אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות

האם האוהל שמד"א הקימו לצורך טיפול בנפגעי קורונה צריך היתר בניה?

משבר הקורונה מעלה שאלות חשובות בתחום התכנון והבנייה: האם אוהל של מדא צריך היתר בניה? האם חשוב לקיים הליכי בחינה והיתר והתאמה לחוק לפני שהחלו בהקמת המתקנים הזמניים לטיפול במשבר הקורונה? שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום תכנון ובנייה
האם האוהל שמד"א הקימו לצורך טיפול בנפגעי קורונה צריך היתר בניה?

*בתמונה: צילום אותנטי של אוהל מד"א אשר ממוקם בימים אלה קרית אונו (כל הזכויות בצילום שמורות לכותב)

גם בימים מורכבים וחסרי וודאות אלה, כעורכת דין שעיסוקה בתכנון ובניה אני לא יכולה להימנע מלראות את הדברים גם דרך הפריזמה של התחום בו אני עוסקת ביום יום, מזה שנים רבות.

מצב החרום אליו נקלענו חייב הקמה מהירה של מבנים זמניים לשימוש מיידי: בתוך מתחם בית החולים שיבא הוקמו אוהלים לשימוש הצוות הרפואי, במרכז הארצי של מגן דוד אדום הוקמו אוהלים גדולים למוקדנים/ות, ועוד.

האם הקמתם של מבנים אלה תואמת את הוראות חוק התכנון והבניה? האם חשוב להקפיד גם במצבים דוגמת מצב החרום הנוכחי על שמירה על החוקים והתקנות בתחום זה?

ובכן, התשובה הנכונה לשיטתי היא: תלוי....

לעמדתי, ככל שהדברים נוגעים לבניה המחויבת מכוח צרכי השעה המבוצעת ע"י גורמים ממלכתיים, דוגמת הקמה של מבנים זמניים לשימוש צוותים רפואיים וכד', פיקוח נפש דוחה התאמה ואכיפה קפדנית של חוקים אותם חשוב לאכוף בימי שיגרה.


יחד עם זאת, אין להיתלות במצב הנוכחי ולבצע חריגות אשר אינן כורח המציאות הנוכחית.

המדינה ערה לצורך הדחוף בהסדרת הקמתם של מתקנים והתאמת מבנים לצורך הטיפול בחולי הקורונה, ואף שבוטלו הדיונים בועדות התכנון, מחר (יום ג' 17.3.20) עתיד להתקיים דיון במועצה הארצית לתכנון ובניה בנוגע להסבת אגף קיים בבית החולים בני ציון בחיפה לחולי נגיף הקורונה בתנאי בידוד, ולצורך זה חתם שר האוצר על צו המקנה פטור מהיתר ומתכנית לשם כך.

מאחלת לכולנו רק בריאות וחזרה מהירה לשגרה המבורכת.

 

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום תכנון ובנייה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק