אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד רשת מונה טורס

  • 07/09/2011
  •   מאת: יצחק דנון
  • צפיות: 3569
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת מונה טורס בטענה להפרת הוראות הדין בחישוב התשלום בגין המרת המטבע מדולר לשקלים. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום צרכנות | תביעות קטנות

    * ידיעות/תגובת עבור דסק החדשות, נא למייל: info@lawforums.co.il

ת.צ. 6103-09-11

עו"ד ליאור צמח הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף מוערך של 11.5 מיליון ש"ח כנגד חברת מונה טורס מת"א, אחת מחמש החברות הגדולות הפועלות בשוק סוכנויות הנסיעות בישראל המספקות שירותי תיירות שונים בארץ ובחו"ל בטענה להפרת הוראות הדין על ידי חישוב התשלום בגין המרת המטבע מדולר לשקלים לפי שער העולה על שער ההמרה המקסימאלי המותר. 

בכתב התביעה מצוין כי רשת מונה טורס הוקמה על ידי ירון מילר בשנת 1981 כסוכנות נסיעות והיא מונה כיום 33 סניפים ברחבי הארץ, משרדה הראשי ממוקם בת"א והיא מעסיקה כ-300 עובדים ובין לקוחותיה ניתן למצוא גורמים ממשלתיים, שגרירויות זרות, חברות תעשייה וטכנולוגיה עלית, ועדי עובדים ועוד. 

לדברי התובע, לקוח מן השורה אצל מונה טורס, המחוקק קבע במפורש כי הצגת המחיר במטבע זר הינה מותרת בעסקאות תיירות (כחריג לכלל המחייב הצגת מחיר במטבע ישראלי) "ובלבד שמחירן בשקלים ייקבע לפי שער המכירה האחרון ביום העסקים שקדם למועד התשלום", כאשר שער המכירה מוגדר כשער העברות והמחאות בו מוכר בנק בישראל את המטבע הזר (שער ההמרה המקסימאלי המותר). 

לדברי התובע, בכל הנוגע לעניינו האישי, סכום העסקה עמד על 1196 דולר, ונגבה ממנו סך של 4293 ש"ח לפי שער דולר של 3.59 ש"ח, כאשר שער הדולר לפיו מונה טורס הייתה רשאית להמיר את התשלום עמד על 3.56 ש"ח בלבד. התובע מציין כי אף שהסטייה משער ההמרה נחזית כזניחה- 3 אגו' לדולר- הרי שמונה טורס מרוויחה סכומי עתק מהתנהלותה המנוגדת לדין. 

בהנחה כי עסקה ממוצעת הינה בסך 1000 דולר וכי מונה טורס מבצעת כ-100 עסקאות ביום עסקים, הרי שהפרש של 3 אגורות בשער הדולר משמעותו רווח עודף בניגוד לדין של 15,000 ש"ח ביום, ובחישוב שנתי מדובר ברווח עודף של מעל למיליון ש"ח בשנה אחת. 

עו"ד צמח מציין בתביעתו כי הבדיקות שערך מחזקות את ההנחה כי מקרהו אינו יחיד ומיוחד וכפי שהוא חויב בשער מכירה גבוה מהמותר, הרי שכך נוהגת מונה טורס בדרך שיגרה, ואינה מקפידה על הוראות הדין. 

לדברי התובע, המדובר בחישוב שמרני  של רווח שנתי בהיקף למעלה ממיליון ש"ח במיוחד ובפועל סביר להניח כי הן כמות העסקאות והן תמורותיהן הינן גבוהות הרבה יותר, ונראה כי ההפרש ביחס ליתר הלקוחות עשוי להיות גבוה יותר מזה שבעניינו שלו. 

לדברי עו"ד צמח, המחוקק ביקש למנוע מצב כי שער המרה יהווה אמצעי נוסף לגביית מחיר מהלקוח וקיבע את שכר ההמרה המקסימאלי המותר לגבייה בסיטואציה כזו, ואולם הנתבעת לדאבון הלב בחרה להפר את הוראות הדין ולחשב את התשלום בשקלים לפי שער העולה על שער ההמרה המקסימאלי המותר. 

התובע מעריך כי בכל אחד מימי השנה מתבצעות בסניפיה השונים של הנתבעת לפחות 150 הזמנות ובחישוב שנתי מדובר ב-54,750 הזמנות, בעלות ממוצעת של כל הזמנה בסך 1000 דולר, כאשר בעבור כל הזמנה באופן ממוצע נגבה ביתר סך של 30 ש"ח שכן שער ההמרה גבוה בממוצע ב-3 אגורות משער ההמרה המקסימאלי המותר. 

בחישוב שנתי, טוען התובע, עומד הנזק שנגרם לחברי הקבוצה ע"ס כ-1.64 מיליון ש"ח ובחישוב לתקופת התביעה-7 שנים- עומד סכום התביעה המצרפי על כ-11.5 מיליון ש"ח. בנוסף מתבקש ביהמ"ש לחייב את הנתבעת לקיים מעתה והלאה את הוראות הדין ולחדול מגביית כספים בהתאם לשער המרה הגבוה מהמותר לפי הדין. 

נכון למועד פרסום הידיעה לא ניתן היה לקבל את תגובת הנתבעת. 

תגובות רישמיות לידיעות בדסק החדשות, נא להפנות למייל: info@lawforums.co.il

cheaters caught click here wife who cheated
wifes cheat how to cheat wife catching a cheater
wife cheat story click here read
cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
how many people cheat online affair reasons why husbands cheat
i dreamed my husband cheated on me what to do when husband cheats wife cheat
online read here what makes people cheat
women cheat on men will my husband cheat open
affair dating sites read here find an affair
why do women cheat on their husbands read here click
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום צרכנות | תביעות קטנות
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק