| שלום רב,
הסיפור בקצרה: הייתי לפני כשבועיים בבר עם עוד 3 חברים.
כאשר נכנסנו למקום המארחת הודיעה לנו שכרגע היא תושיב אותנו במקום שמור, וברגע שיגיעו תעביר אותנו למקום אחר. בשום שלב לא התעקשנו להיכנס למקום.
לאחר שהזמנו בירה ללא תחתית (=ללא הגבלה) ושילמנו במקום חלק באמצעות אשראי וחלק במזומן הספקנו לשבת כשעה. בשלב זה הגיע אותו שולחן שמור ואחד מהאחראים במקום הקים אותנו ואמר שיסדר עבורנו שולחן בחוץ. המקום היה עמוס מאוד ולא הצליחו למצוא לנו שולחן במשך כחצי שעה. בשלב זה ביקשנו לקבל החזר כספי שכן כל מה שהצלחנו לשתות היה כוס בירה אחת. דרשנו לדבר עם בעל המקום שבהתחלה לא רצה לתת לנו פיצוי כלל, בהמשך רצה לתת לנו החזר של 50% ואחרי ויכוחים נוספים היה מוכן לתת לנו החזר לשימוש במקום (לא ע"י חשבונית אלא ע"י צמיד שמאפשר קבלת שתייה ללא הגבלה בביקור הבא). כמובן שלא הסכמנו לחזור למקום והמשכנו לדרוש את כספנו. בשלב זה כבר לא היה איך לפתור את העניין ונאלצנו ללכת ללא החזר כלשהו או פיצוי.
הנזקים שנגרמו לנו, הם בראש ובראשנה - כספיים. לא קיבלנו את השירות ששילמנו עבורו. סך כל החשבון הוא בסביבות ה130 ש"ח.
שנית, עוגמת נפש כתוצאה מהעובדה שהגענו לחגוג יום הולדת לחבר - שנהרסה כיוון שכל אחד חזר לביתו לאחר התקרית.
האם ניתן לתבוע בביהמ"ש לתביעות קטנות? כמה זמן לוקח עד לקבלת דיון? כמה כסף יעלה הליך שכזה, נניח כולל התייעצות עם עורך דין, מעבר לאגרת ביהמ"ש שאותה אני מכיר.
יש לציין שאני לא מחפש כדאיות במובן של רווח כספי. בסך הכל אני מבקש להשיב את כספי בחזרה ולהעמיד את המקום בטעותו. השאלה עד כמה הדבר גוזל (זמן וכסף) כאשר מגיעים להגשת תביעה.
בתודה,
צחי
|