| בתאריך 14.11.11 טסתי עם חברת איבריה למקסיקו עם קישור במדריד (את העסקה סגרתי באינטרנט דרך איסתא), ביום הטיסה מנתב"ג לאחר איחור של 50 דקות העלו אותנו למטוס. ולאחר כ-40 דק' של המתנה, הורידו אותנו מהמטוס בטענה שיש סערה ואי אפשר לטוס - למרות שהיו המראות של טיסות אחרות.
לאחר שהורידו אותנו אמרו לנו שהטיסה נדחתה ל-7:00, נתנו לנו את האפשרות לחזור הביתה, אך קודם לכן הנוסעים היו צריכים להמתין בתור של 7 שעות על מנת לסדר את טיסת ההמשך לכן לא הייתה לי בררה כמו שאר הנוסעים אלא להישאר בשדה. לבסוף הטיסה שנסגרה עבורי יצאה ב- 10:00 בבוקר- טיסת אלעל למקסיקו עם קישור בניו יורק(16 שעות עיכוב).
כאשר במקור היא הייתה אמורה להמריא ב-16:00 יום קודם, נאלצתי להישאר בשדה כל הזמן הזה מכיוון שלא הסכימו לשכן אותנו במלון הדבר היחידי שקבילתי זה שובר לארוחה במקדונלד.
לא היה לי זמן לטפל בנושא מכיוון שהייתי בחו"ל אך שלחתי מייל לאיבריה. הם חזרו אליי רק עכשיו בטענה שהם מצטערים על אי הנוחות והם ביקשו קבלות על הוצאות שנעשו עקב העיקוב (כגון שיחות טלפון, מונית הלוך חזור לשדה וכ"ו).
השאלות שלי הם:
1.האם לפי החוק של ח"כ אחמד טיבי הצעת חוק "פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה" הם לא צריכים לפצות אותי על כל תשלום כרטיס הטיסה או לפחות חלק ממנה?
2.האם ניתן להגיש תביעה יצוגית ולאחר כמה זמן?
תודה מראש,
אייל.
|