מתוך: פורום לשון הרע
 
  • הודעות שוטפות
  • פוסט בפייסבוק בתור ראייה משפטית- מה ההשלכות?
    ניבר | 22/10/2019 12:44

    שלום,

    קניתי מוצר ספציפי וקיבלתי מוצר אחר במקומו.

    המוכר לא מוכר להחליף / לזכות אותי על העסקה למרות שפניתי אליו מספר פעמים.

    בקבוצת פייסבוק פורסם פוסט בו לקוחות מתארים מצבים זהים.

    שאלות:

    1. האם אוכל להשתמש בפוסט כראייה להתנהלות המוכר וזאת במסגרת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות?

    2. האם קיימת חשיפה לתביעה מצד מפרסמי הפוסטים במידה ואביא את הפוסטים כראייה ללא ידיעתם?

    בתודה,

    ניבר


    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
     
    • האם שימוש בפוסט מהפייסבוק יכול להוות לשון הרע?
      עו"ד אורי שורר | 23/10/2019 00:56

      ניבר שלום, 

      שימוש בפוסטים הדומים אינו יכול להוכיח את טענותיך היות שמדובר במקרים אחרים. הפוסטים יכולים לתמוך בטענה של דפוס פעולה של בעל העסק אך אינם מוכיחים כי בעל העסק נהג גם כלפיך כך.

      באשר לחשיפה לתביעה בגין השימוש בפוסטים -  על פניו, משהועלו הפוסטים/תגובות לפייסבוק ניתן לעשות בהם שימוש כפי שכתבת ולא יהיה בכך עילה לתביעה כנגדך.

      בכל מקרה הייתי פונה לייעוץ משפטי שיבדוק את תוכן הפוסטים בהם אתה רוצה להשתמש.

      בברכה,

      אורי שורר, עו"ד
      מנהל פורום לשון הרע

      יחזקאל קויפמן 2, תל אביב
      טלפון:03-6005555 ; מייל: ori@gkl.co.il

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
       
      • איזה ערך יש לפוסטים
        שאול | 23/10/2019 10:13

        אם הכותבים לא יבואו להעיד עליהם?

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
         
        • מענה
          עו"ד אורי שורר | 25/10/2019 12:03

          לפוסטים שהועלו לרשת החברתית יש את אותו הערך כמו שיש לכל טקסט בכל אתר אינטרנט, כלומר העובדה שהם נכתבו לא מוכיחה את התוכן שלהם ללא עדויות הכותבים, אבל ככל שיש כמות גדולה יותר של פוסטים עם תלונות דומות שהועלו על ידי אנשים שונים יש לזה משקל כלשהו שנלקח בחשבון.



          בברכה,

          אורי שורר, עו"ד
          מנהל פורום לשון הרע

          יחזקאל קויפמן 2, תל אביב
          טלפון:03-6005555 ; מייל: ori@gkl.co.il

          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
           
* משתמש רגיל מופיע בכתום רגיל
** משתמש בכיר מופיע בכתום דגוש