אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני תעבורה 09:57   19/04/2024 דוח עירייה ת"א- על נסיעה בנתיב תחבו... שלום, קיבלתי צילום של דבר העבירה ( הרכב מצולם בצומת מרומזר ומאחוריו מסלול נתיב תחבו"צ) אני ג...
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...

פסק דין: עו"ד גיא בית און יזכה לפיצוי בגין הכפשתו באתר של עמותה אותה סייע להקים

  • 12/08/2015
  •   מאת: מערכת
  • צפיות: 12987
עו"ד גיא בית און, המייצג נפגעים בתביעות להכרה בנכות ממשרד הביטחון, זכה בתביעת לשון הרע אותה הגיש נגד יו"ר עמותת "מצדיעים לנכי צה"ל" – בשל פרסומים מכפישים נגדו. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום לשון הרע
פסק דין: עו"ד גיא בית און יזכה לפיצוי בגין הכפשתו באתר של עמותה אותה סייע להקים
כבוד השופט מגן אלטוביה, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, קבע לאחרונה כי העומד בראש העמותה, הכפיש את שמו של עו"ד בית און, אשר סייע לו בעבר בהקמת העמותה ובתפעול אתר האינטרנט שלה. 

על פי התביעה, משהפסיק עו"ד בית און לסייע ל"מצדיעים לנכי צה"ל", דאג יו"ר העמותה לפרסומים שליליים ופוגעניים אודותיו באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק של העמותה. 

אחת ממטרות העמותה היא להילחם בעורכי דין הגובים שכר טרחה גבוה מנכי צה"ל. באחד מהפרסומים המכפישים, הוצג עו"ד בית און כעושק בחסות החוק, הגובה שכר טרחה מופרז מנכי צה"ל – טענה שאותה לא הצליח יו"ר העמותה להוכיח. 

עו"ד גיא בית און, העוסק בין היתר בייצוג נכים ונפגעים בפני קצין התגמולים של משרד הביטחון, ובעיקר אלה הסובלים מתסמונת חרדה פוסט טראומתית (PTSD)-  סייע ליו"ר העמותה, נכה צה"ל בעצמו, בהקמת העמותה "מצדיעים לנכי צה"ל".

לדברי עו"ד בית און, משהפסיק לסייע לעמותה, החל יו"ר העמותה, להכפישו באתר האינטרנט שלה. באחד הפרסומים כתב יו"ר העמותה כי הוגשו נגד עו"ד בית און תלונות ללשכת עורכי הדין, אך לא הזכיר כלל כי הוא, והעמותה שבראשה הוא עומד - עומדים מאחורי התלונות - וכי העתירות נדחו.

עו"ד בית און פנה, לדבריו, מספר פעמים ליו"ר העמותה בבקשה לחדול מהפרסומים, וחלקם אף הוסרו, אלא שבהמשך הועלו פרסומים מכפישים נוספים – כך נטען בתביעה. 

באחד מהם פרסם יו"ר העמותה פוסט תחת הכותרת "המשך סיפור מעללי עו"ד גיא בית און", ובו נטען כי עורך הדין עושק את לקוחותיו וגובה שכר טרחה מופרז. בפסק דינו קבע כב' השופט אלטוביה, שכותרת זו וביטויים נוספים, רומזים שברזומה של עו"ד בית און קיימים עוד "מעללים" שלא פורטו. 

"הפרסום נעשה ללא ביסוס"

משבקשתו של עו"ד בית און להסיר את הפוסט לא בוצעה – ובמקביל אף פורסם הפוסט בדף הפייסבוק של העמותה – הגיש עו"ד בית-און תביעת לשון הרע לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עורכי הדין סער גרשוני ולירון לזר. 

"מדובר בפרסום בכוונת מכוון, ויש בדברים להשפיל את התובע בעיני הציבור, לעשותו למטרה לשנאה, לבוז ולעג, כמי שהינו בזוי, מוציא דיבה, חסר יושר, עובר על סודיות יחסי עורך דין לקוח וכיו"ב", דברי עורכי הדין גרשוני ולזר. 

יו"ר העמותה טען מנגד שהתביעה מהווה סתימת פיות וכי דבריו הינם ביקורת לגיטימית, שנועדה להגן על נכי צה"ל. יו"ר "מצדיעים לנכי צה"ל" הוסיף כי עו"ד בית און אכן סייע בהקמת העמותה, אך משהגיעו תלונות על גובה שכר הטרחה שהוא גובה, בחר יו"ר העמותה להיפרד מעו"ד בית-און. 

כבוד השופט מגן אלטוביה קבע שהפרסום והשימוש במלה "מעללים" נעשה ללא ביסוס, תוך קביעה כי עו"ד בית און גובה שכר טרחה מופרך, ללא אזכור כי מדובר בתחושה או בהתרשמות של הכותב, ומבלי שניתנה לעו"ד בית און אפשרות להגיב. 

לדברי כבוד השופט אלטוביה, בעקבות כך הקורא הסביר עלול לחשוב כי עו"ד בית און אינו מתנהל בצורה נאותה, ולחשוש מלשכור את שירותיו.

"האמור בפרסום מהווה לשון הרע, ויש בו כדי לבזות את התובע וכדי לפגוע בעיסוקו כעו"ד המתמחה בייצוג נכי צה"ל", קבע כבוד השופט אלטוביה. עוד הוסיף כבוד השופט, כי על יו"ר העמותה היה לבדוק את העובדות, או לכל הפחות להימנע מפרסום חד צדדי ומכפיש, "בטח כאשר הדברים מתפרסמים באתר תחת מטריית העמותה, וייתכן כי הדבר מקנה לנאמר יתר אמינות לכאורה".

כבוד השופט אלטוביה פסק כי על יו"ר העמותה לפצות את עו"ד בית און ב-10,000 שקלים, בשל נזק בלתי מוכח שנגרם לו מהפרסום – וכי אם לא יחזור על פרסום דומה לשבע שנים מיום מתן פסק הדין – אזי חבותו בדין תימחק.

פסק הדין ניתן בביהמ"ש המחוזי בתל אביב בהיעדר הצדדים.

עו"ד גיא בית און עוסק בתביעות לנכות מאגף הביטחון, וביניהן נכויות נפשיות כתוצאה מפוסט טראומה ופגיעות ראש.


שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום לשון הרע
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק