מתוך: פורום דיני בנקאות
 
  • הודעות שוטפות
  • עילה לתביעה?
    ע. | 28/06/2019 11:33

    בס"ד 

    יש לי 3 חשבונות משותפים בבנק : 2 מהם עם אבי שהוא לקוח מוגבל רגיל עד 1/2020, ועם אחי שמוגבל חמור. החשבון השלישי הוא שלי עם אבי בלבד. לפי בנק ישראל חשבון זה אינו מוגבל. וגם אני אינני לקוח מוגבל.אני יכול להשתמש בהמחאות אישיות ולמשוך מזומן .

    כמו כן, למרות החשבון ביתרת זכות ועם פקדונות בסכומים גבוהים, הבנק מסרב לתת לי מסגרת אשראי, וגם הפעיל על הפקונות קיזוז/שיעבוד.

    בבירור שנערך בסניף על כל החשבונות התברר שאין סיבה מדוע שועבדו פיקדונותיי. בקשתי לגריעת אבי מהחשבון המשותף הנ"ל  ושחרור הפקדונות הועברה למחלקה המשפטית. 

    אני פשוט תקוע בגלל זה יש לי תוכניות אישיות שמתעכבות בגלל בירור משפטי שעלול גם להמשיך ולעכב אותי .( שבוע ימים המחלקה המשפטית טרם נתנה תשובה).

    האם יש לי עילה לתביעה כנגד הבנק לאור אבסורד זה ?

    מה אני צריך לעשות?

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
     
    • עילת תביעה כנגד הבנק
      עו"ד אבי זילברפלד | 29/06/2019 23:56

      שלום רב,

      לא ברור מפנייתך מה עילת התביעה שאתה טוען לה:

      אם זה העדר אשראי - אין טעם לתבוע על כך. ביהמ"ש לא יעזור לך.

      אם זה אי פירוק השותפות בחשבון - פירוק השותפות , ככל שיש יתרת חובה, מחייבת הסכמת הבנק. 

      שמחתי להיות לעזר,
       
      בכבוד רב,

      זילברפלד אבי, עו"ד ונוטריון
      מנהל פורום בנקאות    

      "בית הלפיד", בן גוריון 34, רמת גן
      טל: 03-5753443, מייל: zilber-a@zahav.net.il

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
       
      • תגובה לתשובה
        כ. | 30/06/2019 06:47

        בוקר טוב
        ציינתי בשאלה שהחשבון ביתרת זכות + פקדונות בסכום ניכר מאוד. 
        כמו כן, הבנק עצמו מצא שאין לי שום עיקול או חובות אחרים ואינו יודע מה הסיבה שהפקדונות שועבדו

        האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
         
        • המשך תשובה
          עו"ד אבי זילברפלד | 03/07/2019 17:51

          שלום רב,

          ככל שברצונך לתבוע - עליך לנוכיח נזק. אם אין נזק - אין ועם בתביעה (וזאת מעבר לעלויות הכרוכות בתביעה).

          פנה בתלונה לממונה על תלונות הציבור בבנק.

          בהצלחה !

          שמחתי להיות לעזר,
           
          בכבוד רב,

          זילברפלד אבי, עו"ד ונוטריון
          מנהל פורום בנקאות    

          "בית הלפיד", בן גוריון 34, רמת גן
          טל: 03-5753443, מייל: zilber-a@zahav.net.il

          האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
           
* משתמש רגיל מופיע בכתום רגיל
** משתמש בכיר מופיע בכתום דגוש