אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום ביטוח לאומי 09:08   20/04/2024 היוון קצבת נכות מעבודה שלוםאני מקבל קצבת נכות מעבודה,שהיא גבוהה בהשוואה לקצבת אזרח ותיק לו הייתי בגיל פרישה היום.כאמור ,...
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...

המדריך לאזרחים שרכושם נפגע במהלך מבצע צוק איתן

  • 13/07/2014
  •   מאת: מערכת האתר
  • צפיות: 9010
כיצד מגישים תביעות מס רכוש בגין נזקים שנגרמו למבנים, חפצים, רכבים או שטחים חקלאיים בזמן לחימה בכלל ולנוכח מבצע צוק איתן בפרט? האם המדינה משלמת פיצויים בשל נזקי רכוש במלחמה ומהי הפרוצדורה? שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני נזיקין
10 מיליון שקלים, וכ-100 תביעות בגין נזקי רכוש. אלו הם המספרים אשר שר האוצר, מר יאיר לפיד, הציג ביום רביעי האחרון (9.7.2014) בפני וועדת הכספים של הכנסת. זאת, מתוך התייחסות לנזקי רכוש במהלך מבצע צוק איתן ו-11 הימים שקדמו לו. כמו כן, במאמר שפורסם הבוקר (13.7.2014), במגזין הכלכלי דה מרקר, הודגש כי מספר התביעות שהוגשו עד היום (יומו השישי של המבצע) טיפס כבר לכ-400. נשאלת אפוא השאלה - מי משלם עבור הנזק? ובכן, על מנת לעשות מעט סדר בדברים, הנה לפניכם מדריך מקוצר. 

המסגרת הנורמטיבית

מדינת ישראל נאלצת להתמודד עם איומים ואתגרים ביטחוניים. היות ותושביה ואזרחיה של המדינה נפגעים לא אחת בגין מלחמות ופעולות איבה, המחוקק קבע מספר מנגנונים לפיצוי בגין נזקי רכוש אשר נגרמו כתוצאה מנסיבות ביטחוניות. המסגרת החוקית לכך היא חוק מס רכוש וקרן הפיצויים, התשכ"א - 1961. אגב, חוק זה איננו חל רק על נזקי מלחמה, אלא גם על נזקים חקלאיים שנגרמו בשל בצורת באזורים גיאוגרפיים שונים. 

סעיף 35 לחוק מס רכוש מגדיר את המונח "נזק מלחמה" באופן הבא – נזק לגופו של נכס אשר נגרם בעקבות פעולות איבה נגד ישראל, פעולות מלחמה של צבאות סדירים של האויב, או פעולות מלחמה שבוצעו על ידי צה"ל.

פיצויים בגין פגיעה בבית

על פי חוק מס רכוש, מדינת ישראל מפצה את אזרחיה ותושביה בגין נזקים אשר נגרמו למבנים כתוצאה מפעולות מלחמה או פעולות איבה. הפיצויים משולמים מתוך מטרה להשיב את הנכס לקדמותו מהר ככל האפשר. לאחר הפגיעה, בעל הנכס צריך ליצור קשר עם מס רכוש אשר נציגיו מבקרים במקום ומעריכים מהו היקף הנזק המדובר. שמאות זו מסייעת למדינה לקבוע מהו הפיצוי הכספי הדרוש בכדי לשקם את הנכס (וזאת – על פי בעלי מקצוע שנבחרים על ידי בעל הבית). במקרים מסוימים, מס רכוש אף מממן עבור המשפחה שהות בבית מלון.  

על פי חוק מס רכוש ניתן לקבל פיצוי גם בגין נזקים אשר נגרמו לחפצים בדירות מגורים. שיעור הפיצוי נקבע בהתאם לגודל המשפחה ו"מחירון" של סוגי חפצים שונים (מכשירי חשמל, רהיטים, בגדים ו"חפצי בית אחרים"). יודגש: אין פיצוי בגין כסף מזומן, המחאות, חפצי אמנות או תכשיטים. באתר הרשמי של רשות המיסים, ניתן למצוא את המחירון המעודכן לפיצויים בשל פגיעה בחפצי בית. שימו לב, ניתן להרחיב את הכיסוי בעבור חפצי בית על ידי מילוי "טופס הצהרה מקוון" ותשלום פרמיה סמלית.

האם ביטוח הדירה מכסה אתכם בגין נזקים שנגרמו לדירה בעקבות ירי הרקטות?

ישראלים רבים מחזיקים בפוליסת ביטוח דירה אשר נועדה לפצות אותם בעקבות נזקים למבנה או לחפצים. על פי רוב, ביטוח דירה לא חל על נזקי רכוש בלחימה. אי לכך, אם יש בבעלותכם ביטוח דירה, זהו הזמן לבדוק האם סעיפי הפוליסה מקימים לכם זכאות לביטוח בסיטואציות אלה. לא אחת, פיצויים בגין נזקי רכוש בלחימה על פי פוליסה פרטית לביטוח דירה נקבעים בהתאם להפרש שבין הפיצוי שניתן על ידי מס רכוש לבין סכום הנזק המשוער. אולם, יש לבחון את הנושא באופן ספציפי ובהתאם לפוליסה המדוברת. 

נזקי רכב

הרקטות ופצצות המרגמה אשר נורות על ישראל פוגעות בין השאר ברכבים. בעל הרכב צריך לפנות למחלקת הפיצויים במס רכוש לצורך אומדן הנזק והפניית הרכב לתיקון באופן מיידי. הוא רשאי לבחור את המוסך שבו רכבו יתוקן, וזאת כל אימת שהשמאי מטעם קרן הפיצויים יאשר את תיקון הרכב עובר להפנייתו למוסך. פניות בגין נזקי רכב יש להגיש למס רכוש בתוספת המסמכים הבאים:

  • אישור משטרה – אישור הכולל את מספרו של הרכב וחתימת חוקר וקצין משטרה. 
  • רישיון רכב – רישיון רכב תקף. 
  • ייפוי כוח – במידה ומגיש התביעה הוא לא בעל הרכב, יש לצרף ייפוי כוח מתאים (באתר רשות המיסים ניתן להוריד את טופס ייפוי הכוח). 
  • הסכם ליסינג – יש להציג הסכם ליסינג כאשר מדובר על בעלות ליסינג ארוכת טווח. 
  • הסכם שכירות למוניות – בעלי מוניות אשר משכירים את הרכב צריכים להציג בפני נציגי מס רכוש הסכם שכירות תקף. 
  • אישור מחברת ביטוח – ככל שנזקים אשר נגרמו לרכב מוערכים ביותר מ-10,000 ₪, יש להוסיף אישור מחברת הביטוח על אי-הגשת תביעת ביטוח פרטנית.   
  • פרטי חשבון – אישור מהבנק על פרטי חשבון ו/או צילום שיק. 

הפרוצדורה מול מס רכוש

רבים תוהים כיצד מתנהלת הפרוצדורה מול נציגי מס רכוש. ובכן, בקליפת אגוז, יש למסור לנציגי מס רכוש הודעה על קרות הנזק בתוך שבועיים לכל היותר. הודעה זו מוגשת על גבי טופס קבוע (שניתן להורידו באתר רשות המיסים). את התביעה לפיצויי בגין נזקי רכוש יש להגיש תוך חודש ימים. במסגרת תביעה זו, התובע צריך להוכיח את קרות הנזק (בעזרת ראיות אשר מתייחסות גם לקשר הסיבתי שבינו לבין הלחימה) והיקפו. 

נציגי מס רכוש, ביחד עם שמאים ואנשי מקצוע, מגיעים למקום ובודקים את התביעה. שימו לב, בעקבות האירועים, השמאים של מס רכוש זמינים בשטח ומגיעים לאתרי הפגיעות בתוך זמן קצר. הנציגים נפגשים עם בעלי הרכוש ומסבירים להם אודות הפרוצדורה, הטפסים הרלבנטיים והליכי התביעה העתידיים. 

האם ניתן לערער על החלטות מס רכוש?

בעלי נכסים אשר רואים את עצמם מקופחים מהחלטות מס רכוש רשאים להגיש ערר בנושא. הערר נדון בשלב ראשון בוועדת ערר במס רכוש. לאחר מכן, וככל שבעל הנכס עדיין חש מקופח, פתוחה בפניו הדרך להגיש ערעור על קביעת ועדת הערר לבית המשפט המחוזי. חשוב להדגיש כי הערעור לבית המשפט ייעשה בגין "בעיה משפטית" בלבד. 

לסיכום,

בשל גודלה הקטן ומותניה הצרים, כאשר מדינת ישראל נקלעת לעימות ביטחוני, העורף מוצא עצמו בחזית. ואכן, חוסנו של העורף הוא אינטרס לאומי ויפים לכם דבריו של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים שערך במוצאי שבת (12.7.2014) – 

"אולי ההגנה החשובה ביותר, בסופו של דבר בוודאות, היא החוסן שלכם אזרחי ישראל. החוסן שאתם מפגינים מסייע לנו לנהל את המבצע באופן שקול ואחראי"

היות והעורף סופג חבטות לא פשוטות, בעיקר מבחינת נזקי רכוש, המדינה לקחה על עצמה את החובה לפצות את אזרחיה בשל נזקיהם. בקרות נזק רכוש, מומלץ להתייעץ עם עורכי דין העוסקים בתחום בכדי להכיר טוב יותר את זכויותיכם לפי חוק מס רכוש. 

read here link click here
read here link click here
what makes a husband cheat why some women cheat link
cheat on husband reasons wives cheat on their husbands dating for married people
why most women cheat women who cheat women that cheat
why most women cheat women who cheat women that cheat
infidelity go i dream my husband cheated on me
i dreamed my husband cheated on me what to do when husband cheats wife cheat
i dreamed my husband cheated on me read wife cheat
how many women cheat redirect wifes cheat
signs of infidelity i cheated on husband go
husband cheated wife go why women cheat on their husband
redirect online go
redirect website why women cheat in relationships
redirect why are women unfaithful why women cheat in relationships
redirect why married men cheat
click here married men who cheat read here
husband cheated on me why do husband cheat wifes who cheat
my husband cheated with a man catch a cheat my boyfriend cheated on me with a guy
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני נזיקין
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק