אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום בתי משפט 21:10   18/04/2024 אפשר לבקש כל מה שתרצה, השאלה אם הבק... וזה כבר עניין של גישה, כי יש רק אדם אחד שיתן לך תשובה חד משמעית על השאלה הזו. ואל כבודה/ו פונים ב...
  • פורום עורכי דין 18:58   18/04/2024 ערב ללווה חדל פירעון שלום ב 2016 חתמתי על ערבות בנקאית  הלוואה על סך 130000 ש"ח הלווה הוא אח שלי שלקח ה...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 15:22   18/04/2024 פרוצדורה איפה יש פרוצדורה איך לנהל תביעה אצל המפקחת בטאבו ??? האם צריך להגיש תצהיר גילוי מסמכים, ומתי...
  • פורום פלילי 15:02   18/04/2024 יציאה לחו"ל שחרור מינהלי שלום רב,סעיף 68ה לפקודת בתי הסוהר קובע שדין שחרור מנהלי כדין שחרור על-תנאי. בחוק שחרור על תנאי בס...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 12:32   18/04/2024 ביטול עסקה עקב פגם בעיקרון אתה צודק והדבר אף קבוע בסעיף 25 לחוק המכר, אבל משיקולי עלות תועלת נראה שהדרך הנכונה לסיים...

עובדת בדיוטי פרי הורשעה בהברחת טובין והתחמקות מתשלום מס

בסקירה זו נתאר מקרה שבו הרשיע בית המשפט השלום באשדוד אישה שעבדה בחנות הדיוטי פרי בנמל אשדוד בביצוע עבירות של הברחה, החזקה של טובין מוברחים והתחמקות מתשלום המס בגינם. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני עבודה
הנאשמת טענה להגנתה כי נפלה קורבן להפללה והטובין המוברחים נשתלו ברכבה על ידי אחר, אך גרסתה נדחתה על ידי בית המשפט.

עובדות המקרה וטענות הצדדים:

כנגד הנאשמת הוגש כתב אישום המייחס לה עבירות של הברחת טובין, החזקת טובין מוברחים והתחמקות מתשלום מס.

כתב אישום זה הוגש משום שבשנת 2012 נערך חיפוש ברכבה של הנאשמת שחנה בשער היציאה מנמל אשדוד, ונמצאו בתא המטען בשמים וסיגריות מוברחים שעליהם לא שולם מס קניה ומע"מ, בסך כולל של כ-3,000 ש"ח.

הנאשמת עבדה בחנות בדיוטי פרי שבנמל ולדבריה ביום האירוע השאירה את רכבה פתוח למשך פרק זמן קצר, תוך שהיא נכנסת לנמל, ובפרק זמן זה, מאן דהוא הניח את הטובין המוברחים, ללא ידיעתה ברכבה, על מנת להבריחם או להפלילה.

הכרעת הדין:

ראשית קבע בית המשפט כי אין מחלוקת שמדובר בטובין מוברחים שלא שולם עליהם מס, וכי הטובין נמצאו באופן פיזי בתא המטען של הנאשמת.

לכן, השאלה שנותרה במחלוקת היא האם הנאשמת ידעה על הימצאות הטובין ברכבה, ולמעשה האם הייתה לה מחשבה פלילית לביצוע העבירות שיוחסו לה.

בית המשפט קבע כי אין עוררין כי הימצאות הטובין ברכבה של הנאשמת, בעת שהרכב מצוי בבעלותה ובחזקתה הבלעדית, יוצרת חזקה עובדתית כי היא ידעה על הימצאותם ברכב ועליה הנטל לספק הסבר סביר להימצאותם ברשותה.

בית המשפט בחן את אמינות גרסתה של הנאשמת וקבע שהתנהלותה לכל אורך האירוע הייתה תמוהה ומעוררת חשד, בנוסף לסתירות בגרסאותיה השונות.

בית המשפט קבע כי לא סביר שמאן דהוא הכין מבעוד מועד טובין מוברחים והמתין להזדמנות פז שבה הנאשמת תשאיר את רכבה לא נעול ותצא לזמן קצר, ודווקא בפרק זמן זה אותו אדם ייקח סיכון שייתפס על ידי הנאשמת בשעת מעשה.

לכן, בית המשפט הרשיע את הנאשמת בהחזקת טובין מוברחים לפי סעיף 211(א)(2) לפקודת המכס, עבירה בה מספיק להוכיח החזקת הטובין המוברחים, על מנת להעביר את נטל ההוכחה לנאשמת. בנוסף לכך, הורשעה הנאשמת בהתחמקות מתשלום מס לפי סעיף 22(א)(5) לחוק מס קניה, לאחר שהוכחה כוונתה ו/או מטרתה של הנאשמת להונות את האוצר ולהתחמק מתשלום המס, מעצם העובדה שהנאשמת לא שילמה את המסים עבור הטובין, לא הצהירה עליהם ואף הטמינה אותם בשני מקומות שונים ברכבה.

[ת"פ (שלום אשדוד) 1930-07-12 מדינת ישראל נ' בורוכוב, הכרעת דין מיום 3.7.14, השופטת גילת שלו].

my husband cheated with a man open open
why most women cheat go women that cheat
why most women cheat go women that cheat
click online why are women unfaithful
why are women unfaithful My husband cheated on me read
what makes women cheat go all wife cheat
redirect why wife cheat open
why some women cheat website my husband cheated
married men that cheat how do i know if my wife cheated go
open cheat wifes why husband cheat on their wife
cheat wifes click married woman looking to cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני עבודה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק