אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות

עם מי חותמים חוזה שכירות – ולא על מה חותמים

  • 02/01/2013
  •   מאת: אלעד שניר, צוות האתר
  • צפיות: 14931
בבואכם לחתום על חוזה כדאי שתדעו עם מי לחתום ולא רק על מה לחתום. במאמר הבא נסביר את ההצהרה הזו ונציג מספר צעדים פשוטים לחתימה על חוזה שכירות הוגן. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני חוזים
אחת השאלות המרכזיות העולה בקרב כל מי שאמור לחתום על חוזה להשכרת דירה היא מה הנושאים עליהם חשוב לשים דגש. לצד שוכרים מנוסים אשר כבר השכירו עשרות דירות ישנם לא מעט שוכרים צעירים, המגיעים לבדם וללא עורך דין אל המשכירים. אך בעוד רוב ההתייחסויות הן אל הסעיפים המופיעים בתוך החוזה עצמו, ההיבט האישי לא מקבל את החשיבות הרצויה. במילים אחרות, בבואכם לחתום על חוזה סטנדרטי כדאי שתדעו גם עם מי אתם חותמים חוזה שכירות ולא רק על מה אתם חותמים. בנוסף, כדאי שתשאלו את עצמכם האם לחתום על חוזה שכירות יחד עם עורך דין במקום להתמודד עם החוזה לבדכם. מהי המשמעות של ההצהרה הזו, כיצד מבררים פרטים אישיים על המשכיר והאם קיימת דרך נכונה לפנות אל עורך דין מקרקעין? על השאלות הללו ננסה לענות במספר צעדים פשוטים. 

היכרות אישית עם המשכיר


בשלב הראשון ועוד לפני החתימה על חוזה יש לערוך פגישת היכרות עם המשכיר. בפעם הראשונה בה נפגשים השוכר והמשכיר אין הרבה זמן להיכרות אישית, וזאת בגלל שהדירה עצמה היא מוקד תשומת הלב. לאחר שהחלטתם כי אתם מעוניינים בדירה של המשכיר נסו ליצור עמו קשר ולהגיע אליו לבית. נהלו איתו שיחה קצרה, התרשמו מהאופי שלו ובמידה ואתם מרגישים צורך התייעצו גם עם שוכרים קודמים. זכרו כי השכרת דירה אינה מתנהלת רק באספקט הטכני ואופיו של המשכיר הוא חלק בלתי נפרד מחוויית המגורים העתידית שלכם.

למה כדאי לחתום על חוזה יחד עם עורך דין?


חוזה שכירות כדאי לחתום עם עורך דין המתמחה במקרקעין. הסיבה לכך קשורה לא רק לשוכר אלא גם למשכיר, אשר מקבל חוות דעת משפטית והגנה מלאה במידה ונערכת הפרה של החוזה. למעורבות של עורך דין בעת חתימה על חוזה יש גם יתרונות נוספים אשר באים לידי ביטוי במספר סעיפים מרכזיים:

1. הפרה יסודית – כל חוזה שכירות צריך להכיל הגדרה מדויקת של המושג הפרה יסודית, וזאת בגלל שרק הפרה מן הסוג הזה תאפשר למשכיר לפנות את השוכר המדירה. עורך דין המעורב בעריכת החוזה יכול להבהיר את המשמעות של ההפרה היסודית לשני הצדדים.

2. ערבויות – כאשר חותמים על חוזה שכירות יחד עם עורך דין יכולים להתייעץ איתו לגבי סוג הערבויות הדרושות. בצורה כזו יכול המשכיר להיות בטוח כי הוא מוגן, וגם השוכר נהנה מגיבוי משפטי. 


3. אופציה וסעיפים מיוחדים – חתימה על חוזה עם עורך דין מאפשרת מגוון גדול יותר של סעיפים. בניגוד לחתימה רגילה על חוזה סטנדרטי, עורך דין מהווה סמכות להוספת שינויים המקובלים על המשכיר והשוכר.

המשכיר הוא חלק מהדירה


כאשר שמים לב עם מי ומול מי חותמים על חוזה שכירות קל יותר לזהות את היתרונות והחסרונות של כל דירה. משכיר אשר לדוגמא מתגורר מחוץ למדינה ואינו מוכן להתחייב לשוכר על תיקון ליקויים עשוי להסב עוגמת נפש רבה גם במחיר של שכירות נמוכה, וזאת בניגוד אל משכיר סימפטי העומד לצד השוכר אך דורש שכירות מעט גבוהה יותר.

לא לשכוח: חוזה שכירות חותמים רק מול הבעלים


חוזה שכירות יש לחתום רק עם בעל הנכס הרשום בטאבו. במידה ואינכם בטוחים בזהות הבעלים, בקשו לראות מסמכים ותעודות מזהות. זכרו כי כל נכס המיועד להשכרה צריך להופיע בלשכת המקרקעין אליה ניתן לקבל גישה בעזרת אתרי האינטרנט. חוזה יכול להיחתם עם מיופה כוח של המשכיר, אך גם במקרה הזה יש לדרוש לראות את הטפסים הרלוונטיים.
click catching a cheater i dreamed my wife cheated on me
cheaters caught why do women cheat on their husbands wife who cheated
wifes cheat how to cheat wife catching a cheater
wife cheat story why women cheat with married men read
read here link click here
cheat on husband wife cheated on me dating for married people
married men who have affairs what makes husbands cheat dating for married men
how many women cheat open wifes cheat
married men who have affairs dating a married man married woman wants cheat
online website read here
affair dating sites how to cheat husband find an affair
catch a cheater link go
catching a cheater why women cheat on husbands go
my husband cheated with a man unfaithful wives my boyfriend cheated on me with a guy
i dreamed my husband cheated on me husband cheated on me read
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני חוזים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק