אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
 
 
 
הודעות אחרונות
  • פורום ביטוח לאומי 23:37   15/04/2024 דמי לידה מסורב מביטוח לאומי שלום וברכה. אנחנו דיי חסרי אונים ואשמח לעצה וייעוץ. אני בעל עסק פיננסי עצמאי שמעסיק עובדים. ר...
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 19:51   15/04/2024 תוקף של הסכם תיווך מקרקעין אדם ראה נכס מקרקעין (דירה) באמצעות מתווך וחתם על טופס תיווך ללא תוקף (ללא תאריך תוקף המגביל את הס...
  • פורום דיני תעבורה 18:56   15/04/2024 שלחתי ערעור חוזר היי גיאעריית בני ברק.שלחתי ערעור חוזר (הלכתי לשם והגשתי אותו כי באתר לא ניתן להגיש אלא רק להבחר ל...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 18:02   15/04/2024 מוסך שלום רב- שמתי את האוטו במוסך, התקשרו אלי כעבור מספר שעות שהטיפול יעלה x כסף ואישרתי. שבאתי לקחת א...
  • פורום דיני עבודה 15:49   14/04/2024 הורה יחידני בחופשת לידה שלוםהאם בתקופת היותי בחופשת לידה המעסיק שלי צריך לשלם לי את הפנסיות כאילו עבדתי?תודה

פסילה

  • 15/06/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטים
  • צפיות: 9974
"נושא פסילה של רישיון הנהיגה הינו נושא משפטי סבוך, אולם חשוב לציין בשלב זה כי הוא יכול להתבצע באופן מיידי ובקלות על ידי כל קצין משטרה, הפועל על פי סמכותו מכח פקודת התעבורה". להלן סקירה מקצועית בנושא. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני תעבורה

הקדמה

דיני תעבורה הינו תחום משפטי אשר שייך לתחום המשפט הפלילי. תחום זה קשור לכל האוחז בהגה וכמו כן להולכי הרגל אשר כפופים כולם להוראות הכלולות בתקנות התעבורה.

הנושא של פסילה של הרישיון הינו נושא משפטי סבוך, אולם חשוב לציין בשלב זה כי הוא יכול להתבצע באופן מיידי ובקלות על ידי כל קצין משטרה, הפועל על פי סמכותו מכח פקודת התעבורה.

 

פסילה של רישיון נהיגה יכולה להתבצע על ידי הגופים הבאים:

כאמור לעיל, קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה רשאי לשלול את רישיון הנהיגה, זאת בהתקיים אחת מן הנסיבות הבאות: במקרה של עבירת תנועה חמורה, כמוגדר בפקודת תעבורה, רשאי האחרון לבצע שלילה מנהלית למשך 30 יום, וזאת לאחר שערך לו שימוע, בו יפעיל הקצין את שיקול דעתו לאור מכלול הנסיבות, כאשר בין היתר יסתכל האחרון על עברו התעבורתי של הנאשם ועל גיליון ההרשעות הקודמות של הנהג וותק הנהיגה, והעבירה הספציפית בה מואשם הנהג העבריין.

פסילת הרישיון למשך 60 יום תבוצע בדרך כלל במקרה של תאונת דרכים, אולם ישנן מספר עבירות המפורטות בפקודת התעבורה לפיהן רשאי האחרון לבצע שלילה למשך 60 יום גם כן.

במקרה שכזה יבוצע הליך השימוע ויילקחו בחשבון אותם השיקולים, כפי שמפורט לעיל.במקרים בהם מדובר בתאונת דרכים קטלנית (בה נהרגו אנשים) רשאי הקצין לבצע שלילה למשך 90 יום.

ישנם מקרים חמורים בקיצוניותם בהם רשאי הקצין לשלול את רישיון הנהיגה עד תום ההליכים המשפטיים נגד הנהג. שוטר אשר נתקל בנהג שעבר עבירה חמורה בעלת עילה שלילה, רשאי לבצע פסילה של הרישיון נהיגה של הנהג ולתת לו אישור תנועה זמני.

על הנהג המואשם יהיה להתייצב תוך מקסימום שלושה ימים בפני קצין משטרה להמשך ההליך, כמצוין לעיל.

גוף נוסף הרשאי לבצע פסילה של רישיון הנהיגה הוא בית המשפט. שלילה זו תלווה בדרך כלל בענישה נוספת כגון קנס או אף מאסר על תנאי או בפועל (במקרים חמורים במיוחד).

כמו כן, משרד הרישוי ומשרד הבריאות רשאים לבצע פסילה גם כן. במידה ורישיונו של נהג נשלל, מומלץ לא לנסות ולהתעמת עם הפוסל אלא לפנות לעורך דין המתמחה בתחום דיני תעבורה על מנת שיוכל לסייע בסיטואציה המורכבת שנוצרה.

 

הגשת ערעור במקרה של פסילה

לפני ערעור בנוגע לפסילה של רישיון הנהיגה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין מתחום דיני תעבורה על מנת שיוכל לשקול את סיכויי הצלחת הערעור בצורה שקולה ואובייקטיבית לאור נסיבות המקרה.

כמו כן, במקרה של פסילה מנהלית על ידי קצין משטרה קיימת אפשרות לקצר את תקופת הפסילה ובד בבד לסגור את התיק ולבטל את הזימון לבית המשפט בגין המקרה.

 

 

click catching a cheater i dreamed my wife cheated on me
married men who cheat with men find an affair
wifes cheat why married men have affairs catching a cheater
my wife cheated now what go redirect
what makes a husband cheat link
how many people cheat read here reasons why husbands cheat
online read here what makes people cheat
click online why are women unfaithful
how many women cheat open wifes cheat
why are women unfaithful My husband cheated on me read
wife who cheated link why do women cheat with married men
what makes women cheat go all wife cheat
married men who have affairs why does husbands cheat married woman wants cheat
married men who have affairs men who have affairs married woman wants cheat
married men that cheat why husband cheat on their wife go
link meet and cheat women who cheat
read website i want an affair
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום דיני תעבורה
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק