אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

מוזמנת להכנס וגם להמתין לאפי

  • האם אני יכולה לתבוע?
    טלי | 20/07/2010 16:12

    בתאריך ה-5.5.10, רכשנו אמי ואני במתאים לי, סניף קריית-גת, שלושה פריטים (אמא רכשה חולצה ואני חולצה וג'ינס) בסכום של 560₪ (הקנייה הייתה במסגרת מבצע של קניית שני פריטים והשלישי מתנה). אמי לקחה את החולצה ותלתה בארון ואני, שנוהגת לכבס את הפריטים לפני הלבישה הראשונה, הכנסתי כבר באותו היום את החולצה למכונת הכביסה. היא יצאה מהמכונה כחולצת בטן ואתם יכולים להבין, מעצם רכישתי ברשת מתאים לי, שאני וחולצות בטן זה לא ממש הולך יחד... לאחר יומיים ניגשתי לחנות והראיתי את החולצה למוכרת. היא אמרה שתשלח זאת למעבדה וכנראה שיזכו אותי על החולצה. הסכמתי ויצאתי מהחנות. בבית, בבואי לכבס את הג'ינס בתוכנית של הכביסה העדינה, ראיתי שהניטים שקישטו אותו נפלו ממנו. הפעם כבר כעסתי. הגעתי שוב לחנות, הראיתי למוכרת את הג'ינס שהיה עדיין עם תווית! והתשובה שקיבלתי הייתה, שהיא לא יכולה לזכות אותי עבור המכנסיים ושאקח משהו אחר. את הג'ינס הבודד הזה לקח לי הרבה זמן למצוא. לא ראיתי שם משהו שמצא חן בעיני והאמת, גם לא התחשק לי לקחת פריט שיתכווץ או ייהרס או שיפלו ממנו דברים..כמובן שאת כל זה אמרתי למוכרת והיא בתגובה אמרה שיש לי שתי אפשרויות: או לשלוח למעבדה את המכנסיים (ובמקרה הטוב, כמו שהבהירה לי לגבי החולצה, אוכל לקבל זיכוי לרכישה בחנות) או לקחת משהו אחר. זיכוי כספי אין! זה נהיה קצת ארוך, אז אנסה לקצר: שלושה שבועות חיכיתי לתשובת מעבדה בקשר לחולצה. התשובה הייתה שאכן הפריט פגום ונשלח לי זיכוי לרכישה בחנות. הגעתי עם הזיכוי, הג'ינס והחולצה של אמי (שלא נלבשה והייתה עם תווית) לחנות וביקשתי שוב החזר כספי וביטול העסקה. במשך חודש שלם טורטרתי בין המוכרת בחנות, המנהלת (שניסתה להציע שאם מישהו ישלם במזומן היא תתקשר אלינו ונבוא עם הזיכוי- היא תשלם בזיכוי ואנחנו ניקח את המזומן..כמובן שטלפון כזה לא הגיע) ובשירות לקוחות ענו לי, אמרו לי שיחזרו אליי, וכשחזרו אליי אחרי שבוע(!!) והתלוננתי על ההמתנה, ענתה לי נותנת השירות במילים אלה: "זה לא שהבטחתי שאתקשר למחרת או משהו כזה"..כן. זה השירות לקוחות שלהם. לא וויתרתי והגעתי שוב לחנות. מנהלת החנות דיברה אליי ואל אמי בצורה מכפירה שהייתה מביישת ילד בן 3. בסופו של עניין הוחלט (אחרי חודש וחצי) לתת לנו זיכוי כספי ואמרו לנו שישלח צ'ק בדואר. מכיוון שאנחנו רשומות במאגר הלקוחות של מתאים לי בכינוי של אמא שלי (ובבנק, כידוע, לא מתייחסים לכינויים, אלא לשם הכתוב בתעודת הזהות), ביקשנו מפורשות שישלחו את הצ'ק עפ"י השם המופיע בתעודת הזהות כדי שנוכל להפקידו. הצ'ק הגיע אחרי חודש (!!), כמובן, נושא את שם החיבה של אמא שלי. הגעתי לחנות, כבר מאוד עצבנית עם מכשיר הקלטה, מתוך מטרה בעתיד לבצע תביעה כנגד התנהלות הרשת ומנהלת הסניף בפרט. כמה אפשר??? הסברתי למנהלת שהצ'ק שנשלח איננו בר הפקדה. המנהלת בתגובה צעקה שאעוף מהחנות, זרקה לעברי את הצ'ק ואמרה שהיא לא רוצה לראות אותי בחנות יותר והיא איננה מעוניינת לטפל בי (כמובן שהכל מוקלט). בקיצור, אני תקועה עכשיו עם צ'ק שאיננו בר הפקדה, ובלי בגדים... תודה על הקריאה והסבלנות, טלי.

