שלום לך, בהרשמה ראשונה בשירות התעסוקה, מקובעת הזכאות לשנה, מהאחד בחודש בו נרשמת לראשונה. בתקופת ההמתנה של 90 ימים, אין משמעות להכנסות, שכן הבסיס לחישוב דמי אבטלה קובע על פי ממוצע השכר ב-6 חודשים שקדמו לחודש הפסקת העבודה. שונה הדבר למי שיש הכנסות בתקופת אבטלה, אשר כבר משולמת. במקרה זה קיימות שתי אופציות: א- לדווח על ההכנסה לביטוח לאומי וזו תופחת מדמי האבטלה. ב- דווח בשירות התעסוקה על הימים בהם עבדת, כך לא ירשמו במפת ההתיצבות ימים אלה ולא ישולמו בעבורם דמי אבטלה. יתרת ימי האבטלה, תשמר להמשך הרשמה. לגבי חשבונית מס, יש לברר חלק זה בשאלתך בפורום דיני מיסים באתר. בברכה. בברכה.
|