| שלום. להורי הקשישים מטפל 24/7, אשר פתח חשבון בבנק הדואר. מידי חודש אני נותנת לו צ'ק אותו הוא מפקיד בבנק הדואר וכעבור מספר ימים מושך את הסכום כמזומן. בחודש אוקטובר רשמתי לו צ'ק אך שכחתי לרשום את שמו בחלק של "לפקודת" (שורה עליונה בחזית הצק). הוא חתם מאחורה והפקיד לחשבונו. כעבור מספר ימים נאמר לו כי הצ'ק לא היה תקין וכי הוא יוחזר אליו/ אלינו (בדואר(?)). מיהרתי ורשמתי לו צ'ק חדש. כעת משהוצאתי דף חשבון, ראיתי כי בפועל שני הצ'קים ירדו מחשבונם של הורי. צילום הצ'ק הלא תקין הראה כי לא הוסף שום שם לשורת "לפקודת". מאחור היתה החותמת של הדואר, חתימה ושמו של העובד של הורי, ללא שום רמז לכך שהצ'ק הולך להיות מוחזר. ביקשנו מהעובד להוציא דף חשבון מבנק הדואר על מנת להוכיח לו כי שני הצ'קים בפועל נמצאים בחשבונו. לתדהמתנו גילינו כי חמישה ימים מהפקדת הצ'ק הלא תקין כתובה פעולה "העברה מחשבון לחשבון" על מלוא הסכום. העובד מתעקש שהוא עצמו לא העביר את הכסף לשום חשבון וכי נאמר לו שהצ'ק שהפקיד לא תקין ואמור לחזור (אליו? להורי?). כמו כן התגלו עוד כל מיני דברים מוזרים כמו 36 שח שירדו על "פתיחת חשבון חדש", שוב, דבר שהעובד טוען שלא ביצע. זאת בנוסף ומעבר לעמלות על כל צעד ושעל. הלכתי איתו לדואר ושם נפנפו אותי ואמרו לי שהעובד צריך להתייצב עם עורך דין בבנק הדואר בירושלים על מנת להבין מה משמעות השורות המוזרות ולאן נעלם הכסף מהצ'ק הראשון. הוא בוודאות לא הוחזר לחשבונם של הורי ומבחינת העובד הם אינם בחשבונו. אנא עצתך, כיצד נוכל להתקדם ולברר איך ניתן להשיב את הצ'ק הנעלם? תודה שהגעת עד הלום.
|