יונית שלום,
באשר לשאלתך הראשונה, הרי שביקורת צרכנית שלילית אינה מהווה אוטומטית לשון הרע והדבר תלוי בניסוח הביקורת, האם מדובר בעובדות בלבד או בפרשנות שלך של העובדות או האם הביקורת מכילה תיאורים נוספים של העובדות המייחסים ביצוע עבירות על ידי בית העסק ועוד.
כמו כן יש לבדוק היכן פורסמה הביקורת, האם במסגרת קבוצה מסוימת בפייסבוק ומה הקשר של הפרסום לקבוצה.
בנוסף יש לברר האם לפני הפרסום באינטרנט נעשתה פנייה לבית העסק לתקן את הפגם בהתנהלותו.
באשר לפרסום תמונות אני מבין משאלתך שבניית המוצר נעשתה על ידי בית העסק וכך נרכש על ידך. במקרה זה עולה השאלה האם הבחנת בכך לפני שרכשת והאם פנית לבית העסק לאחר שהבחנת בכך ולפני פרסום התמונות.
לגבי פתיחת קבוצה של נפגעי בית העסק יש לבדוק מה הוא שם הקבוצה וכמובן האם היא קבוצה פעילה.
בברכה,
אורי שורר, עו"ד
מנהל פורום לשון הרע
יחזקאל קויפמן 2, תל אביב
טלפון:03-6005555 ; מייל: ori@gkl.co.il
|