| שלום לשואל, 1- העלת את אחת השאלות הבוערות ביותר. אין ספק שכיום יש ריבוי קורקינטים(גלגינוע) ואופניים חשמליים והנהג הישראלי מרגיש שהסכנה צפויה בכל פינת רחוב(בעיקר בערים הגדולות). 2- הכלים שהזכרתי מוגדרים ככלי רכב וכן חלה לגביהם חובה לנוע בכביש או בנתיב מיועד. 3- אין ספק שרוכב קורקינט החוצה מעבר חצייה בנסיעה מבצע עבירה וכן מסכן את הולכי הרגל , את עצמו ואף את הנהגים בכביש(לא מתכוון אם אתה נוהג במשאית כבדה אלא באופנוע) 4- עם זאת, המחוקק קבע חובת זהירות מוגברת על נהג המתקרב לאזור מעבר החצייה וחלה עליו חובת האטה ולא זו בלבד אם ניכר שמי מהולכי הרגל (אני מוסיף ומשתמש אחר בדרך) מתכוון לחצות עליו לעצור!!! ולתת זכות קדימה להולך הרגל. 5- שמח לשמוע שהיית דרוך ובלמת והאירוע לא נגמר בתאונה או חס וחלילה בתאונה קטלנית. אין ספק שיש אשם תורם רב לרוכב הקורקינט אך לא תמיד האשם של הרוכב מביא לתוצאה שאין כל אשמה על הנהג.
בברכה,
עו"ד דורון ויגלר
מנהל פורום דיני תעבורה
כנרת 5, מגדל ב.ס.ר 3, בני ברק
טל': 052-2501035 ; מייל: wiegler.law@gmail.com
|