אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני ביטוח 15:09   25/04/2024 האם הצתה של רכב ע''י ילד קטן מזכה ב... האם חברת ביטוח יכוחה לדחות תביעה של רכב שנשרף  בטענה ששרפת רכב שבוצעה ע''י ילד קטן הרי היא כ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 14:37   25/04/2024 סחר מרחוק השאלה בנושא סחר מרחוקקניה באינטרנטבאמצעי תווי קניהיש פטור מהחזר כספי?ניתן לתת רק זיכוי?
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 23:55   24/04/2024 אחריות המוכר vs. תחזוקת הקונה שלום,האם בשנות האחריות (אחרי שנות הבדק), אי טיפול בדירה לפי הוראות התחזוקה והשימוש בחוברת שנמסרה ...
  • פורום ביטוח לאומי 23:44   24/04/2024 נכות כללית בזמן מאסר שלום האם ממשיכים לקבל בצורה רגילה נכות כללית בזמן מאסר מבלי לעדכן כלום בביטוח לאומי.מפסיק לעבוד ו...
  • פורום דיני עבודה 12:35   24/04/2024 aaaa aaaa

ביטוח לאומי – גמלת נכות מעבודה

  • 30/11/2011
  •   מאת: עו"ד פלי הלפרן, צוות...
  • צפיות: 15861
אתם הינך זכאי לגמלת נכות מעבודה? מהי גמלת נכות מעבודה ומתי היא משולמת? למה זכאי נפגע מעבודה בעקבות פגיעתו? שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי

 

"נכה עבודה" הזכאי לגמלת נכות מעבודה, הוא מבוטח בביטוח לאומי אשר נפגע בעבודתו וכתוצאה מפגיעה זו, נפגע אף כושר עבודתו. אדם אשר מתקיימים בו שלושת התנאים הנ"ל, רשאי לתבוע גמלת נכות מעבודה מביטוח לאומי.

 

מטרת גמלת הנכות מעבודה הינה הענקת סיוע לאדם אשר כתוצאה מפגיעתו בעבודה, איבד את שכרו בתקופה שלאחר הפגיעה, שבה הוכר מי שאינו כשיר לעבוד בשל פגיעתו.

מיהם הזכאים לקצבת נכות מעבודה?

זכאי לגמלת נכות מעבודה, הוא כאמור מבוטח אשר נפגע בעבודתו ואשר איבד את כושר עבודתו כתוצאה מהפגיעה. גמלת הנכות מעבודה מוענקת בגין אובדן שכר או הכנסה בתקופה שלאחר הפגיעה, שבה נעשה המבוטח בלתי כשיר לעבוד.

 

אלה הזכאים להגיש תביעה לגמלת נכות מעבודה:

 

1. שכיר, למעט אלה: שוטר, סוהר ועובד שירות הביטחון.

 

2. עצמאי, ובתנאי שנרשם במוסד לביטוח לאומי.

 

3. מבוטח המצוי בתקופת הכשרה מקצועית, שיקום מקצועי.

 

4. מבוטח שנפגע במהלך בחינה על פי חוק החניכות או לפי חוק שירות התעסוקה.

 

5. מבוטח המצוי באימונים על פי חוק שירות עבודה בשעת חירום.

 

6. אסיר\ עציר\ חוסה במעון ע"פ חוק הנוער, אשר בשעת הפגיעה עבדו שלא בעבודה רגילה למקום שהותם.

 

7. מבוטח שנקבע שכרו על פי חוק.

למה זכאי מבוטח שנפגע בעבודה?

כתנאי ראשוני להגשת תביעה לגמלת נכות מעבודה, על המבוטח להגיש תביעה לדמי פגיעה. על הפגיעה להיות, כאמור, מוכרת על ידי הביטוח הלאומי כפגיעה שהינה תוצאה של אירוע נזק גוף בעבודה.

 

א. גמלת נכות מעבודה - לשם קביעת גובה גמלת הנכות מעבודה שתינתן למבוטח, המוסד לביטוח לאומי בוחן את מצבו הרפואי של המבוטח על ידי ועדה רפואית. בנוסף, בוחן את גובה הכנסתו של המבוטח בשלושה חודשים שלפני הפגיעה. למשל, מי שנקבעו לו 100% נכות, ייהנה מקצבת נכות בשיעור 75% משכרו. הסכום המקסימאלי לגמלה עומד על סך 25,597 ₪.

 

ב. השלמת הכנסה - מבוטח הזכאי לגמלת נכות בעבודה, רשאי להגיש תביעה נוספת, להשלמת הכנסה, וזאת במידה והכנסותיו והכנסות בת זוגו נמוכות מהקבוע בחוק. עם זאת, יש לציין כי אדם המקבל גמלת נכות בעבודה רשאי להמשיך לעבוד, במידה ומסוגל לעשות כן.

 

ג. טיפול רפואי - בנוסף לגמלת נכות מעבודה, המבוטח הנפגע זכאי ליהנות מטיפול רפואי בלא תשלום, במידה והטיפול הרפואי רלוונטי לפגיעה. הטיפול הרפואי כולל אשפוז, בדיקות שונות, אשפוזים סיעודיים במידת הצורך, מכשור רפואי ותרופות וכדומה. בנוסף, מוכרת למובטח תקופת שיקום אם נדרש הוא לכזאת. הרופאים המטפלים יקבעו מהו הטיפול הרפואי הנדרש.

 

ד. אם כתוצאה מהפגיעה בעבודה, נותר המבוטח בעל נכות, יהיה זכאי הוא לקצבה או למענק, לפי העניין ובהתאם להחלטה של וועדה רפואית.

 

ה. שיקום מקצועי- קיימת אפשרות ליהנות משיקום מקצועי על ידי המוסד לביטוח לאומי. במסגרת זו, נהנה המבוטח שהוכר כנפגע עבודה ומקבל גמלת נכות מעבודה, ממסגרת שיקומית שתסייע לו להשתלב חזרה בשוק העבודה. למבוטח מוצמד לרוב עובד סוציאלי אשר מעריך את יכולתו להשתלב חזרה בשוק העבודה ומסייע לו לעשות כן.

 

ו. היה ונפטר המבוטח, וזאת כתוצאה מהפגיעה אותה חווה בעבודתו, בני משפחתו התלויים בו ייהנו מקצבה או ממענק הקרויים "קצבת תלויים".

 

הקצבה יכולה להיות מענק חד פעמי או קצבה קבועה המשולמת מדי חודש. לרוב, מדובר בבן\בת זוגו של הנפטר\ת או בילדיו. במידה והנפטר פרנס את הוריו ו\או את אחיו ו\או את סבותיו, עשויים להיות אף הם זכאים לקצבת תלויים.

עד מתי תשולם גמלת נכות מעבודה?

גמלת נכות מעבודה תשולם מסוף התקופה אשר בה שולמו לו דמי פגיעה.

 

במידה ולא שולמו כאלה, המבוטח יהיה זכאי לגמלת נכות מעבודה החל מהיום שלמחרת יום הפגיעה. מכל מקום, את התביעה לגמלת נכות מעבודה יש להגיש בתוך שנה ממועד הפגיעה בעבודה. הקצבה תשולם עד סוף חייו של המבוטח. אולם, בהגיעו של המבוטח לגיל פרישה, עליו לבחור בין המשך קבלת גמלת נכות מעבודה לבין קצבת זקנה.

 

אופן הגשת תביעה לגמלת נכות מעבודה

א. מבוטח המבקש ליהנות מגמלת נכות מעבודה, עליו למלא טופס "תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה ולתשלום קצבת נכות מעבודה". את הטופס יש למסור לסניף המוסד לביטוח לאומי באזור מגוריו של המבוטח.

 

ב. חבר קיבוץ או מושב שיתופי, זכאי לכך שגמלתו תשולם ישירות לחשבון האגודה השיתופית שבתחומה מתגורר.

 

ג. במידה ומקבל גמלת נפגעי עבודה שוהה בחוץ- לארץ, או היגר לחוץ-לארץ או שהינו תושב זר, עליו להודיע לביטוח הלאומי בכתב על עזיבתו את הארץ. במקרה כזה, במידה והמוסד לביטוח לאומי אישר את המשך תשלום הגמלה, הגמלה תועבר לחשבונו של המבוטח בחוץ-לארץ, או לפי בקשתו.

סיכום

גמלת נכות מעבודה משולמת למבוטח שהגיש בקשה לקבלת דמי פגיעה. הפגיעה שבגינה משולמת הגמלה, צריכה שתהיה כתוצאה מפגיעה בעבודה. גובה גמלת הנכות נקבע על ידי הביטוח הלאומי בהתאם לאחוזי הנכות שקבעה ועדה רפואית למבוטח ובהתאם לשכרו עד יום הפגיעה.

 

מבוטח העומד בקריטריונים הקבועים בחוק, עשוי ליהנות מגמלה עד סוף ימיו, וכן מטיפולים רפואיים ושיקום רפואי בלא תשלום. היה והמבוטח נפטר כתוצאה מהפגיעה בעבודה, עשויים קרובי משפחתו התלויים בו, בהתאם לקבוע בחוק, להיות זכאים לקצבת תלויים.

 

 

married men who cheat with men how women cheat find an affair
cheaters caught click here wife who cheated
cheaters caught why do women cheat on their husbands wife who cheated
my wife cheated now what go redirect
why most women cheat go women that cheat
how many people cheat read here reasons why husbands cheat
online read here what makes people cheat
married men that cheat percent of women that cheat go
click here viagra vision read
catch a cheater how to cheat wife go
catching a cheater why women cheat on husbands go
cheat wifes link married woman looking to cheat
husband cheated on me click here wifes who cheat
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום ביטוח לאומי
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק