ליז שלום,
אכן בעשור האחרון חלה קדמה עצומה באפשריות הפרסום בניו-מדיה ובטכנולוגיות הזמינות בשוק.
סוגיית פרסום במעליות לובנה על ידי ועדת האתיקה הארצית בגיליון 67 של אתיקה מקצועית בהחלטה א 10/19. ועדת האתיקה הארצית לא התירה צורת פרסום שכזו שכן כללי האתיקה מפרטים רשימה סגורה של דרכים ואמצעי פרסום, שאינו כולל אפשרות פרסום בצגים במעליות או צמוד למעליות.
להלן ההחלטה שבעניין:
פרסום במעליות
השאילתא: הפונה הנו עורך דין העוסק בתחומי הגנת הפרטיות ואבטחת מידע, ויש לו ידע משפטי וגם ידע עסקי וטכנולוגי בנושא. בין לקוחותיו חברות וגם עורכי דין. הפונה ביקש לדעת: האם הוא רשאי לפרסם את שירותיו כעו"ד על גבי מסמכים שיש במעליות של בנייני משרדים, ובפרט כאלה המשמשים עורכי דין וחברות גדולות? לטענת הפונה, המסכים מנוהלים מרחוק, באמצעות האינטרנט וכל הפרסומות הן מכובדות.
ההחלטה: צורת הפרסום המבוקשת על ידי עוה"ד אינה נכללת בגדר סעיף 3(א) לכללי לשכת עורכי הדין (פרסומת) התשס"א-2001 המהווה רשימה סגורה של אמצעים בהם ניתן לפרסם. כמו כן, הוועדה סבורה שאין מקום לחרוג מן הכללים ולהתיר את הפרסום המבוקש במעליות.
לצורך שינוי ההחלטה (שמקורה בשאילתה לפי סעיף 60T לחוק הלשכה) יש צורך בשינוי חיקוק (כללי הפרסומת).
בהצלחה,
בברכה,
מייק יורק, עו"ד
מנהל פורום אתיקה מקצועית
נירים 3, בית קנדה, אגף B, קומה 2, תל אביב
טל': 03-9445065 ; מייל: etika@advocate.cc
|