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • מוזמנת להכנס וגם להמתין לאפי
      מישהו | 20/07/2010 17:28

      קראתי את פנייתך בעיון, המקרה עצמו לא מוסיף כבוד לחברה אולם אינו מצדיק גם תביעה היות ובסופו של דבר ניתן לך פתרון. מולמץ לא לערב יותר את החנות ממנה רכשת את הפריטים, פני להנהלת החברה, במקרה זה למח' הנהח"ש שלהם, הסבירי את הנושא וסגרי את מולם. וודאי תודרכי לשלוח את הצד' המקורי בדואר רשום ולאחר שיבוטל ינפיקו עבורך צ'ק חדש, הוסיפי לצ'ק גם מסמך מקדים המפרט אם האדם בגינו יונפק הצ'ק. המקרה כאמור מעצבן ולא נעים אולם יחד עם זאת..להמשיך, יש גם מקרים כאלה.

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • הבעיה היא שלא נותנים לי פתרון
        טלי | 20/07/2010 17:39

        תודה על התגובה. הבעיה שלי היא שמנהלת החנות לא מוכנה לטפל בי ובשירות הלקוחות לא חוזרים אליי. כלומר, אני "תקועה" עם צ'ק שהוא לא בר הפקדה ובלי הבגדים.. לא הבנתי את טענתך שהציעו לי פתרון.....

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

        • כנסי
          מישהו | 20/07/2010 18:25

          תקני אותי אם אני טועה, הנושא הסתיים בכך שאישרו לך החזר כספי אולם הם הנפיקו לך צ'ק אשר אינו ניתן להפקדה.. ומכאן הבעיה נכון? לכן,אין צורך ליצור קשר עוד עם אותה חנות, הצ'ק מונפק וודאי על ידי הנהח"ש במשרדי החברה, צרי קשר מחר בשעות הבוקר, בקשי את מח' הנהח"ש וסגרי איתם את הנושא. אופציה נוספת, שלחי את הצ'ק בדואר רשום עם אישור מסירה, צרפי מכתב מקדים בו תפרטי את הסיבה להחזרת הצ'ק בליווי בקשה לצ'ק חדש עם פרטים עדכניים ובכך לסיים את הנושא. אין סיבה לא לסיים זאת כך.

          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
          מסך מלא השב

          • באמת אנסה
            טלי | 20/07/2010 18:34

            באמת אנסה להתקשר למחלקת הנהלת חשבונות ולסגור מולם את העניין. תודה על ההצעה. בכל מקרה, גם אם כספי יוחזר, אי אפשר לתבוע על כל עוגמת הנפש הזאת? על הריצות אחריהם במשך שלושה חודשים, על התנהגות מנהלת החנות כלפיי ועל כך שבעצם עברו על החוק?? (באמת אין כאן עניין של רצון לזכות בכסף,אלא עניין עקרוני)

            האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
            מסך מלא השב

            • כנסי
              מישהו | 20/07/2010 20:43

              אפשרי בהחלט, אני במקרה הזה אבל לא ממליץ. כל ההתעסקות סביב אינה מצדיקה הגשת תביעה, בעיקר כי גם אם תזכי, תוכלי לכל היותר לקבל פיצוי סימלי אם בכלל. תרפי.

              האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
              מסך מלא השב

              • עוגמת נפש
                עו"ד אפי אהרונוב | 21/07/2010 22:01

                ערב טוב טלי, אני מסכים עם דברי קודמי. לא מומלץ להגיש תביעה רק בגין עוגמת נפש.

                האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
                מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק