| שלום רב,
באופן רגיל - אשראי ניתן לתקופה קצובה, וממילא עם סיומה הוא בטל.
לפיכך, קיים צורך לבקש מחדש אשראי, לקבל אישור וחוזר חלילה.
עם זאת, בפרקטיקה, לעיתים קרובות ביותר, מסגרת האשראי מתחדשת באופן יזום ע"י הבנק מבלי שהלקוח יבקש זאת בכלל, וזאת נוכח "ההבנה" שבין הצדדים.
ככל שתוכח התנהגות כזו לאורך זמן רב, הבנק יידרש להסביר מדוע הפעם לא חידש את המסגרת כבעבר, והאם - לאור התנהגותו הקדומת - נקט באמצעים להבהיר ללקוח מבעוד מועד, כי הפעם מסגרת האשראי לא תחודש.
ככל שהבנק לא יתן תשובה המניחה את דעת ביהמ"ש - עשוי זה לחייב את הבנק בכל הנזקים שנגרמו ללקוח , מחמת ההתנהגות הרשלנית, חסרת הזהירות , ושאינה לטובת הלקוח,
בברכה,
זילברפלד אבי ,עו"ד ונוטריון
מנהל פורום בנקאות
|