הודעות אחרונות

  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 15:34   23/05/2018 מצ"ב
  • פורום ביטוח לאומי 15:12   23/05/2018 מה עושים עכשיו ראשית תודה רבה רבה על התגובה המהירהמה עושים עכשיו כשאצלם מופיע שעבדתי לפי שעות והם מחכים לראיהוהא...
  • פורום פלילי 14:59   23/05/2018 הבהרה אם ראובן ניסה להכות את שמעון, אך כשל (למשל, כי שמעון התחמק או כי לוי תפס את ידו של ראובן ועצר ...
  • פורום דיני מיסים 14:46   23/05/2018 עסקת אקראי בעלת אופי מסחרי שלום,כדאי שבנך יפנה לתחנת מע"מ בו נמצא מקום מגוריו ויבקש לדווח על סקה זו כעסקת אקראי בעלת אופי מס...
  • פורום לימודי משפטים ומתמחים 14:32   23/05/2018 דרוש/ה סטודנט/ית למשפטים למשרד עורכת דין ותיק בפ"ת, העוסק בדיני משפחה, הוצל"פ ופשיטות רגלדרוש/ה סטודנט/ית למשפטים לעבודה מ...

ליעוץ אישי עם עו'ד

 
select

ביטול עסקה בעקבות פגם בשעון

  • הודעות שוטפות
  • סירוב עסק לזיכוי מוצר חדש פגום
    שמוליק | 13/04/2017 17:53

    שלום,
    אשתי רכשה עבורי שעון כמתנה. במעמד הרכישה בחנות הציעו לה להחליף את רצועת המתכת לסיליקון. כאשר קיבלתי את השעון מיד הבחנתי בפגם יצור בולט לעין מתחת לזכוכית שכנראה הוסתר על ידי אחד המחוגים. אשתי נגשה לחנות במסגרת 14 יום ממועד הרכישה ונאמר לה שהשעון ישלח ליבואן להחלפת החלק הפגום. ככל הידוע לי, ע"פ החוק מוצר שנמצא כפגום יש להחליפו בחדש או לזכות את מלוא הסכום ששולם ללא קנס ביטול עסקה. כאשר שוחחתי (והקלטתי) את שיחתי עם החנות נאמר לי כי לא ניתן לתת זיכוי מאחר והוחלפה בו הרצועה (לא הסבירו זאת לאשתי). וידאתי מול החנות כי השעון עצמו יוחלף אצל היבואן לחדש ולא יתוקן אך מציקה לי העובדה כי מוצר חדש נשלח להחלפה שתיקח לפחות 10 ימים. מה היה עלי לעשות? האם הגיע לי זיכוי מלא?
    תודה 

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • ביטול עסקה בעקבות פגם בשעון
      ליאור חאיק, עו"ד | 14/04/2017 09:59

      היי שמוליק,

      יש שני מסלולים.

      המסלול הראשון הוא תקנות ביטול עסקה אשר קובעות כי ניתן לבטל עסקה לרכישת שעון מכל סיבה שהיא, בעקבות חרטה, בתוך 14 יום מיום קבלת השעון. עם זאת, התקנות אינן מאפשרות להתחרט לגבי מוצר שיוצר במיוחד עבור הלקוח על פי מידות או דרישות מיוחדות. זה המקרה שאתה מתאר ולכן התקנות אינן רלבנטיות לגבי העסקה.

      המסלול השני הוא חוק המכר. סעיף 11 מדבר על אי התאמה ומאפשר לך לבטל בתוך זמן סביר עסקה שבה קיבלת מוצר פגום, לאחר שאפשרת למוכר לתקן את הפגם והוא לא עשה כן. חוק המכר רלבנטי לעניינך. אם המוכר לא תיקן את הפגם זכותך לבטל את העסקה.

      ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

      בברכה,

      ליאור חאיק, עו"ד
      מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

      לוי אשכול 31, רחובות
      טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

      • תודה,
        שמוליק | 14/04/2017 10:19

        מכך אני מבין שעלי לתת לחנות הזדמנות להחליף את השעון או לתקנו בזמן סביר. אילו רק היו רוצים היו שולפים מהמגירה את הרצועה המקורית ומזכים אותי במקום, בכל זאת מדובר בהליך די פשוט ובמוצר חדש ללא טביעת אצבע עליו. אבל החוק מאפשר להם לטרטר אותי עוד תקופה בלתי מוגדרת.  תודה על תשובתך וחג שמח! 

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
        מסך מלא השב

        • המשך תשובה
          ליאור חאיק, עו"ד | 15/04/2017 00:05

          בנסיבות שאתה מתאר, זכותך לבטל את העסקה ולקבל החזר כספי.

          ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

          בברכה,

          ליאור חאיק, עו"ד
          מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

          לוי אשכול 31, רחובות
          טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com

          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
          מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי
select

לייעוץ משפטי חייג: 077-9973868