מתוך: פורום ביטוח לאומי
 
  • הודעות שוטפות
  • שאלה לגבי ההתייצבות בשירות התעסוקה בזמן העיצומים
    עדי | 04/02/2019 09:01

    שלום רב,

    אני מתייצב אחת לשבוע בשירות התעסוקה מתחילת חודש דצמבר.

    בחודש ינואר התייצבתי ביום הקבוע לי (יום שני ה7 בינואר) ובשבוע שלאחר מכן לא התייצבתי בגלל מחלה (יש אישור מחלה).

    בשבוע אחרי כבר התחילו העיצומים ולא יכולתי להציג את אישור המחלה ולכן אין לי מושג מה מופיע במערכת ומה עבר לביטוח לאומי לגבי חודש ינואר.

    מה עליי לעשות והאם אקבל תשלום מלא על חודש ינואר? נכון לעכשיו לא מעודכן לי באתר ביטוח לאומי שום דבר לגבי התייצבות בחודש ינואר..

    תודה רבה ויום טוב

    האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
     
    • מה לעשות אם לא התייצבתי לפני העיצומים עקב מחלה?
      עו"ד אפרים דה-האס | 05/02/2019 11:06

      שלום רב,

      מאחר ובתקופת העיצומים לא ניתן להגיש את האישור, עבור תקופת העיצומים עצמה המתייצבים צפויים לקבל קצבה כרגיל כאילו התייצבו, אולם יתכן שעקב אי-ההתייצבות בשבוע הקודם לעיצומים, תתעורר כאן בעיה.

      אמליץ לך לפנות למוקד הטלפוני של המוסד (6050*) ולעדכן אותם לגבי נסיבות אי-ההתייצבות בשבוע הקודם לעיצומים ובכך שיש לך אישור שאינך יכול להגיש כרגע. במידה ולא תהיה אפשרות לפתור את הבעיה בדרך כזו, היא תיפתר בדיעבד בתום העיצומים.


      לגבי מה שמופיע במערכת כרגע, זה יעודכן עבור כלל הציבור בתום העיצומים.




      בברכה,

      אפרים דה-האס, עו"ד
      מנהל פורום ביטוח לאומי

      בני חשמונאי 7, עטרת
      טל': 054-4581940; מייל:et@dh-law.co.il

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
       
    • מה קורה לעידכון של מובטל כשיש עיצומים?
      עו"ד סיגלית שאלתיאל | 05/02/2019 11:08

      שלום לך,


      ככל שלשכת התעסוקה למעשה לא קיבלה ממך את המידע על אישור המחלה, אזי המידע הזה לא יכול להתעדכן אצל ביטוח לאומי. 

      לכן העידכון יתרחש רק לאחר שיתבצע עדכון אודות המחלה בלשכת התעסוקה והמערכות יסתנכרנו.


      מקווה שהייתי לעזר, אם צריך משהו נוסף - אני כאן.

      בברכה,

      סיגלית שאלתיאל, עו"ד
      מנהלת פורום ביטוח לאומי

      בן יהודה 13, ירושלים
      טל: 02-6221737; מייל: s.shaltiel@gmail.com

      האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
       
* משתמש רגיל מופיע בכתום רגיל
** משתמש בכיר מופיע בכתום דגוש