אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום ביטוח לאומי 09:08   20/04/2024 היוון קצבת נכות מעבודה שלוםאני מקבל קצבת נכות מעבודה,שהיא גבוהה בהשוואה לקצבת אזרח ותיק לו הייתי בגיל פרישה היום.כאמור ,...
  • פורום דיני עבודה 22:41   19/04/2024 nnn fggg
  • פורום צוואות וירושות 20:41   19/04/2024 דירה מירושה לפני שנתיים אבי נפטר קיבלתי צו ירושה וקיבלתי את   הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה י...
  • פורום דיני משפחה 20:31   19/04/2024 דירה מירושה אבי נפטר לפני שנתיים , קיבלתי את הדירה שלו ומכרתי אותה האישה שטוענת שהיתה ידועה בציבור מבקשת לתקן...
  • פורום דיני תעבורה 17:35   19/04/2024 התנהגות בנת"צ שלום מ'1. אסור לנסוע בנת"צ למי שאינו מורשה ומכאן שאסור לעקוף תוך נסיעה בנת"צ.2. לשם פניה ימינה יש...

כיצד ניתן לבטל קנסות תעבורה?

  • 29/01/2013
  •   מאת: אלעד שניר, צוות האתר
  • צפיות: 7255
ניתן לבטל קנסות תעבורה במידה והנהג עונה על מספר קריטריונים. במאמר הבא נסביר כיצד עושים זאת ואיך מגישים את הבקשה לביטול, הפחתה או המרת הקנס באזהרה. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני תעבורה
בניגוד למה שנהוג לחשוב, ישנן דרכים לבטל את קנסות התעבורה במידה ומתקיימים מספר תנאים. המטרה של קנסות תעבורה היא בעיקר הרתעתית, משום שמטרת רשויות האכיפה אשר מייצרות את הקנסות היא לשמור על הסדר. הצורך בביטול קנסות תעבורה לא קיים רק בקרב אלו אשר מצטברים בידיהם קנסות על סך עשרות אלפי שקלים, משום שגם קנס של מאות שקלים בודדים עשוי לפגוע באיכות החיים.

ציות לחוק מונע תאונות דרכים

ציות לחוקי התעבורה מונע תאונות דרכים. זהו העיקרון החשוב ביותר אותו יש לזכור ולכן גם ביטול של הקנסות אינו בא על חשבון נהיגה בטוחה וזהירה. הטלת הסנקציה הכספית כפי שבאה לידי ביטוי בקנס תעבורתי אמורה לסייע למשטרה באכיפת החוק. מבחינת קנסות שכיחים, הנהגים בישראל מקבלים את רוב הקנסות על דיבור במכשיר הטלפון הנייד בזמן נהיגה, על אי חגירת חגורת בטיחות, על נהיגה ברישיון שאינו בתוקף ועוד. ישנם לא מעט גורמים הטוענים כי החמרת הענישה והטלת קנסות גבוהים תביא לצמצום במימדי תאונות הדרכים, לעומת אחרים אשר מתעקשים כי דווקא הקנסות הגבוהים מביאים לכך שהנהגים אינם נוטלים אמצעי זהירות וחוששים להיתפס.

האם אתם עומדים בתנאים הבאים?

ישנן מספר דרכים עיקריות לבטל את קנסות התעבורה. זו היא רשימת התנאים השכיחים בהם צריך לעמוד על מנת לדרוש ביטול של הקנס:

א. היעדר היסטוריה – נהג ללא עבר של עבירות תנאי זכאי להקלות ולכן לעיתים קרובות יקבע השוטר בשטח או בית המשפט כי הוא אינו חייב לשלם את הקנס.

ב. שיקולים פסולים למתן הדוח – שוטרים רבים אינם מכירים את החובות שלהם ולכן מחלקים דוחות לא חוקיים. במידה והנהג מודע לכך, עליו לציין זאת בעדותו ולפרוש את טענותיו בפני השופט.

ג. פיקוח נפש – עבירות תנועה אשר בוצעו מתוך פיקוח נפש מזכות גם הן את הנהגים בהקלות. יש לבחון כל מקרה לגופו, לבדוק את הראיות בשטח, לקבל עדויות ולשמוע את חוות דעתו של השוטר אשר סיפק את הדוח, אך במידה ואכן מדובר בפיקוח נפש סביר להניח כי בית המשפט יקבל את גרסתו של הנהג.

ד. צורך חירום ונסיבות אישיות – סעיף זה דומה לפיקוח נפש אך ישנם מספר הבדלים. נסיעה לבית החולים לצורך היריון של קרוב משפחה לדוגמא אינה נחשבת פיקוח נפש, אך היא עונה על הקריטריון של נסיבות אישיות. תפקידו של השופט הוא להכריע בשאלה האם מדובר על עילה לביטול הקנס או לצמצומו.

כיצד מגישים בקשה לביטול הדוח?

בעת קבלת הדוח יש למסור תגובה עובדתית לשוטר. כל ויכוח עם השוטר בשטח עשוי להחמיר את המצב ולהפחית את סיכויי ההצלחה. דוח תעבורה חייב לכלול את התגובה של הנהג, כאשר במסגרת זכויותיו הוא יכול גם לבדוק כי התגובה אכן נרשמה כהלכה. לאחר מכן יש להגיש בקשה להישפט בפני בית משפט לתעבורה. בקשה זו נמצאת על הדוח עצמו ורלוונטית גם במידה והנהג לא נוכח בזמן רישום הדוח. זו היא אלטרנטיבה לתשלום מיידי, אך יש להגיש את הבקשה תוך 90 יום מתאריך המצאת הודעת התשלום. את ההזמנה לדין מקבל הנהג בדואר תוך שנה ממועד הבקשה. בכל מקרה, הגשה של הבקשה משהה את רישום ההרשעה וכן את רישום הנקודות. הבקשה גם מונעת כפל קנס, עד מועד המשפט. מנגד, ניתן גם להגיש בקשה לביטול הקנס או להמרתו באזהרה. את הבקשה הזו יש להגיש תוך 30 יום בלבד ומאוד מומלץ להיעזר בעורך דין הבקיא בתחום.

women who cheat women who cheat reasons married men cheat
married men who cheat with men how women cheat find an affair
married men who cheat with men find an affair
my husband cheated with a man click here open
read here link click here
what makes a husband cheat link
infidelity types of women who cheat i dream my husband cheated on me
how many women cheat open wifes cheat
why are women unfaithful My husband cheated on me read
signs of infidelity online go
what makes women cheat link all wife cheat
what makes women cheat link all wife cheat
redirect why wife cheat open
married men who have affairs why does husbands cheat married woman wants cheat
why some women cheat husbands that cheat my husband cheated
married men that cheat why husband cheat on their wife go
redirect why are women unfaithful why women cheat in relationships
redirect why married men cheat
catch a cheater how to cheat wife go
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני תעבורה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק