוגן עד כמה שניתן למעסיק הנוכחי ולזה העתידי. 

עובד בעבודה אחת אבל רוצה למצוא עבודה אחרת? – זכור: למועסקים הרבה יותר קל למצוא עבודה מאשר למובטלים!!! 

עדכן את העתידי שהנך עובד אבל מעוניין בקידום שלא קיים לך כרגע שם ולכן מפאת ההגינות תצטרך לתת הודעה מוקדמת שתאפשר לך לסיים את מה שהוטל עלייך שם. 

זה יציג אותך באור חיובי. רציני. אחראי ולא כזה שמחפש לברוח. 

את המעסיק הנוכחי תעדכן בהקדם אחרי שהתקבלת השיחה יזומה ורצינית שמתחילה באור חיובי ותודות על ההזדמנות שנתן לך, שלמדת המון וציון העובדה כי הוצעה לך עבודה בתנאים גבוהים יותר או בתחום שעניין אותך לעסוק בו תמיד אך אתה תדאג לטפל בכל המטלות שלך טרם עזיבתך בעוד X זמן. 

עבר זמן רב ולא מצאת דבר?

הכי קל לבכות על מר גורלך וחוסר מזלך. זה יקדם אותך לאן שהוא? לא!
תתכנס, שנס מותניים ואחרי שבכית קצת וקיטרת קצת, חשוב על המחוייבות שלך למטרה ואל תתן לרגש להניע אותך. 

העובדה שנכשלת בראיון או במבחנים לא הופך אותך לכישלון. 

העובדה שאתה בטוח שהכל מכור ותפור מראש לא אומר שצריך להתייאש מהגשת מועמדות למשרות ציבוריות או בנקים. 

משרת עו"ד היא משרת אמון ולכן יש מקרים שבהם כשיש מספר עו"ד אפשריים ואחד מהן מוכר למעסיק הוא יעדיף את זה שמוכר לו מפאת האמון בו על פני הלא מוכרים. 

עשה בדק בית- נסה לברר עד כמה שתוכל מה הסיבות לדחייה, נסה לפנות בפנייה ישירה ואמיצה למי שהיית אצלו בראיון ולשאול מה הסיבה לכך שלא התקבלת. 

אם היית יוצא עם מישהי שלאחר פגישה לא הייתה מעוניינת ולא מספקת סיבה, האם אתה שואל מדוע? ייתכן שכן אבל מרביתנו לא אוהבים לפגוע ולכן לא אומרים את האמת והסיבה האמיתית. לכן אם החלטת להיות אמיץ ולפנות ספר למעסיק שדחה אותך שהיית שמח אם הוא היה נותן בידייך כלי ללמוד ממנו, על ידי תשובה כנה וַאֲמִתִּית לשאלה מה פסל את מועמדותך שכן תרצה לעבוד על כך כדי להתקבל לעבודה הבאה. 

לרובנו קשה לשמוע ביקורת שלילית לגבי עצמנו, אך אלו שיודעים לשמוע אותך מבלי להיפגע יכולים למנף עצמם גבוה הרבה יותר מאלו שבטוחים שאצלם הכל בסדר ושכל היתר "דפוקים". 

ובכל זאת עוד לא התקבלת?

התנדב ליעוץ משפטי בקרב מעוטי יכולת. כך תתחיל לצבור ניסיון מעשי.
תתחיל להפגש עם עמיתים למקצוע, יראו אותך בבית המשפט.

מי יודע, אולי מישהו יראה אותך ויתלהב ממך?

ובכל מקרה כשתגיע לראיון אתה תציג ניסיון, עבודה בשטח מה שרק יקנה לך נק' זכות. 

נתקעת ??? אנחנו פה בשבילך. 

צְבִי שָׁמִיר, עו"ד    ליטל יעקובוביץ-דראי, עו"ד
        מנהלי פורום עורכי דין צעירים

open open cheat on your wife
wife cheat story online affair read
read here link click here
read here read here click here
what makes a husband cheat how to cheat on husband link
infidelity married affairs sites link
all women cheat why wifes cheat why wife cheated
all women cheat why wifes cheat why wife cheated
how to catch a cheat why women cheat with married men why do married men cheat
why most women cheat go women that cheat
website women who like to cheat read here
how many women cheat why do people cheat wifes cheat
how many women cheat open wifes cheat
signs of infidelity i cheated on husband go
what makes women cheat link all wife cheat
husband cheated wife husband cheated on me why women cheat on their husband
generic viagra vls pharmacy how much is viagra at cvs read here
catch a cheater how to cheat wife go
my boyfriend cheated on me quotes go reasons why women cheat on their husbands
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום עורכי דין צעירים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק