אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום ביטוח לאומי 09:08   20/04/2024 היוון קצבת נכות מעבודה שלוםאני מקבל קצבת נכות מעבודה,שהיא גבוהה בהשוואה לקצבת אזרח ותיק לו הייתי בגיל פרישה היום.כאמור ,...
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...

צלם עיתונות תובע פיצויים מהטלוויזיה החינוכית בטענה להפרת זכות יוצרים

  • 23/05/2012
  •   מאת: יצחק דנון
  • צפיות: 11687
צלם עיתונות תובע את הטלוויזיה החינוכית בגין הפרת זכויות יוצרים בתמונה שצילם בשנת 1984 בעת ההשתלטות על חוטפי אוטובוס קו 300. לטענתו נעשה שימוש מפר בתמונותיו מס' פעמים בתוכנית "עושים סדר". שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום זכויות יוצרים
שמואל רחמני הפועל בתחום הצילום העיתונאי קרוב לארבעה עשורים הגיש למחוזי ב"ים תביעה ע"ס 200 אלף ש"ח כנגד הטלוויזיה החינוכית המשדרת בין היתר במסגרת שידורי ערוץ 2 את תוכנית האקטואליה "עושים סדר" בהנחייתה של גל גבאי, בטענה להפרת זכות יוצרים. 

לדברי רחמני, במהלך שנות פעילותו הוא צילם צילומי עיתונות באין ספור אירועים חדשותיים ותקשורתיים וצבר מוניטין של צלם עיתונות מהמעלה הראשונה, וצילומיו התפרסמו בגדולי העיתונים בארץ וברחבי העולם, והוא בעל התשלילים ובעל זכות היוצרים באלפי צילומי חדשות המתעדים באופן ייחודי אירועים היסטוריים ומשמעותיים לאין ערוך בתולדות מדינת ישראל.

לדברי רחמני, בין היתר הוא בעל זכות היוצרים והצלם של צילומים היסטוריים יחידים במינם המתעדים את הרגעים הדרמטיים של ההשתלטות על חוטפי אוטובוס קו 300 בשנת 1984. 

אחד הצילומים שצילם רחמני במהלך פעולת ההשתלטות הוא צילום ייחודי בו נראה בחיים אחד משני המחבלים שחוסלו לאחר מכן על ידי השב"כ. לדברי רחני, הצילום האמור הינו בעל ערך היסטורי מיוחד לא רק משום שהוא מוכיח כי המחבל נתפס בעודו בחיים אלא גם משום שבפינה השמאלית של הצילום, נראה תת אלוף (דאז) יצחק מרדכי, אוחז אקדח בידו ובאמצעות צילום זה נעשה בשעתו ניסיון להעליל על מרדכי את רצח המחבל.

בתביעה נאמר כי הצילום האמור היה חסוי בצו הצנזורה הצבאית ורק לאחר פרסום דו"ח "וועדת זורע" בשנת 1984, פורסם צילום זה לראשונה בעיתון "מעריב" עם קרדיט מפורש של התובע כצלם שלו. 

לדברי רחמני אף שהצילום צולם במסגרת שירותים שסיפק ל"מעריב", הוסכם בין הצדדים כי זכות היוצרים שמורה לרחמני, ולמעריב נתונה הזכות להשתמש בצילומים המתעדים את ההשתלטות על חוטפי אוטובוס קו 300, לצרכי העיתון בלבד.

רחמני טוען כי במהלך התוכנית "עושים סדר" של הנתבעת אשר שודרה בערוץ 2 ביום 21.3.12 ואשר הוקדשה לאחד מגיבורי פרשת קו 300, הוקרן על המסך לא פחות מ-6 פעמים ובמשך דקות ארוכות הצילום ההיסטורי שצילם רחמני בו נראה המחבל שנתפס בחיים וחוסל מאוחר יותר על ידי אנשי השב"כ מבלי שהוענק לו קרדיט ועל כן הנתבעת לא עשתה שימוש הוגן בצילום והפרה ברגל גסה את זכות היוצרים שלו ועליה לפצותו בהתאם לחוק זכות יוצרים בסכום של 200,000 ש"ח ובנוסף מתבקש ביהמ"ש לאסור על הנתבעת לעשות בעתיד שימוש כלשהו בצילום נשוא התביעה אלא אם כן יינתן לתובע קרדיט נאות על ידי ציון שמו בשקופית על גבי המסך בעת הקרנת הצילומים בהיקף ובמידה הראויים כפי שיורה ביהמ"ש.

הטלוייזיה החינוכית טרם הגישה כתב הגנה.

* תגובתה של הטלוויזיה החינוכית נכון ליום 23.05.2012:

"השימוש שנעשה בתמונות חוטפי אוטובוס קו 300 בשנת 1984 במסגרת התוכנית "עושים סדר", מהווה סקירה ודיווח עיתונאי המותרים על פי החוק. מאחר שלא במכוון נשמט הקרדיט לצלם התמונות, הטלוויזיה החינוכית וחברת הפקת התוכנית "נתיב נועם תקשורת והפקות טלוויזיה בע"מ" זמינות את בעל הזכויות בצילומים לפנות אל מערכת התוכנית להסדרת מתן קרדיט במסגרת התוכנית לשביעות רצונו של הצלם". 

תגובות רישמיות לידיעות בדסק החדשות, נא להפנות למייל: info@lawforums.co.il

married men who cheat with men how women cheat find an affair
all women cheat husbands who cheat why wife cheated
online why do wife cheat on husband what makes people cheat
married men who have affairs why do people cheat dating for married men
how many women cheat redirect wifes cheat
what makes women cheat go all wife cheat
when married men cheat open go
why some women cheat husbands that cheat my husband cheated
click here viagra vision read
open cheat wifes why husband cheat on their wife
affair dating sites how to cheat husband find an affair
catch a cheater website go
click here signs of unfaithful husband read here
husband cheated on me click here wifes who cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום זכויות יוצרים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק