אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין

ביטול עסקה לרכישת מכשיר סלולרי

  • ביטול עיסקת רכישת מכשיר סלולארי
    , | 27/10/2016 21:01

    שלום רב,

    לפני 9 ימים רכשתי טלפון נייד במחיר של אלף ש"ח בתשלום באשראי. המוכר הבטיח ואף כתב בכתב ידו אחריות שנתיים של היבואן + הטביע חותמת של החנות כולל ח.פ - זוהי הסיבה העיקרית שבגללה קניתי את המכשיר בחנות זו דווקא. המוכר גם אמר שאפשר לבדוק באתר לשל היבואם הרשמי לפי מספר סידורי שעל הקופסה שהמכשיר אכן בעל אחריות לשנתיים של היבואן הרשמי.
    כבר בחנות שמתי לב שהטעינה איטית והטלפון מתחמם אך המוכר אמר שזה בגלל שהמכשיר מבצע בו זמנית פעולות של הורדת אפליקציות, וגם כי כל מכשיר מתחמם במידה מסויימת.
    מייד עם שובי הביתה התברר לי שהמכשיר ממשיך להתחמם מאוד בקצב מהיר גם בלי שאף אפליקציה יורדת אלא בשימוש בסיסי של שליחת הודעות למשל. בזמן שיחה של 25 דקות המכשיר ממש בער. כמו כן הבטריה הוטענה מאוד לאט ומנגד הבטריה אזלה מהר מאוד בגלישה באינטרנט. צלצלתי לחנות שם אמרו לי להטעין  את הטלפון עד 100% ואז לראות שעניין הבטריה מסתדר. משזה לא קרה הגעתי לחנות אחרי יומיים על מנת לבטל את העיסקה במסגרת חוק ביטול עיסקה תוך 14 ימים היות ובבית המכשיר הטעין לאט והבטריה אזלה מהר במעבר בין אתרי אינטרנט שונים ולכן לא רציתי להחזיק במכשיר שכבר מההתחלה עושה בעיות. המוכר סרב בכל תוקף לבטל את העיסקה בטענה כי המכשיר משומש והוא מסרב לקבלו חזרה ולהשיב לי את מלוא כספי. הוא שאל אותי אם אני עו"ד ומאיפה אני יודעת על החוק של הביטול עיסקה.
    מבדיקה שהוא ערך במקביל של המכשיר שלי מול מכשיר אייפון חדש שלו נראה שהמכשיר שרכשתי הטעין בקצב סביר של אחוז לדקה וכשבדק מהירות שימוש בטריה באתר יוטיוב לא ראה כל בעיה בין המכשיר שלי לשלו. כשהמשכתי לדרוש ביטול עיסקה הוא התעקש שהמכשיר תקין ואין סיבה להחליפו מבחינתו. הוא הציע לי לצאת מהחנות, לשבור את הטלפון על הריצפה להיכנס חזרה לחנות ואז ייתן לי 600 שקלים. כמובן שסרבתי ושאלתי אותו מה לעשות בכל זאת הוא אמר לי לפנות ליבואן הרשמי לבדוק את המכשיר.
    את המכשיר מסרתי לבדיקת היבואן רק עם סיום חול המועד כי לא עבדו בחג. בשיחה שערכתי בינתיים עם שירות לקוחות של היבואן הרשמי הסתבר כאשר נתתי את המספר הסידורי של המכשיר שמוטבע על הקופסה, כי המכשיר הינו בעל אחריות של שנה בלבד וזאת בניגוד למה שהובטח לי ונחתם על גבי הקבלה שברשותי.  כשאמרתי שיש לי קבלה חתומה עם חותמת של החנות + בכתב יד רשום אחריות לשנתיים של היבואן הציעו לי לגשת ולהתעמת בעניין עם בעל החנות.

    לאור הגילוי שהמכשיר בעל אחריות לשנה ולא שנתיים אני מרגישה מרומה ושהוטעיתי כי מלבד העניין הטכני הבעייתי כעת הסתבר לי שהאחריות הינה למחצית מהזמן שהובטח לי
    המכשיר כרגע לא בידי אלא עדיין בתיקון וייתכן שעד שיחזור יחלפו 14 הימים המאפשרים ביטול עיסקה ע"פ החוק.
    לאור הנ"ל - מה עליי לעשות כעת? האם יש לי בכל זאת עילה לדרוש ביטול עיסקה? איך עושים זאת? האם יש בסיס לתביעה כנגד החנות באם המוכר יעמוד על סירובו לא לזכות אותי? אם המכשיר יחזור מתיקון אחרי שכבר יסתיימו 14 ימים מיום הקניה, האם אאבד את זכות ביטול העיסקה?
    תודה

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
    מסך מלא השב

    • ביטול עסקה לרכישת מכשיר סלולרי
      ליאור חאיק, עו"ד | 28/10/2016 10:13

      שלום,

      קראתי את שאלתך בעיון.

      אני מתרשם כי עומדות לך שלוש עילות לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה, כאשר כל עילה לבדה מספיקה לצורך ביטול העסקה -

      א. תקנות ביטול עסקה מאפשרות ביטול עסקה לרכישת מכשיר אלקטרוני בתוך 14 יום מיום קבלת המוצר. חיבור המכשיר לחשמל אינו נחשב על פי התקנות לשימוש במכשיר. על אותו עקרון, חיבור הסוללה למכשיר אינו נחשב לשימוש שכן בלי סוללה מכשיר אינו יכול לפעול, בדיוק כמו שקומקום אינו יכול לפעול בלי שמחברים אותו לשקע החשמל.

      ב. מאחר וסופק לך מוצר פגום, זכותך לבטל את העסקה לאור אי התאמה על פי סעיף 11 לחוק המכר.

      3. הטעיה - את מספרת שבית העסק הציג מצג שהאחריות היא לשנתיים, ובדיעבד התברר לך כי מדובר בשנה בלבד, וזו הסיבה שבגללה רכשת את המוצר. על פי חוק הגנת הצרכן מדובר בהטעייה צרכנית, ולפי חוק החוזים יש לך עילת ביטול.

      אני מציע לפעול באמצעות משלוח מכתב התראה לפני נקיטת הליך משפטי, להודיע על ביטול העסקה ולדרוש את כספך בחזרה. במידה ובית העסק מסרב, פתוחה הדרך בפניך להגיש תביעה קטנה בה תדרשי את ביטול העסקה, השבת הסכום ששילמת, בתוספת הוצאות כלליות - בזבוז זמן, הוצאות משפט וכו'.

      בהצלחה,

      ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

      בברכה,

      ליאור חאיק, עו"ד
      מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

      לוי אשכול 31, רחובות
      טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
      מסך מלא השב

קבל עכשיו ייעוץ משפטי אישי

לייעוץ ראשוני טלפוני חייג: 077-9973868
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני ביטוח 25/04/2024 | 15:09 האם הצתה של רכב ע''י ילד קטן מזכה ב... האם חברת ביטוח יכוחה לדחות תביעה של רכב שנשרף  בטענה ששרפת רכב שבוצעה ע''י ילד קטן הרי היא כ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 25/04/2024 | 14:37 סחר מרחוק השאלה בנושא סחר מרחוקקניה באינטרנטבאמצעי תווי קניהיש פטור מהחזר כספי?ניתן לתת רק זיכוי?
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 24/04/2024 | 23:55 אחריות המוכר vs. תחזוקת הקונה שלום,האם בשנות האחריות (אחרי שנות הבדק), אי טיפול בדירה לפי הוראות התחזוקה והשימוש בחוברת שנמסרה ...
  • פורום ביטוח לאומי 24/04/2024 | 23:44 נכות כללית בזמן מאסר שלום האם ממשיכים לקבל בצורה רגילה נכות כללית בזמן מאסר מבלי לעדכן כלום בביטוח לאומי.מפסיק לעבוד ו...
  • פורום דיני עבודה 24/04/2024 | 12:35 aaaa aaaa
כניסה לפורומים המשפטיים
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק