| שלום,
קראתי את שאלתך בעיון.
אני מתרשם כי עומדות לך שלוש עילות לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה, כאשר כל עילה לבדה מספיקה לצורך ביטול העסקה -
א. תקנות ביטול עסקה מאפשרות ביטול עסקה לרכישת מכשיר אלקטרוני בתוך 14 יום מיום קבלת המוצר. חיבור המכשיר לחשמל אינו נחשב על פי התקנות לשימוש במכשיר. על אותו עקרון, חיבור הסוללה למכשיר אינו נחשב לשימוש שכן בלי סוללה מכשיר אינו יכול לפעול, בדיוק כמו שקומקום אינו יכול לפעול בלי שמחברים אותו לשקע החשמל.
ב. מאחר וסופק לך מוצר פגום, זכותך לבטל את העסקה לאור אי התאמה על פי סעיף 11 לחוק המכר.
3. הטעיה - את מספרת שבית העסק הציג מצג שהאחריות היא לשנתיים, ובדיעבד התברר לך כי מדובר בשנה בלבד, וזו הסיבה שבגללה רכשת את המוצר. על פי חוק הגנת הצרכן מדובר בהטעייה צרכנית, ולפי חוק החוזים יש לך עילת ביטול.
אני מציע לפעול באמצעות משלוח מכתב התראה לפני נקיטת הליך משפטי, להודיע על ביטול העסקה ולדרוש את כספך בחזרה. במידה ובית העסק מסרב, פתוחה הדרך בפניך להגיש תביעה קטנה בה תדרשי את ביטול העסקה, השבת הסכום ששילמת, בתוספת הוצאות כלליות - בזבוז זמן, הוצאות משפט וכו'.
בהצלחה,
ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.
בברכה,
ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים
לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com
|