אתר הפורומים המשפטיים יש לך שאלה משפטית? קבל תשובה מעורך דין
ליעוץ אישי עם עו"ד
הודעות אחרונות
  • פורום דיני ביטוח 15:09   25/04/2024 האם הצתה של רכב ע''י ילד קטן מזכה ב... האם חברת ביטוח יכוחה לדחות תביעה של רכב שנשרף  בטענה ששרפת רכב שבוצעה ע''י ילד קטן הרי היא כ...
  • פורום צרכנות | תביעות קטנות 14:37   25/04/2024 סחר מרחוק השאלה בנושא סחר מרחוקקניה באינטרנטבאמצעי תווי קניהיש פטור מהחזר כספי?ניתן לתת רק זיכוי?
  • פורום נדלן ודיני מקרקעין 23:55   24/04/2024 אחריות המוכר vs. תחזוקת הקונה שלום,האם בשנות האחריות (אחרי שנות הבדק), אי טיפול בדירה לפי הוראות התחזוקה והשימוש בחוברת שנמסרה ...
  • פורום ביטוח לאומי 23:44   24/04/2024 נכות כללית בזמן מאסר שלום האם ממשיכים לקבל בצורה רגילה נכות כללית בזמן מאסר מבלי לעדכן כלום בביטוח לאומי.מפסיק לעבוד ו...
  • פורום דיני עבודה 12:35   24/04/2024 aaaa aaaa

פקודת זכויות יוצרים

  • 10/04/2008
  •   מאת: אתר הפורומים המשפטיים
  • צפיות: 2016
פקודת זכויות יוצרים הינה פקודה ישנה,במהלך השנים תוקנה הפקודה מספר פעמים והוכנסו לה שינוים מונחים בהתאם להתפתחות הטכנולוגית. כיום ישנו חוק זכויות יוצרים. להלן ביאור קצר אודות המונח פקודת זכויות יוצרים. שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום זכויות יוצרים

מהי פקודת זכויות יוצרים?

פקודת זכויות יוצרים הינה פקודה ישנה מהשנים הראשונות של המדינה. במהלך השנים תוקנה הפקודה מספר פעמים והוכנסו לה שינויים בהתאם להתפתחות הטכנולוגית.

במהלך השנה האחרונה נחקק חוק זכויות יוצרים. חוק זה ביטל את מרבית הוראותיה של הפקודה והשאיר מספר סעיפים בודדים בתוקף.

אילו סעיפים נשארו בפקודה לאחר התקנת החוק?

לאחר התקנת חוק זכויות יוצרים נקבע כי מרבית פקודת זכויות יוצרים בוטלה פרט לסעיפים 3ב (רבתי) – 3ה (רבתי). סעיפים אלו דנים בנושאים הבאים:

• הגדרות .

• שימוש פרטי וביתי.

• תשלום לבעלי זכויות יוצרים ומבצעים.

• חלוקת הגמול.

נראה כי סעיפים אלו נותרו מהפקודה היות והם תוקנו לאחרונה בשנת 1997 בתיקון תשנ"ו.

בפני מה מגנה הפקודה?

פקודת זכויות יוצרים כיום מגנה על שימוש פרטי וביתי, תשלום לבעלי הזכויות וחלוקת הגמול ליוצרים. עניינים אלו הם העניינים היחידים שבהם הפקודה דנה.

מהו שימוש פרטי וביתי?

בהתאם לסעיף 3ד מתוך פקודת זכויות יוצרים: "לא תהיה זו הפרה של זכויות יוצרים ומבצעים לטבוע או לשעתק יצירה על גבי קלטת  לשם שימוש פרטי וביתי שלא למטרות מסחריות".

כלומר ניתן להעתיק קלטת או יצירה, בתנאי שהשימוש שיעשה בה הוא למטרות פרטיות בלבד ולא להפצה המונית. נראה כי הפקודה מתירה את העתקת זכויות היוצרים במקרים בהם רוצים להקליט לדוגמה סדרה בטלוויזיה על מנת לראותה במועד מאוחר יותר.

מה משמעות התשלום לבעלי זכויות יוצרים ומבצעים?

בהתאם לסעיף 3ד מתוך פקודת זכויות יוצרים: 

(א)  הממשלה תפצה את בעלי זכויות היוצרים ואת בעלי זכויות המבצעים על אבדן הכנסה ופגיעה בזכויות, הנגרמת להם בשל טביעה או שיעתוק על קלטות, לשם שימוש פרטי וביתי, לפי סעיף 3ג.

(ב)   הממשלה תעביר לחברות התמלוגים, מדי שנה, סכום בשיעור 5% מהמחיר לצרכן, ללא מס ערך מוסף של סך כל הקלטות שנמכרו בישראל לשימוש פרטי וביתי בשנה שקדמה לשנה הנדונה.

(ג)   הסכום האמור בסעיף קטן (ב) יחולק בחלקים שווים בין שלוש חברות התמלוגים המנויות בסעיף 3ב בפסקאות (1), (2) ו-(3).

(ד)  ועדה שתכלול את נציג שר האוצר, נציג שר המשפטים ונציג שר החינוך התרבות והספורט תקבע את הנתונים הדרושים לצורך קביעת הסכום כאמור.

תשלום לבעלי זכויות יוצרים ע"פ סעיף זה בתוך פקודת זכויות יוצרים, הוא במקרים בהם הופרה זכות היוצרים על היצירה. הממשלה תפצה על הפרתם בדרכים כגון: פיצוי כספי, העברת תמלוגים, הקמת וועדה שתקבע את הנתונים לסכום הפיצוי.

מה משמעות חלוקת הגמל?

בהתאם לס' 3ה מתוך פקודת זכויות יוצרים:

" התעוררו חילוקי דעות לגבי חלוקת הגמול, יכריע בעניין בית המשפט; לדיון בבית  המשפט, יוזמנו, בדרך שתיקבע בתקנות, נציגי חברות התמלוגים, נציג משרד החינוך  התרבות והספורט והיוצר או המבצע שלגבי גמולו התעוררו חילוקי הדעות, לפי העניין; החלטת בית המשפט תחייב את כל חברות התמלוגים ואת כל בעלי זכויות היוצרים והמבצעים, אף אם לא היו צד להליך בפני בית המשפט".

קרי, במידה והיו חילוקי דעות לגבי הגמול וחלוקתו בין חברת ההפצה לבין האמן, ביהמ"ש רשאי להכריע בעניין בהשתתפות נציגי הצדדים, הן האמן, הן חברת התמלוגים והן נציגי הממשלה, משרד החינוך התרבות והספורט.

החלטתו של ביהמ"ש בדיון שיערך תחייב את כל הצדדים גם במידה ולא נכחו בדיון.

cheaters caught why do women cheat on their husbands wife who cheated
wifes cheat why married men have affairs catching a cheater
wife cheat story online affair read
my wife cheated now what how to cheat on my husband redirect
infidelity types of women who cheat i dream my husband cheated on me
married men who have affairs what makes husbands cheat dating for married men
website click here read here
redirect link open
women cheat on men click open
married men who have affairs dating a married man married woman wants cheat
online website read here
why do women cheat on their husbands how women cheat click
cheat wifes click married woman looking to cheat
read website i want an affair
שאלות בנוגע לנושא? כנסו ל - פורום זכויות יוצרים
אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
© כל הזכויות שמורות לעו"ד אדי סוברי, אתר הפורומים המשפטיים.
סקייטק