מתוך: פורום צרכנות | תביעות קטנות
 
  • הודעות שוטפות
  • חוק ההגבלים העסקיים
    ליאור | 03/11/2019 11:05

    שלום רב!
    אני לא יודע אם שאלה בנוגע לחוק ההגבלים העסקיים קשורה לפורום הזה. זה הפורום הכי קרוב לנושא שמצאתי. אם זה לא קשור, אז תעבירו את זה בבקשה לפורום המתאים.
    העניין הוא שבתי מלון באילת ובתל אביב (בעיקר באילת) מוכרים לתיירים אטרקציות וטיולים באמצעות דלפק של אטרקציות, ישירות ע"י הבעלים של המלון (במקרה של מוטלים והוסטלים), פקידי קבלה וכיו"ב.
    השאלה שלי היא מאחר והאורח השוהה בבית המלון הוא מעין "לקוח שבוי" של המלון, אז מדובר כאן בסוג של מונופול. האורח במלון אמנם יכול לקנות כרטיסים לאטרקציות וטיולים באינטרנט או במשרדי טיולים מחוץ למלון, אבל מטעמי נוחות או פשוט אי-ידיעה הוא קונה כרטיסים לאטרקציות וטיולים במלון. בנוסף לכך, במלון מטעים את האורחים שלהם בכך שהם אומרים להם שדרך המלון יש להם הנחה לאטרקציות, דבר שפשוט לא נכון. בד"כ המלון גובה על אטרקציות מחירים יותר גבוהים מהמחיר האמיתי בשוק. מעבר לכך, במלון גם מרמים את התיירים מחו"ל ומזהירים אותם שהם חייבים לקנות כרטיסים לטיולים רק במלון, ואם הם יקנו כרטיסים מחוץ למלון אז ירמו אותם (יקחו מהם כסף והם לא יקבלו שום דבר) או שפשוט לא יהיה להם ביטוח. ברור שזה שקר גס, מכיוון שאם תייר קונה כרטיסים לטיול בהחברה שמבצעת את הטיול אז יש לו ביטוח. המלון לא נותן לתייר שום ביטוח. המלון רק מוכר לתייר כרטיסים לטיולים תמורת עמלות גבוהות, ובד"כ במחירים מופקעים. תייר שלא יודע את האמת יעדיף לקנות כרטיסים לטיולים במלון, מכיוון שהם מחדירים בתיירים פחד, והתייר שלא מכיר את מדינת ישראל בד"כ לא ירצה לקחת סיכון.
    דרך אגב, מדובר כאן באינטרס ציבורי, מכיוון שהמלונות לא מציעים ללקוחות שירות יותר טוב. הם פשוט שולחים את הלקוחות שלהם לחברה שנותנת את השירות הכי פחות טוב, דבר שמאפשר להם לגבות עמלה יותר גבוהה. ברור שלקוח שמשלם הרבה כסף עבור טיול, וחלק ניכר מהתשלום מגיע למלון בתור עמלה, אז הלקוח מקבל שירות נחות מכיוון שחברת הטיולים מקבלת בפועל תשלום נמוך.
    בקיצור השאלה שלי היא האם יש מקום, במסגרת חוק ההגבלים העסקיים, לאסור על מלונות למכור כרטיסים לאטרקציות וטיולים, כשם שהגבילו את הוט והכריחו אותם להקים חברות בת לשירות של אינטרנט וטלפון.
    במידה וכן, מה ניתן לעשות בנידון?

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
     
    • השאלה אינה מתאימה לפורום
      ליאור חאיק, עו"ד | 03/11/2019 22:11



      ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

      בברכה,

      ליאור חאיק, עו"ד
      מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

      לוי אשכול 31, רחובות
      טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
       
      • לאיזה פורום זה מתאים?  לת 
        ליאור | 03/11/2019 23:22

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
         
* משתמש רגיל מופיע בכתום רגיל
** משתמש בכיר מופיע בכתום דגוש