מתוך: פורום דיני חוזים
 
  • הודעות שוטפות
  • ביטול חופשה שהוזמנה באינטרנט
    אנין | 18/11/2007 18:02

    שלום, בחג סוכות חפשתי מקומות במלון מסויים באילת, לאחר שבמוקדי המכירות אמרו לי שכל המקומות מלאים פניתי לאינטרנט ושם הופתעתי לגלות את האפשרות להזמין באותו מקום מלון, בטופס ההזמנה ציינתי שאת הודעת האישור על ביצוע עסקה (הודעה הנשלחת לאחר הרישום במלון, אקבל במייל בלבד) חלפו 3 ימים מיום ההזמנה ולא קיבלתי אישור שכזה, לכן הזמנתי במקום אחר מלון אחר. פחות מ-24 שעות לפני התקשרו אליי ממוקד המכירות של האתר ואמרו לי שאישרו את הזמנתי (ככל הנראה התפנה מקום וההזמנה שלי שנשארה "באוויר" נכנסה לתוקף למרות שהכוונה בעסקאות הדקה ה-90 הן להודיע מיידית אם יש/אין מקום) ציינתי בפניהם טלפונית, פקס ומייל את אשר אני כותב לכם והם אמרו שהם מבינים מדבריי שאני רוצה לבטל את העסקה וחשבוני יחוייב ב-50% מהעסקה האחראית על הנופשונים בארץ התחמקה מלענות לי על התשובה מדוע האישור נשלח רק לאחר 3 ימים למרות שנשאלה זאת שוב ושוב למדתי בעבר דיני חוזים ולפי דעתי חלו כאן כמה עבירות על החוק 1) הודעת הקיבול על פי החוזה ביננו צריכה להישלח במייל בלבד, עד היום לא קיבלתי הודעה כזאת מהם. אני מוכן להביא לכך הוכחות ולעמוד בבדיקת פוליגרף במידת הצורך 2) כאשר אדם מזמין טלפונית או דרך אתר אינטרנט חופשה במסגרת הדקה ה-90 הוא מצפה לתשובה מיידית על מנת לפעול בהתאם, הודעה אחרי 3 ימים שהם פחות מ-24 שעות לפני ביצוע העסקה לא תקפה מכיוון שזאת לא הייתה כוונתי בעת כניסתי לחוזה עימם 3) השארת ההזמנה "באוויר" לצורך סתימת חורים ואישורה פחות מ-24 שעות לפני הביצוע זה חוסר תום לב מצד המשווק 4) פיצויים בגין ביטול עסקה הם 5% או 100 ש"כ כנמוך האם אני צודק? אילו דינים עומדים לצידי? איפה ניתן לקבל יעוץ משפטי לפני פנייה לערכאות משפטיות? והאם כדאי לי (חייל ללא ממון מיותר) לפנות לערכאות משפטיות? נ"ב לא ניתן לנהל משא ומתן עם החברה ולא ניתן להגיע עימה לפשרה תודה מראש אנין

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
     
    • הזמנת חופשה באינטרנט
      עו"ד טלי קסלר | 19/11/2007 10:16

      באופן עקרוני, התנאים המשפטיים שחלים על העסקה שאתה מתאר הם התקנון שמופיע באתר האינטרנט שממנו הזמנת את החופשה וחוק הגנת הצרכן. העסקה שאתה מתאר היא עסקת מכר מרחוק שיש לגביה התייחסות מפורטת בחוק הגנת הצרכן (תוכל למצוא את נוסח החוק בקלות באינטרנט). המחוקק קבע תנאים מיוחדים לגבי בית העסק כתנאי להתקיימותה של העסקה וכן תנאים מיוחדים לגבי ביטולה של העסקה וצריך לבדוק האם המקרה שלך עמד בתנאים ובאיזה אופן. בחוק הגנת הצרכן קיימת התייחסות לדמי הביטול שבית העסק רשאי לגבות ממך (אולם דמי הביטול יהיו בשיעור מוגבל בתנאי שביטול העסקה עמד בתנאים הקבועים בחוק). באופן פרקטי - אם לאחר השוואת התנאים הקבועים בחוק לעסקה שבצעת, תמצא שבית העסק אינו רשאי לחייב אותך בגין העסקה או שהוא רשאי לחייב אותך רק בדמי הביטול המוגבלים - אם עדיין לא חוייבת באמצעות כרטיס האשראי שלך - תוכל לנסות ולהתנגד לעסקה באמצעות פנייה לחברת כרטיסי האשראי ומילוי הטופס המתאים. אם חוייבת זה מכבר באמצעות כרטיס האשראי שלך - תוכל להגיש תביעה לבית משפט לתביעות קטנות כנגד בית העסק. ישנם מספר גופים שעוסקים בעניינים כאלה: הממונה על הגנת הצרכן, אירגון "אמון הציבור", המועצה לצרכנות ועוד. אם יש לך רצון וסבלנות ואתה מרגיש שנגרם לך עוול - כדאי לפנות לכולם!

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
       
* משתמש רגיל מופיע בכתום רגיל
** משתמש בכיר מופיע בכתום דגוש