אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום דיני עבודה 22:59   16/04/2024 ספירת מניין הימים בבית דין אזורי לעבודה דחו את מועד הגשת תצהיר שלי ב30 יום. האם פגרת הפסח לא נספרת? כך שלמעשה יש לי...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 17:56   16/04/2024 מוצר פגום קניתי מוצר (קני במבוק) בחנות ראיתי שיש שם כאלו שחורים, נראה כאילו ירד עליהם גשם והתעפשו, אמרתי למ...
  • פורום ביטוח לאומי 17:47   16/04/2024 דמי לידה לאחר אבטלה שלוםהתפטרתי ב28.12.23 לאחר שלוש שנים במקום עבודתי, ולאחר חודש נכנסתי להריון. כיום, 16.4.24 מ...
  • פורום אתיקה מקצועית 16:50   16/04/2024 פנייה לוועדת אתיקה שלום.אני נמצאת בתהליך בוררות מול עו"ד שגבה ממני שכר טרחה מופרז.האם ניתן להגיש במקביל תלונה בנושא ...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:19   16/04/2024 רישום דירה בטאבו דיור ציבורי שלוםאני אחרי רכישה של דירה בדיור הציבורי קיבלתי את החוזה שחתמנו נאמר לי מהמכר של עמידר שעד ח...

פירוק מרצון של חברה לא פעילה

מחזיקים בחברה פרטית שאינה פעילה? פירוק מרצון של חברה לא פעילה, בפרט לפני סוף השנה עשוי להיות בעל מספר יתרונות שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני מיסים
פירוק מרצון של חברה לא פעילה
חברות לא פעילות, אינן נמחקות או מחוסלות באופן אוטומטי ע"י רשם החברות. פירוק חברה לא פעילה יכול ויתבצע על ידי בעלי מניותיה או מנהליה הרשומים של  החברה הלא פעילה.

חברה שלא ממלאת את החובות המוטלים עליה  תסווג כחברת מפרת חוק - סטטוס אשר גורר לשורה של סנקציות כנגד החברה, וכנגד בעלי מניותיה לרבות  הטלת עיצומים כספיים.

העובדה כי חברה אינה מנהלת פעילות עסקית כלשהי, אינה פוטרת אותה מחובותיה על פי דיני החברות. על כן, הדרך היחידה להימנע מחיוב באגרה שנתית והטלת קנסות הינה פירוק החברה מרצון, כך שבסופו של ההליך החברה תחוסל ותימחק ממרשם החברות. ככלל, מומלץ לפרק חברות שאינן פעילות וזאת בטרם יוכרזו כחברות מפירות חוק. 

כיצד משפיע סטטוס של חברה מפרת חוק על בעלי המניות בחברה? בעל מניות בחברה מפרת חוק, לא יוכל להירשם כבעל מניות בחברה חדשה או כבעל שליטה בה. הגבלה זו מונעת מבעל מניות בחברה מפרת חוק להיות מעורב בחברה חדשה, ובכך מקשה עליו להשתלב בעסקים חדשים ומגבילה משמעותית את יכולת פעילותו העסקית.

בנוסף, הותרת חברה לא פעילה עלולה להקשות על פעילותם השוטפת של תאגידים פעילים הקשורים במישרין או בעקיפין לחברה, וזאת בכל הקשור לקבלת פטוֹר מניכוי מס במקור, ניהול ספרים , וכיו"ב והכל בשל ליקויים בחברה הלא פעילה.

אם כך מהם היתרונות בפירוק חברה לא פעילה?

1. חיסכון בתשלום אגרה שנתית לרשם החברות

2. מניעת סנקציות וסיבוכים בכל הקשור להתנהלות תקינה אל מול רשויות המס

3. יצירת הפסדי הון לקיזוז – יל פי רוב, פירוק מרצון יביא להיווצרותו של הפסד הון בידי בעלי המניות בחברה. הפסד זה יותר לקיזוז בידי בעל המניות כנגד רווח הון מכל מקור (שוק ההון, מחוץ לשוק ההון לרבות כנגד שבח מקרקעין). הפסד שלא ניתן לקיזוז בשנה השוטפת, יועבר לשנים הבאות ,ללא מגבלת זמן ויותר לקיזוז מהכנסותיו של בעל המניות מרווחי הון.

*יודגש, כי הפסד הון שנבע מפירוק חברה לא פעילה בשנת המס בה החל הפירוק מרצון, ניתן לקזזו גם כנגד הכנסות מריבית ודיבידנד ששולמו באותה שנה על ניירות ערך אחרים ובלבד ששיעור המס החל עליהם לא עלה על 25%.

4. ייעול במבנה האירגוני- פירוק חברות לא פעילות מייעל את המבנה הארגוני וחוסך עלויות ניהול מיותרות.
 
נקודה חשובה לתשומת הלב: אין די בהליך של פירוק מרצון רק אל מול רשם החברות. פירוק חברה מהווה אירוע מס הן במישור בעלי המניות בחברה, והן במישור החברה המתפרקת לפיכך יש להקפיד ולהסדיר את  הדיווחים הדרושים אל מול רשויות המס. פירוק מרצון יכול ויגרור לחבויות מס הכנסה וחבויות מע"מ ועל כן מוצע להיוועץ עם מומחה מיסוי בטרם יושלם הליך פירוק מרצון כדי לתת את הדעת לכל השלכות המס העולות מהפירוק.

שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני מיסים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק