| שלום רב,
ליבי ליבי עליך, באשר חוויתי אישית את שאתה מתאר.
במשך חודשים, התלוננתי בפני סניף בנק דיסקונט עימו אני עובד, על אי זיכוי כראוי של שיקים שהפקדתי בחשבוני בבנק, ע"י מעטפות "אלתור", קרי: השיקים קיבלו יום ערך מאוחר, לפחות ביום אחד.
בתחילה, עד 10/08 – הבנק התנצל ותיקן זאת. ברם, בתחילת חודש 10/08 הבנק סירב לתקן, תוך שהשיב לתלונתי כלפיו שהבנק הפיק מעטפות "אלתור" חדשות, הנושאות כיתוב מודגש: "לתשומת לב! פעולה המבוצעת באמצעות אלתור תקבל ערך יום עסקים הבא", ולפיכך – לטענת הבנק – הזיכוי המאוחר – תקין.
לאור התמחותי בדיני בנקאות, סברתי כי התנהגות הבנק, ששינה באופן חד צדדי את נוהגו כל השנים, הנה בניגוד לחוק , ופניתי בתלונה על כך למפקח על הבנקים.
בתשובתו הודיע לי המפקח על הבנקים, באופן חד משמעי , כי התלונה מוצדקת, כי "הכיתוב על גבי מעטפות השירות של הבנק לפיו "פעולה המבוצעת באמצעות אלתור תקבל ערך יום העסקים הבא", כמו גם התנהלות הבנק בכל הנוגע לזיכוי החשבון, בגין שיקים המופקדים באלתור, בערך יום עסקים נוסף עומדים בניגוד להוראות הפיקוח על הבנקים".
המפקח אף הודיעני, כי הורה לבנק דיסקונט לפעול לתיקון מעטפות השירות ולשינוי נהליו בכל הנוגע לרישום ערך פעולות המבוצעות בתיבות האלתור .
למרות הודעת המפקח על הבנקים, המשיך בנק דיסקונט להשתמש במעטפות "אלתור" , שהוראתן בלתי חוקית, והמשיך לזכות את השיקים שהופקדו במעטפות אלו, שלא ביום הפקדתן, אלא באיחור.
לפיכך, ומאחר ונזקי משותף לכל לקוחות בנק דיסקונט המפקידים שיקים ב"אלתור", כמוך, (ואולי אף אינם יודעים כי הם מזוכים בניגוד לדין, וכי נגרם להם נזק) , עתרתי אמש, (ע"י משרד עו"ד א.גרפי ושות'), בתביעה יצוגית את בנק דיסקונט, בסך 40,000,000 ₪ בגין התנהגות הבנק, שנפסלה כאמור באופן חד משמעי ע"י המפקח על הבנקים, (ת.א. 2389/08 בבית המשפט המחוזי בת"א) וביקשתי מתן צו עשה המחייב את הבנק לתקן את מועדי ימי הערך בחשבונות, ולהתאימם כחוק למועדים בהם הופקדו בתיבות שירות "אל- תור", וכן לשלם ליחידי הקבוצה המיוצגת, את מלוא הנזקים הכספיים שנגרמו בין זיכוי החשבונות לפי יום ערך נוסף (או ימי ערך נוספים), בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כדין, ובנוסף עתרתי לחייב את הבנק בפיצוי כולל לקבוצה, בהתאם לחוקי הבנקאות והחוזים הרלוונטיים.
אני מעריך כי סיכויי התביעה טובים היותר, וכי בהתאם יתוקן נזקך, כמו גם נזקי הלקוחות האחרים.
ככל שתסבור כי הנזק לא תוקן, שמורה לך הזכות לדורש זאת באופן אישי מהבנק.
בכבוד רב,
זילברפלד אבי, עו"ד ונוטריון
מנהל פורום בנקאות
|