אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 20:17   18/04/2024 מחיקת כתב הגנה היי , אם בהליך גלמ"ס נתבעת השהתה את הגילוי כמעט שנה , לא מסרה מסמכים רלוונטיים בצורה מאוד מחשידה...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

תביעה ייצוגית נגד בנק דיסקונט

  • 01/01/2009
  •   מאת: עו"ד אבי זילברפלד
  • צפיות: 7386
להלן מאמר הדן בתביעה ייצוגית כנגד בנק דיסקונט, ע"ס 40,000,000 ₪ בגין התנהגות הבנק, שנפסלה באופן חד משמעי ע"י המפקח על הבנקים, ועניינה: מתן יום ערך דחוי לשיקים המופקדים בבנק דיסקונט בתיבות השירות, באמצעות מעטפות "אל-תור". להלן המאמר בנושא. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני בנקאות

עו"ד אבי זילברפלד (מנהל פורום דיני בנקאות באתר הפורומים המשפטיים) הגיש היום תביעה ייצוגית כנגד בנק דיסקונט, ע"ס 40,000,000 ₪ בגין התנהגות הבנק, שנפסלה באופן חד משמעי ע"י המפקח על הבנקים, ועניינה: מתן יום ערך דחוי לשיקים המופקדים בבנק דיסקונט בתיבות השירות, באמצעות מעטפות "אל-תור".

בתביעתו מפרט עו"ד זילברפלד תלונותיו לבנק, במשך חודשים, בגין אי זיכוי כראוי של שיקים שהפקיד בחשבונו בבנק ע"י מעטפות "אלתור", קרי: השיקים קיבלו יום ערך מאוחר, לפחות ביום אחד.

בחלקם של המקרים, הבנק התנצל ותיקן, עד אשר בתחילת חודש 10/08 הבנק סירב לתקן, תוך שהשיב לתלונתו כי הבנק הפיק מעטפות "אלתור" חדשות, הנושאות כיתוב מודגש: "לתשומת לב! פעולה המבוצעת באמצעות אלתור תקבל ערך יום עסקים הבא", ולפיכך – לטענת הבנק – הזיכוי המאוחר – תקין.

לאור התמחותו בדיני בנקאות, חש עו"ד זילברפלד כי התנהגות הבנק, ששינה באופן חד צדדי את נוהגו כל השנים, הנה בניגוד לחוק , ופנה בתלונה על כך למפקח על הבנקים.

בתשובתו הודיע המפקח על הבנקים, באופן חד משמעי , כי התלונה מוצדקת, כי "הכיתוב על גבי מעטפות השירות של הבנק לפיו "פעולה המבוצעת באמצעות אלתור תקבל ערך יום העסקים הבא" והתנהלות הבנק בכל הנוגע לזיכוי החשבון, בגין שיקים המופקדים באלתור, בערך יום עסקים נוסף עומדים בניגוד להוראות הפיקוח על הבנקים".

המפקח אף הודיעו,  כי הורה לבנק דיסקונט לפעול לתיקון מעטפות השירות ולשינוי נהליו בכל הנוגע לרישום ערך פעולות המבוצעות בתיבות האלתור.

למרות הודעת המפקח על הבנקים, המשיך בנק דיסקונט להשתמש במעטפות "אלתור" , שהוראתן בלתי חוקית, והמשיך לזכות את השיקים שהופקדו במעטפות אלו, שלא ביום הפקדתן, אלא באיחור.

לפיכך, ומאחר ונזקו משותף לכל לקוחות בנק דיסקונט המפקידים שיקים ב"אלתור" (ואולי אף אינם יודעים כי הם מזוכים בניגוד לדין, וכי נגרם להם נזק) , עתר עו"ד זילברפלד, ע"י משרד עו"ד א.גרפי ושות', למתן צו עשה המחייב את הבנק לתקן את מועדי ימי הערך בחשבונות, ולהתאימם כחוק למועדים בהם הופקדו בתיבות שירות "אל- תור", וכן לשלם ליחידי הקבוצה המיוצגת, את מלוא הנזקים הכספיים שנגרמו בין זיכוי החשבונות לפי יום ערך נוסף (או ימי ערך נוספים), בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כדין, ובנוסף עתר לחייב את הבנק בפיצוי כולל לקבוצה, בהתאם לחוקי הבנקאות והחוזים הרלוונטיים.

cheaters caught why do women cheat on their husbands wife who cheated
cheaters caught why do women cheat on their husbands wife who cheated
wifes cheat how to cheat wife catching a cheater
read here all women cheat click here
infidelity married affairs sites link
all women cheat husbands who cheat why wife cheated
how to catch a cheat why women cheat with married men why do married men cheat
how to catch a cheat why women cheat with married men why do married men cheat
why most women cheat go women that cheat
infidelity types of women who cheat i dream my husband cheated on me
online read here what makes people cheat
married men who have affairs what makes husbands cheat dating for married men
why are women unfaithful why women cheat read
why are women unfaithful cheat on wife read
signs of infidelity i cheated on husband go
redirect link open
women cheat on men will my husband cheat open
why some women cheat website my husband cheated
married men that cheat percent of women that cheat go
married men that cheat why husband cheat on their wife go
generic viagra vls pharmacy link read here
link meet and cheat women who cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני בנקאות
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק